BUGATTI Type 57 1934-1940

Może nie tak słynny jak jego brat 57 SC Atlantic, model 57 S był wersją bazową, która doprowadziła do powstania najrzadszego Bugatti na świecie, wersji SC. Jednak wszystkie te linie zaczęły się w 1934 roku od wersji 57S.

Po wygraniu wyścigów na całym świecie, Bugatti ugruntowało swoją pozycję jako producent samochodów zdolny do wytwarzania najlepszych aut skonstruowanych z myślą o szybkości i wytrzymałości. „Le Patron” z fabryki w Molsheim zrozumiał, że niższy środek ciężkości poprawia prędkość pokonywania zakrętów. W 1934 roku Bugatti wprowadziło na rynek wersję 57S, gdzie S pochodzi od „Sourbaisse”, co oznacza obniżoną.

Wygięta rama pozwoliła samochodowi siedzieć bliżej ziemi, a także umożliwiła karoseryjnikom stworzenie smuklejszych nadwozi. Długi kapelusz, wygięte błotniki i mała kabina sprawiły, że był to samochód o osiągach, którego trudno było dogonić w tamtych czasach. Niektóre modele 57S były specjalnie budowane na zamówienie, ale niektóre miały nadwozia z fabryki Bugatti w Molsheim.

WNętrze wyposażono w dwa fotele, umieszczone daleko z tyłu, tuż przed tylną osią. Aby to zrealizować, kolumna kierownicza była długa, a deska rozdzielcza została zamontowana po drugiej stronie panelu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.