Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

BUGATTI Type 55 1932-1935

Pierwszy samochód zaprojektowany przez Jeana Bugattiego stał się jednym z najcenniejszych pojazdów na świecie i wprowadził kilka nowatorskich ulepszeń technicznych.

Bugatti było już znane z wysokiej wydajności swoich samochodów oraz z licznych zwycięstw na torach wyścigowych. Francuska marka znajdowała się w szczytowej formie, a Jean Bugatti zaczął namawiać swojego ojca do skonstruowania nowego roadstera, który miał zastąpić model Type 43, nadal ceniony przez klientów. Ostatecznie Ettore Bugatti zgodził się, a w ten sposób powstał model Type 55, zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w 1931 roku.

Na zewnątrz samochód miał charakterystyczny kształt grilla w formie podkowy, a reflektory były podtrzymywane przez łukowaty, chromowany pasek, na którym widniało logo EB. Sprężarka wystawała z komory silnikowej, tuż między chłodnicą a przednią osią. Polerowane koła o ośmiu szprychach były nietypowe w czasach, gdy większość innych pojazdów miała koła z szprychami drucianymi. Krótkie tylne nadwozie służyło jako bagażnik, jednak chowany dach z płótna nie mógł być w nim przechowywany.

Do małego pojazdu nie było drzwi, ale nie stanowiło to problemu w tamtych czasach. Dwaj pasażerowie musieli siedzieć nisko w samochodzie na dwóch oddzielnych siedzeniach oddzielonych dźwignią zmiany biegów. Jean Bugatti zamontował wskaźniki i zegary w środku deski rozdzielczej.

2.3

ParametrWartość
CylindryL8
Pojemność2262 Cm3
Moc96 Kw @ 5000 Rpm
130 Hp @ 5000 Rpm
129 Bhp @ 5000 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówManualna
Hamulce przednieHamulce bębnowe
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony28 X 4.75
Rozstaw kół (przód/tył)49.2/49.2 In (1
Rozstaw osi108.3 In (2751 Mm)
Masa własna2465 Lbs (1118 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.