Pierwszy samochód zaprojektowany przez Jeana Bugattiego stał się jednym z najcenniejszych pojazdów na świecie i wprowadził kilka nowatorskich ulepszeń technicznych.
Bugatti było już znane z wysokiej wydajności swoich samochodów oraz z licznych zwycięstw na torach wyścigowych. Francuska marka znajdowała się w szczytowej formie, a Jean Bugatti zaczął namawiać swojego ojca do skonstruowania nowego roadstera, który miał zastąpić model Type 43, nadal ceniony przez klientów. Ostatecznie Ettore Bugatti zgodził się, a w ten sposób powstał model Type 55, zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w 1931 roku.
Na zewnątrz samochód miał charakterystyczny kształt grilla w formie podkowy, a reflektory były podtrzymywane przez łukowaty, chromowany pasek, na którym widniało logo EB. Sprężarka wystawała z komory silnikowej, tuż między chłodnicą a przednią osią. Polerowane koła o ośmiu szprychach były nietypowe w czasach, gdy większość innych pojazdów miała koła z szprychami drucianymi. Krótkie tylne nadwozie służyło jako bagażnik, jednak chowany dach z płótna nie mógł być w nim przechowywany.
Do małego pojazdu nie było drzwi, ale nie stanowiło to problemu w tamtych czasach. Dwaj pasażerowie musieli siedzieć nisko w samochodzie na dwóch oddzielnych siedzeniach oddzielonych dźwignią zmiany biegów. Jean Bugatti zamontował wskaźniki i zegary w środku deski rozdzielczej.