Był to pierwszy samochód produkcyjny, który oferował ponad 1000 KM na rynku, a jego cena była kosmiczna. Mimo to był najszybszym samochodem na planecie i ustanowił standard dla większości hiperaut: Bugatti Veyron z 2005 roku był, a nadal jest, potworem na drodze.
Po tym, jak Audi (Grupa Volkswagen) zakupiło markę Bugatti, ich celem było stworzenie najbardziej zdumiewającego supersamochodu na rynku. I tak też się stało, gdy pojawił się Veyron. Jego masywna karoseria, ogromna moc i dziwny quad-turbo w silniku W16 były prawdziwym cudem inżynierii. Krótki przód oraz zintegrowane przeszklone nadwozie i komora silnikowa były prawdziwymi wyjątkowymi cechami każdego pojazdu.
Wnętrze wykonane było z najlepszych materiałów i wykończeń dostępnych na rynku. Jedynym rywalem w tej kategorii był Rolls-Royce. Fotele były zarazem komfortowe i wspierające, z regulowanymi podparciami z boku. Na dużej, centralnej konsoli pokrytej aluminium znajdowały się dwa otwory wentylacyjne, jeden wskaźnik oraz kilka przycisków do systemu HVAC i jeden wskaźnik plus kilka przycisków do systemu audio. Żadnych wyszukanych wyświetlaczy TFT czy ekranów dotykowych. Zestaw wskaźników miał jedynie wskaźniki analogowe.
Jednak główną cechą samochodu był silnik o mocy 1001 KM, który był sparowany z 7-biegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem, opracowaną specjalnie przez producenta skrzyń biegów F1, firmę Ricardo z Wielkiej Brytanii.
Po prezentacji pod koniec ubiegłego roku, nowy supersamochód Bugatti Veyron 16.4 wzbudził falę wyjątkowo pozytywnych reakcji ze strony klientów. Zamówienia, które już wpłynęły, pokryły już planowaną produkcję na rok 2006.
Podczas różnych publicznych wystąpień, Bugatti Veyron 16.4 wzbudzał sensację na wszystkich istotnych rynkach i przekonywał klientów z Dalekiego Wschodu, Bliskiego Wschodu, Stanów Zjednoczonych, a także z Europy swoją niezrównaną mocą. W ramach tworzenia ogólnoświatowej sieci serwisowej i wsparcia, usługi związane z Bugatti mają najwyższy priorytet. Obecnie Bugatti ma ponad dwudziestu „Autoryzowanych Partnerów Bugatti do Sprzedaży i Serwisu”, ich liczba oraz lokalizacja geograficzna zostały określone w zależności od priorytetu przypisanego odpowiednim rynkom.
Dlatego nie ma nic dziwnego w tym, że Stany Zjednoczone, bez wątpienia najważniejszy rynek dla Bugatti Veyron 16.4, przewodzą liście punktów kontaktowych Bugatti. Po Stanach Zjednoczonych znajdują się najważniejsze rynki europejskie: Niemcy, Wielka Brytania, Szwajcaria i Francja. Siedziba firmy znajduje się w Molsheim we Francji.
W Japonii, która także jest jednym z czołowych nabywców luksusowych pojazdów, klienci otrzymują wsparcie w Tokio. Obecnie centra sprzedaży i serwisu Bugatti w Dubaju i Dausze są odpowiedzialne za klientów z krajów arabskich. W niedalekiej przyszłości partnerzy Bugatti będą również obecni na innych potencjalnych rynkach, na przykład w Chinach. Polityka firmy jednak zakłada, że Bugatti Automobiles S.A.S. nie dostarcza pojazdów do krajów, gdzie klienci nie mają dostępu do oficjalnego wsparcia.
Bugatti Veyron 16.4 w pełni uzasadnił czas swojego rozwoju, wprowadzając na rynek doskonały produkt. Ten fascynujący supersamochód, wyróżniający się pod każdym względem, jest prototypem nowoczesnej technologii oraz możliwości produkcji samochodów – prawdziwy gigant na rynku. Po 50 latach Bugatti znów wyjeżdżają z Molsheim – Ettore Bugatti, twórca tej legendarnej marki, byłby z pewnością dumny!
Specyfikacje techniczne
Układ napędowy
Typ silnika / Liczba cylindrów: W16
Pojemność skokowa: 7,993 cm
Moc: 736 KW (1,001 hp) przy 6,000 obr./min
Max. moment obrotowy: 1,250 Nm od 2,200 – 5,500 obr./min
Skrzynia biegów: 7-biegowa DSG
Napęd: Na wszystkie koła
Wydajność
Prędkość maksymalna: 407 km/h
Przyspieszenie:
+ 2.5 sek 0-100 km/h
+ 7.3 sek 0-200 km/h
+ 16.7 sek 0-300 km/h
Droga hamowania: 31.4 m 100-0 km/h
Czas zmiany biegów: < 150 ms
Ogólne
Długość: 4,462 mm
Szerokość: 1,998 mm
Wysokość, normalna pozycja: 1,204 mm
Rozstaw osi: 2,710 mm
Masa własna: 1,888 kg
Max. dopuszczalna masa całkowita: 2,200 kg
Pojemność zbiornika: 100 l
Opony
Opony, przód: 265-680 ZR 500A (99Y) System PAX
Opony, tył: 365-710 ZR 540A (108Y) System PAX