Buick zaprezentował model Century z 1997 roku pod koniec 1996 roku, który znacznie różnił się od swojego poprzednika, który już wyglądał na przestarzały.
Chociaż piąta generacja Century starała się ukryć swoje przednie napędowe podwozie A-body, nadając mu tylną sylwetkę, model z 1997 roku odważnie pokazał wygląd z kabiną przesuniętą do przodu. Został zbudowany na zupełnie nowej platformie Gen 2 W-body, dzielonej z innymi pojazdami, takimi jak Chevrolet Impala, Pontiac Grand Prix i Buick Regal, żeby wymienić tylko kilka.
Jego zaokrąglona sylwetka miała płynne reflektory z zaokrąglonymi krawędziami w kierunku głównej owalnej kratki z przodu z jednej strony oraz kierunkowskazów z drugiej. Century był doskonałym przykładem bio-designu, jednak jego klienci nie docenili tego, ponieważ większość z nich była już członkami AARP. Buick udało się stworzyć pojazd, który był wystarczająco luksusowy, a jednocześnie subtelny.
Wewnątrz, producent zaprojektował falisty kokpit z zakrzywioną górną częścią nad deską rozdzielczą, opadającą w stronę pasażera. Buick zapewnił wystarczająco miejsca dla czterech pasażerów, z szerokimi, wygodnymi siedzeniami z przodu i ławką z tyłu, profilowaną dla dwóch pasażerów. Podstawowe wersje wyposażeniowe oferowały wysokiej jakości welur, podczas gdy wyższe wersje otrzymały wnętrze obite skórą. Kierownica z czterema ramionami miała przyciski do obsługi systemu audio oraz poduszkę powietrzną na środku.