Bugatti Type 57 SC Atlantic to jeden z najbardziej kultowych modeli Bugatti, jakie kiedykolwiek powstały. Był to jeden z najbardziej ekskluzywnych i drogich samochodów w historii. Wyprodukowano tylko cztery egzemplarze, z czego do dziś istnieją tylko trzy.
Kiedy Europa zaczynała odczuwać skutki wojny, a w Niemczech rządził Hitler, we Francji Ettore Bugatti dał zielone światło na produkcję modelu Type 57 SC. Projekt oparty był na koncepcji jego syna, Jean’a Bugatti, nazwanego Aerolithe. Dla modelu 57 SC przewidziano dwie wersje: Atlantic i Atalante. Coupe Atlantic uznawane jest za „Święty Graal” samochodów Bugatti. Wyprodukowano tylko cztery sztuki między 1936 a 1938 rokiem. Świat motoryzacji od tamtej pory poszukuje czwartego egzemplarza Atlantic. Jean Bugatti zmarł w 1939 roku w wieku 30 lat w wypadku samochodowym, próbując uniknąć pijanego rowerzysty, ale jego dziedzictwo przetrwało dzięki modelowi Type 57 SC Atlantic. Litera „S” oznacza „surbaisse” (obniżony), a „C” pochodzi od Compresseour (sprężarka).
Design przypominał kroplę wody z długim przodem i opadającym tyłem. Pod opływowym, płaskim zakończeniem znajdował się schowek na zapasowe koło. Samochód miał fin wzdłuż dachu i tyłu, prowadzący do sześciu stalowych rur wydechowych. Koła wykonane z magnezowego drutu były utrzymywane na miejscu przez jedną nakrętkę. Nadwozie zbudowane było w całości z lekkiego, ale łatwopalnego stopu magnezu o nazwie Elektron.
W środku znajdowały się dwa fotele oraz półka za nimi na bagaż. Duża, czteroramienna kierownica przypominała te używane w samochodach wyścigowych Bugatti. Długi lewarek biegów wychodził spod deski rozdzielczej, zwrócony w kierunku kierowcy.