Po zaprezentowaniu modelu Bugatti 16.4 Super Sport, firma zaczęła otrzymywać pytania, czy istnieje szansa na stworzenie wersji kabrioletu tego 1200-konnego hipersamochodu. Odpowiedź zaprezentowano na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2012 roku.
Najprostszym sposobem na przekształcenie samochodu w model bez dachu jest usunięcie jego dachu, bez bocznych słupków. To przekształciłoby pojazd w auto typu Targa. Niemniej jednak, musiałby zostać wzmocniony, ponieważ nie ma połączenia między słupkiem A a słupkiem B. A gdy z tyłu znajduje się silnik o pojemności 16 cylindrów, który rozwija moc 1200 KM, konieczne jest solidne wzmocnienie.
Model Grand Sport Vitesse czerpał inspirację z Bugatti Type 37 A, roadstera z 1929 roku, który miał pół-drzwi i uniesioną tylną część kabiny na wysokości ramion pasażerów. W specjalnej edycji z 2012 roku było to jeszcze wyższe, ponieważ silnik znajdował się z tyłu. Podwójne wypukłości na pokrywie silnika zapewniały aerodynamiczny kształt i służyły jako łuki bezpieczeństwa.
Jak zwykle, wnętrze wyposażono w dwa sportowe fotele kubełkowe, które miały wysoki boczny zagłówek, aby utrzymać pasażerów w miejscu podczas ostrych zakrętów. Grand Sport Vitesse był w stanie wytrzymać przyspieszenie boczne rzędu 1,4 g. Można było zamontować osłonę wiatrową za zagłówkami.