BUICK Cascada 2016-2019

BUICK Cascada 2016-2019

Przejdź do galerii zdjęćBUICK Cascada 2016-2019

Dostępny na innych rynkach od 2013 roku pod nazwą Opel Cascada, Buick Cascada dotarł do Stanów Zjednoczonych w 2015 roku.

Projekt zewnętrzny był niemal identyczny jak w wersji europejskiej, bez widocznych pokryw dachu, z eleganckim profilem i sportowym przodem z wypukłą maską oraz ostrymi reflektorami.

Wśród wielu opcji na rynku, kabriolet Buick Cascada był jednym z najtańszych wyborów, oferując jednocześnie komfort i przyzwoitą przestrzeń dla czterech osób.

Niższa cena wiązała się jednak z pewnymi kompromisami, takimi jak 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra, który generował 200 KM. Choć 200 KM nie brzmi źle, Cascada była dość ciężkim samochodem, przez co przyspieszenie bywało nieco rozczarowujące.

Z drugiej strony, Cascada była nieco bardziej praktyczna niż jej konkurenci. Choć tylne siedzenia były użyteczne, pojemność bagażnika była większa niż zazwyczaj w większości kabrioletów.

Model Buick Cascada z 2016 roku był oferowany w dwóch poziomach wyposażenia: Base i Premium.

Model podstawowy był dobrze wyposażony w standardzie, w tym w 20-calowe koła, światła przeciwmgielne, adaptacyjne reflektory ksenonowe, czujniki parkowania z tyłu, podgrzewane lusterka, tapicerkę skórzaną, automatyczną dwustrefową klimatyzację, podgrzewane siedzenia z przodu, kamerę cofania, integrację ze smartfonem, system nawigacji i system audio z 7 głośnikami.

Buick wprowadza na rynek model Cascada 2016 – dynamiczny, stylowy kabriolet, który wykorzystuje innowacyjne technologie układu napędowego i podwozia, aby wzbogacić doświadczenia z jazdy.

Cascada będzie pierwszym kabrioletem marki Buick oferowanym w Stanach Zjednoczonych od 25 lat oraz najnowszym pojazdem stworzonym globalnie, który dołączy do rosnącego portfolio marki. Wejdzie do sprzedaży na początku 2016 roku.

„Nowy Buick Cascada 2016 to piękny, angażujący kabriolet, który reprezentuje najlepsze praktyki globalnego rozwoju marki,” powiedział Duncan Aldred, wiceprezydent Buick. „To samochód, który zachwyci klientów swoim radosnym charakterem i pomoże w napędzaniu sukcesu Buick.”

Konfiguracja 2+2 w Cascadzie zapewnia komfortową przestrzeń dla czterech dorosłych osób. Wyraziste doświadczenie z jazdy opiera się na sztywnej konstrukcji nadwozia, zaawansowanym zawieszeniu przednim HiPer Strut oraz reaktywnym zawieszeniu Watts Z-link z tyłu – a także silniku turbo o mocy 200 koni mechanicznych (149 kW).

Gdy chodzi o złożenie dachu w dowolnym momencie, jego opuszczenie zajmuje tylko 17 sekund przy prędkości do 31 mph. Gdy dach jest zamknięty, doskonała izolacja termiczna i akustyczna przyczynia się do komfortu jazdy.

„Przyjemność z jazdy Cascadą wynika z technologii, które czynią jazdę bardziej komfortową i wyrafinowaną,” powiedział Aldred. „Jej funkcje harmonijnie współpracują, aby zapewnić bezpieczne, połączone i pełne pewności doświadczenia z jazdy.”

Główne technologie i bezpieczeństwo obejmują:

  • Buick IntelliLink z siedmiocalowym kolorowym ekranem dotykowym, oferującym powiadomienia o SMS, Siri Eyes Free dla telefonów Apple z systemem iOS 6 lub nowszym oraz nawigację
  • OnStar 4G LTE z wbudowanym punktem dostępu Wi-Fi
  • System elektronicznego dostępu do tylnych siedzeń, który automatycznie przesuwa przednie fotele do przodu po naciśnięciu oparcia
  • Podpórki bezpieczeństwa elektrycznego, które wykorzystują teleskopowe ramiona do łatwego zbliżenia górnych pasów bezpieczeństwa do użytkownika
  • Pręty ochrony przy dachowaniu, które wysuwają się za tylnymi siedzeniami w przypadku wykrycia ryzyka dachowania
  • Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, asystent parkowania z tyłu, kamera tylna oraz wycieraczki przednie Rainsense.

Wyjątkowy design i przemyślane funkcje

Zaprojektowany od podstaw jako kabriolet, Buick Cascada ma płynny, rzeźbiony profil, z szybko nachylonymi słupkami A, które podkreślają uczucie wiatru we włosach. Po opuszczeniu, dach składa się starannie i całkowicie pod twardym tonneau za tylnymi siedzeniami, nadając samochodowi czysty, otwarty wygląd.

„Design Cascady łączy sugestię prędkości z wyrafinowanymi i niezłomnymi detalami,” powiedział Holt Ware, dyrektor ds. designu zewnętrznego Buick. „Większość kabrioletów jest projektowanych na podstawie istniejących coupe lub sedanów, co oznacza, że przechowywanie dachu jest traktowane jako sprawa drugorzędna, ale nie w tym Buicku. Wygląda atrakcyjnie i ma premium wygląd, gdy dach jest opuszczony – oraz doskonały, bezszwowy profil, gdy jest podniesiony.”

Powiewający design zewnętrzny dodatkowo podkreślają wyraziste linie nadwozia oraz smukłe reflektory, które płynnie przechodzą w przednie błotniki, a charakterystyczne diodowe światła dzienne marki Buick w kształcie skrzydła nadają mu unikalny wygląd.

Chromowane wykończenia łączą się między skrzydłowymi światłami tylnymi, które również są podświetlane diodami LED.

Pokrywa bagażnika otwiera się ku tyłowi, aby pomieścić składany miękki dach. Elektrohydrauliczny system dachu ma konstrukcję wielowarstwową – w tym bariery akustyczne i termiczne – zaprojektowaną z myślą o komfortowej jeździe w różnych warunkach.

Wewnątrz, starannie wykończona i w pełni wyposażona kabina odzwierciedla renesans marki Buick. Panel instrumentów jest pokryty miękkimi materiałami z autentycznym przeszyciem, a podgrzewane przednie siedzenia i kierownica zapewniają komfort w chłodniejszych warunkach.

Cascada ma także dużo miejsca na przechowywanie bagażu na weekendowy wypad, w tym 13,4 stóp sześciennych (380 litrów) przestrzeni ładunkowej z dachem w górze i 9,8 stóp sześciennych (280 litrów) z dachem w dół. Oparcia tylnych siedzeń składają się elektronicznie, aby zwiększyć zdolności załadunkowe na dłuższe przedmioty.

Wydajność turbo, angażujące doznania z jazdy

Cascada napędzana jest silnikiem turbo o pojemności 1.6L, który osiąga moc 200 koni mechanicznych (149 kW). Z ponad 100 końmi mechanicznymi na litr, jest jednym z najwydajniejszych silników w swoim segmencie. Oferuje silny moment obrotowy, szacowany na 206 lb-ft (280 Nm), z funkcją overboost, która tymczasowo zwiększa moment do szacowanych 221 lb-ft (300 Nm).

Bezpośredni wtrysk i zmienne fazy rozrządu uzupełniają wydajność silnika turbo. Jest wspierany przez sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów.

Moc silnika turbo przekłada się na przyjemność z jazdy dzięki innowacyjnemu systemowi zawieszenia, który wykorzystuje zaawansowane zawieszenie HiPer Strut, wprowadzone w modelach LaCrosse i Regal.

HiPer Strut opiera się na konstrukcji MacPhersona i ma podwójne mocowania górne, które oddzielają przenoszenie obciążeń sprężyn i tłumików na konstrukcję nadwozia. Poprawia to komfort jazdy poprzez redukcję skrętu momentu; bardziej liniowe i komunikatywne prowadzenie dzięki lepszemu sterowaniu kątem pochylenia, a także poprawioną izolację od uderzeń na nierównych nawierzchniach.

Reaktywne zawieszenie Watts Z-link pomaga centrować tylną oś podczas zakrętów, co pozwala na symetryczne reakcje Cascady zarówno w lewym, jak i prawym zakręcie. Zdolność połączenia do centrowania osi podczas zakrętów zapewnia bardziej zrównoważone doświadczenie z jazdy, ponieważ tylne zawieszenie lepiej podąża za prowadzeniem przedniego zawieszenia.

Z-link jest także lżejszy i wymaga mniej miejsca niż typowe całkowicie niezależne tylne zawieszenie. Niższa waga zwiększa wydajność, a kompaktowy design umożliwia dużą przestrzeń ładunkową Cascady.

Wprowadzenie kierunków odbywa się za pomocą oszczędzającego paliwo, elektrycznego układu kierowniczego zamontowanego na listwie, podczas gdy moc hamowania zapewniają standardowe czterokołowe hamulce tarczowe z systemem ABS. Cascada jeździ na standardowych 20-calowych kołach.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.