Bugatti Type 57 to jeden z najsłynniejszych pojazdów wyprodukowanych przez słynnego francuskiego producenta samochodów przed II wojną światową. Został wprowadzony w wersji S, a później producent dodał sprężarkę i zmienił nazwę na SC.
Po wygraniu wyścigów na całym świecie, Bugatti ugruntowało swoją pozycję jako producent samochodów zdolny do tworzenia najdoskonalszych pojazdów, zaprojektowanych pod kątem prędkości i wytrzymałości. „Le Patron” z fabryki w Molsheim zrozumiał, że niższy środek ciężkości poprawia prędkość pokonywania zakrętów. W 1934 roku Bugatti wprowadziło wersję 57S, gdzie „S” pochodzi od słowa „Sourbaisse”, co oznacza „obniżony”.
Wygięta rama pozwoliła samochodowi opierać się niżej na drodze, co umożliwiło konstruktorom nadwozia stworzenie smuklejszych kształtów. Długi przód, wygięte błotniki i mała kabina sprawiły, że był to samochód sportowy, który w tamtych czasach trudno było dogonić. Niektóre modele 57S były budowane na zamówienie, ale inne miały nadwozia z fabryki Bugatti w Molsheim.
Wnętrze wyposażone było w dwa fotele umieszczone z tyłu, tylko trochę przed osią tylną. Aby to osiągnąć, kolumna kierownicza była długa, a deska rozdzielcza zainstalowana po drugiej stronie panelu deski.