BUICK Enclave 2007-2012

BUICK Enclave 2007-2012

Przejdź do galerii zdjęćBUICK Enclave 2007-2012

Ktoś z GM połączył kombi, minivana i SUV-a, a efektem tego była siedmioosobowa wersja, która była idealna dla większej rodziny, radziła sobie w śniegu i nadal prowadziła się jak zwykły sedan.

Klienci przestali być zadowoleni z MPV. Poza tymi, którzy mieli sentyment do minivanów i „mam”, nie było zbyt wielu innych nabywców. GM zauważyło to już jakiś czas temu i przygotowało pojazd typu crossover. Niestety, dla wielkiego producenta samochodów, był to rok 2007, a kryzys finansowy był tuż za rogiem.

Dzięki swojemu stylowi, Enclave zdołał przetrwać na rynku. Jego poziome listwy z przodu z złotym logo były bardzo cenione. Dzięki długiej linii dachu i podniesionej linii okien nad tylnymi błotnikami, nie wyglądał na masywny.

W środku oferował opcję siedmiu miejsc w konfiguracji 2+2+3, jak w zwykłym MPV. Dzięki płaskim, składanym drugiej i trzeciej linii siedzeń, był w stanie pomieścić cały pokój studencki w drodze na uczelnię. Zestaw wskaźników miał samochodowy design z pięcioma tarczami. Na środkowym panelu Buick zainstalował nowy system infotainment. W przeciwieństwie do swoich odpowiedników, Saturn Outlook i Chevrolet Traverse, Enclave oferował bardziej luksusowe elementy wewnątrz.

Buick oferował Enclave z napędem na przednie lub wszystkie koła oraz wyjątkowo oszczędnym silnikiem V-6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Standardowo był on połączony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Tiger Woods, najlepszy profesjonalny golfista na świecie i długoletni partner marki Buick, połączył siły z Buick, aby zaprezentować mediom najnowszy pojazd marki: całkowicie nowy luksusowy SUV Enclave z 2008 roku, w przeddzień Los Angeles Auto Show. Enclave został zaprezentowany w Art Center College of Design w Pasadenie, jednym z najbardziej prestiżowych szkół sztuki i designu na świecie.

Enclave to pierwszy luksusowy SUV crossover marki Buick. Został specjalnie zbudowany na nowej architekturze crossover i napędzany jednym z najmocniejszych silników V-6, jakie kiedykolwiek opracowano w GM. Enclave zajmuje swoją własną niszę w szybko rosnącym rynku crossoverów, łącząc elegancki design wnętrza i nadwozia oraz pewną jazdę w cichym, dobrze zaprojektowanym przestronnym wnętrzu, które pomieści do ośmiu pasażerów z miejscem na bagaż. Pojazd trafi do salonów dealerskich latem przyszłego roku.

„Enclave to nowe oblicze Buicka i wszystko, czego chcemy w przyszłych modelach tej marki” – powiedział dyrektor generalny Steve Shannon. „To absolutnie oszałamiający, wysokiej jakości SUV crossover, który oferuje wszystkie cechy, które definiują nowego Buicka – pewną jazdę, odpowiednie technologie, więcej luksusowych funkcji, elegancki design oraz ciche, komfortowe i dobrze zaprojektowane wnętrze. To są cechy charakterystyczne przyszłych modeli Buicka.”

Enclave będzie dostępny w wersjach wyposażeniowych CX i CXL, z ośmioma kolorami nadwozia i trzema kolorami wnętrza, z napędem na przednie koła lub napędem na wszystkie koła, nowym silnikiem V-6 o mocy 275 koni mechanicznych z systemem zmiennego rozrządu (VVT) oraz połączonym z pierwszą w Buick’u sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Silnik V-6 VVT o pojemności 3.6L to zaawansowany silnik o podwójnym wałku rozrządu oparty na globalnej architekturze silników V-6 GM. Został wspólnie opracowany w centrach technicznych GM w Australii, Niemczech, Szwecji i Ameryce Północnej. Silnik wykorzystuje pełne fazowanie czterech wałków, szybkie przetwarzanie danych i zarządzanie osiągami silnika oparte na momencie obrotowym w celu optymalizacji mocy, ekonomiczności i emisji.

2008 Buick Enclave
„Enclave jest po prostu piękny i zwiastuje to, co czeka nas od Buicka” – powiedział Tiger Woods. „Bardzo się cieszę na myśl o Buick’u i nowym Enclave.”

Szereg innowacyjnych funkcji, które są rzadko spotykane lub niedostępne w pojazdach konkurencji, podkreśla wyjątkowy status Enclave w segmencie. Należy do nich konsola środkowa w drugim rzędzie siedzeń, która rozwija się, aby przyczynić się do uzyskania płaskiej podłogi ładunkowej, gdy siedzenia są złożone. Pokładka podłokietnika przesuwa się w przód i w tył. Obszar składowania w konsoli centralnej jest wyposażony w wysuwaną tackę. Po usunięciu tacka ujawnia głęboką przestrzeń do przechowywania pary butelek o pojemności 16 oz. lub innych wysokich przedmiotów. Enclave oferuje także zautomatyzowaną klapę tylną, funkcję Smart Slide dla drugiego rzędu siedzeń oraz system rozrywki DVD z jedną z największych ekranów w tym segmencie.

Bezpieczeństwo podczas manewrowania w Enclave jest zwiększone dzięki Ultrasonicznej Asystentce Parkowania z tyłu oraz tylnej kamerze, które wspólnie dostarczają nie tylko wizualne odniesienie do obiektów znajdujących się bezpośrednio za pojazdem, ale również dźwiękowe ostrzeżenie o bliskości obiektów. Na ekranie systemu nawigacyjnego ikony i dźwięki alarmowe dostarczają łatwego do zrozumienia odniesienia do przedmiotów za pojazdem. Enclave jest także wyposażony w zewnętrzne lusterka sterowane elektrycznie, które automatycznie nachylają się w dół, gdy pojazd jest w biegu wstecznym, oferując widok na krawężnik lub linie parkingowe. Lusterka można zaprogramować tak, aby jedno, oba lub żadne z luster dostarczały tego widoku.

Innowacyjne i ekskluzywne funkcje wymienione powyżej to tylko niektóre z ponad 45 standardowych i opcjonalnych funkcji Enclave. Wśród nich są:

Tylna kamera
Reflektory HID o wysokiej intensywności
Articulating Headlights
Elektryczna klapa tylna
Automatyczna logika zmiany biegów
Funkcja Smart Slide dla drugiego rzędu siedzeń
Nawigacja DVD z aktywacją głosową i ekranem dotykowym
Konsola centralna drugiego rzędu
Ultrasoniczna Asystentka Parkowania z tyłu
Elektrycznie regulowana kierownica
Złożone lusterka zintegrowane ze światłami kierunkowskazów
Podgrzewana płyn do spryskiwaczy
Podgrzewane skórzane fotele przednie
Zegarek analogowy w stylu Tiffany
System dźwięku przestrzennego Bose 5.1 z 10 głośnikami
System rozrywki DVD dla pasażerów tylnych
Zainstalowany fabrycznie system zdalnego uruchamiania
Duży szyberdach i okno dachowe
Radio satelitarne XM
OnStar z nawigacją głosową Turn-By-Turn i innymi funkcjami
Realizując obietnicę koncepcji

Produkcyjny Enclave spełnia obietnicę pojazdu koncepcyjnego, który zadebiutował na North American International Auto Show w styczniu 2006 roku. Zewnętrzny design Enclave jest w zasadzie bliźniakiem wersji koncepcyjnej, podczas gdy wnętrze zachowuje elegancki design i rzemiosło, które uczyniły koncepcyjnego Enclave popularnym.

Luksusowy crossover Buicka nawiązuje do legendarnych wskazówek projektowych takich jak nowy grill z czarnego chromu w kształcie wodospadu – z odważnym emblematem tri-shield – oraz portami. Grill Enclave reprezentuje nowe oblicze Buicka, które będzie dzielone między przyszłymi produktami. Porty, które są podobne w designie do tych w nowym sedanie Lucerne, tworzą wyraźny kształt „V”, gdy wychodzą z grilla i przechodzą w maskę.

Enclave ma rozstaw osi wynoszący 118,9 cala (3021 mm) i szeroką, pewną postawę, z kołami przesuniętymi do narożników. To tworzy „owiniętą” wizję między nadwoziem a kołami, co zwiększa stabilność pojazdu. Standardowe w modelach CX są duże, 18-calowe koła bezflangowe, model CXL ma w standardzie 19-calowe, obrabiane koła, a w modelach CXL dostępne są również przystosowane do chromowanych kół o siedmiu szprychach o średnicy 19 cali. Dwudziestocalowe koła są dostępne przez akcesoria Buicka.

Standardowe reflektory HID oraz trójwymiarowe lampy tylne podkreślają rzemiosło i dbałość o szczegóły Enclave. Mało powszechne w segmencie crossoverów, reflektory HID Enclave mają jedną żarówkę dla długich i krótkich świateł. Reflektory Xenon HID są standardem, a dostępne są również reflektory Articulating GM, które obracają się w kierunku przednich kół, zapewniając lepsze oświetlenie zakrętów.

Wnętrze jak w prywatnym odrzutowcu

Wnętrze Enclave zostało zaprojektowane jako przedłużenie zewnętrznej formy z uzupełniającymi się krzywiznami i ciepłymi, przyjemnymi kolorami, a także materiałami premium o miękkim dotyku i niskim połysku. Deska rozdzielcza i inne elementy wnętrza mają precyzyjne dopasowanie i wykończenie.

Wyjątkowy proces inżynieryjny QuietTuning Buicka redukuje, blokuje i pochłania niepożądany hałas, który może wnikać do kabiny Enclave. Niektóre elementy redukujące hałas to akustyczna, laminowana szyba przednia, laminowane szybki drzwi, potrójne uszczelki drzwi, płaskie wycieraczki i strategicznie umieszczone materiały tłumiące dźwięk w ponad dwóch tuzinach miejsc w pojeździe, a także zewnętrzne lusterka i opony zaprojektowane w celu minimalizacji hałasu. Rezultatem jest wnętrze ciche jak w bibliotece, które pozwala pasażerom na trzecim rzędzie usłyszeć rozmowę między pasażerami w pierwszym rzędzie.

Jeśli chodzi o funkcjonalność i przestronność, Enclave wygląda na mniejszy na zewnątrz, ale w środku jest znacznie większy. Pojazd można skonfigurować dla siedmiu lub ośmiu pasażerów, z trzema rzędami siedzeń, a także mieć miejsce na bagaż za trzecim rzędem. Enclave oferuje 18.9 cu. ft. (535.2 L) przestrzeni bagażowej za siedzeniem trzeciego rzędu, gdy jest w pozycji pionowej – pojemność bagażnika porównywalną z niektórymi dużymi sedanami oraz przestrzeń, której niektóre crossovery nie mogą zaoferować. Z 116.2 stóp sześciennych (3291 L) przestrzeni bagażowej za pierwszym rzędem, gdy wszystkie tylne siedzenia są złożone, Enclave ma więcej maksymalnej przestrzeni bagażowej niż 2007 Lexus RX350 (84.7 cu. ft.), 2007 Volvo XC90 (85.1 cu. ft.), 2007 Audi Q7 (71.8 cu. ft.) i 2007 Acura MDX (83.5 cu. ft.). Ponad dwa tuziny dobrze umiejscowionych miejsc do przechowywania, w tym w desce rozdzielczej, konsoli centralnej i przykrytym obszarze bagażowym, pozwalają na przechowywanie przedmiotów z dala od wzroku.

Pierwszy rząd składa się z dwóch foteli kubełkowych, a standardowy trzeci rząd ma ławkę dzieloną w proporcji 60/40, która pomieści trzech dorosłych pasażerów. Fotele w drugim rzędzie są standardowo wyposażone w dwa fotele kapitańskie (dla dwóch pasażerów) z opcjonalną konsolą centralną, która ma dwie duże komory do przechowywania, dwa uchwyty na kubki i może składać się na płasko na podłogę ładunkową. Dostępna jest również ławka dzielona w proporcji 60/40 w drugim rzędzie (dla trzech pasażerów). Boki oparć siedzeń w trzecim rzędzie składają się na płasko i rozwijają, aby zapewnić dodatkowy komfort. Fotele w drugim i trzecim rzędzie składają się na płasko, wydłużając podłogę ładunkową i maksymalizując przestrzeń bagażową, jednocześnie zapewniając elastyczność między potrzebami przewozu bagażu i pasażerów. Wszystkie fotele mają starannie dobrany wygląd, a modele CX mają materiał premium, a modele CXL skórę perforowaną. Fotele w pierwszym rzędzie w modelu CXL są podgrzewane i perforowane dla większego komfortu i lepszej ciszy.

Wchodzenie i wychodzenie z trzeciego rzędu w Enclave jest ułatwione dzięki maksymalizacji otwarcia drzwi i zmniejszeniu przestrzeni między tylnymi drzwiami a wiodącą krawędzią otwarcia drzwi. Niskie wysokości wejścia w stylu samochodowym w przednich i tylnych drzwiach Enclave również przyczyniają się do łatwego wsiadania i wysiadania. Funkcja Smart Slide GM umożliwia wejście na trzeci rząd za pomocą jednego uchwytu. Dzięki Smart Slide, siedzisko drugiego rzędu unosi się podczas przesuwania oparcia, skutecznie kompresując przestrzeń zajmowaną przez siedzenie. Fotele w drugim rzędzie mają również regulację przód/tył. Gdy są przesunięte do tyłu, fotel drugiego rzędu zapewnia więcej miejsca na nogi dla wyższych pasażerów; gdy są przesunięte do przodu, zapewniają więcej przestrzeni do przechowywania lub dodatkowego miejsca na nogi dla pasażerów w trzecim rzędzie.

Enclave prowadzi się jak luksusowy samochód wysokiej klasy

Enclave ma długi rozstaw osi, z szerokimi torami przednimi/tylnymi 67.3 cala (1709 mm) – kombinacja, która obniża środek ciężkości i umożliwia pewną jazdę i prowadzenie, podobnie jak w luksusowych samochodach.

Precyzyjne odczucie jazdy Enclave zawdzięcza standardowemu, zmiennopunktowemu wspomaganemu układowi kierowniczemu z przekładnią zębatą, wspieranemu przez niezależne zawieszenia przednie i tylne. Zawieszenie przednie ma konstrukcję kolumny MacPhersona, z bezpośrednio działającą belką stabilizującą i aluminiowymi końcówkami kierowniczymi. Izolowane punkty montażowe pomagają zredukować hałas i wibracje. Zawieszenie tylne korzysta z kompaktowej, nowoczesnej konstrukcji „H”, która ma izolowany system montażowy, który redukuje hałas i wibracje przenoszone do wnętrza. Ta konstrukcja umożliwia osiąganie doskonałych właściwości jezdnych, które towarzyszą niezależnemu zawieszeniu, jednak z minimalnym zakłóceniem podłogi – cecha, która pomaga Enclave w oferowaniu przestronności dla pasażerów i bagażu.

Dostępny inteligentny system napędu na wszystkie koła zapewnia lepszą przyczepność na śliskich drogach i w innych sytuacjach, takich jak zjazdy z autostrady, gdzie zwiększona przyczepność poprawiłaby prowadzenie. System działa, dostarczając kontrolowaną ilość momentu obrotowego do tylnych kół. Nie wymaga to interwencji kierowcy; system automatycznie decyduje, ile momentu obrotowego zastosować i dostarcza go do kół z najlepszą przyczepnością.

Enclave jest napędzany jednym z najmocniejszych silników V-6, jakie kiedykolwiek opracowano w GM. Przekraczającym tylko 1987 GNX SFI Turbo, który dawał 276 koni, aluminiowy silnik V-6 VVT o pojemności 3.6L Enclave dostarcza moc 275 koni mechanicznych (205 kW) i 251 lb.-ft. (340 Nm) momentu obrotowego. Został zaprojektowany tak, aby dostarczać moc z klasową gładkością, cichością i trwałością.

Czterokamowe fazowanie systemu zmiennego rozrządu zapewnia liniowe dostarczanie momentu obrotowego w całym zakresie obrotów silnika, a takie funkcje jak elektroniczna kontrola przepustnicy dostarczają wyraźną, natychmiastową reakcję i informację zwrotną. Silnik wykorzystuje elektro-hydrauliczne fazery typu łopatkowego, co pozwala na nieskończone zmienne kombinacje, aby optymalizować osiągi i efektywność.

Nowa elektronicznie sterowana sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów Hydra-Matic 6T75 wspiera silnik V-6 VVT o pojemności 3.6L. To zaawansowana skrzynia biegów z operacją ze sprzęgła do sprzęgła dla Enclave z napędem na przednie i wszystkie koła. Operacja ze sprzęgła do sprzęgła pozwala na uproszczenie skomplikowania i kompaktowe zapakowanie. Szeroki ogólny współczynnik 6.04:1 pomaga skrzyni biegów oferować zarówno osiągi, jak i oszczędności paliwa, umożliwiając do 7 procent poprawy wydajności i do 4 procent poprawy efektywności paliwowej w porównaniu z obecnymi skrzyniami automatycznymi na przednie koła o czterech biegach. Skrzynia biegów została zaprojektowana tak, aby Enclave można było ciągnąć na płasko w konfiguracjach FWD i AWD. Enclave może ciągnąć do 4500 funtów (2041 kg), gdy jest odpowiednio wyposażony.

Kompleksowy system bezpieczeństwa

2008 Buick Enclave ma kompleksowy system bezpieczeństwa zaprojektowany w celu ochrony pasażerów przed, w trakcie i po wypadku. Standardowe czterokołowe hamulce antyblokujące, system elektronicznej kontroli stabilizacji StabiliTrak – z technologią zapobiegania przewróceniu – oraz system monitorowania ciśnienia w oponach GM są w standardzie. Kontrola trakcji jest standardowa we wszystkich modelach.

Enclave jest wyposażony w sześć standardowych poduszek powietrznych: dwie poduszki powietrzne z podwójną fazą z przodu, dwie poduszki boczne montowane w fotelach w pierwszym rzędzie oraz dwie poduszki powietrzne wzdłuż linii dachu, które obejmują wszystkie trzy rzędy siedzeń. W uzupełnieniu do poduszek powietrznych, Enclave posiada system wykrywania przewrócenia GM, który aktywuje poduszki powietrzne wzdłuż linii dachu, jeśli czujniki określą, że istnieje ryzyko przewrócenia. Ponieważ przewrócenia zazwyczaj trwają dłużej niż wypadki, poduszki powietrzne wzdłuż linii dachu pozostają napompowane dłużej, aby zapewnić lepszą ochronę i zatrzymanie pasażerów. Dodatkowo, miejsca w pierwszym rzędzie są wyposażone w napinacze pasów bezpieczeństwa, które aktywują się w momencie wypadku, aby zająć wszelkie luz w pasach i utrzymać pasażerów na miejscu.

Wszystkie Buick’i, w tym Enclave, są standardowo wyposażone w OnStar Generacji 7 (z rocznym planem Directions and Connections), który zawiera system zaawansowanego powiadamiania o wypadkach. Jeśli wypadek aktywuje poduszkę powietrzną, system OnStar automatycznie powiadamia doradcę OnStar, który natychmiast dzwoni do pojazdu i/lub wzywa pomoc.

Jak wszystkie Buick’i, 2008 Enclave jest również wyposażony w nawigację OnStar z kierunkami do celu, pierwszy fabrycznie zainstalowany, w pełni zintegrowany system nawigacji GPS od OnStar. Kierunki do celu pozwalają konsumentom rozmawiać z doradcą, który z kolei wysyła pełne szczegółowe instrukcje do pojazdów klientów przez ich system OnStar. Instrukcje głosowe są automatycznie odtwarzane przez system audio pojazdu w razie potrzeby, uruchamiane przez możliwości GPS systemu OnStar. To pozwala kierowcom być prowadzonym do celu, jednocześnie trzymając ręce na kierownicy i oczy na drodze.

Enclave jest produkowany w nowym zakładzie montażowym GM w Lansing Delta Township w Lansing, Michigan. Złożony, nowoczesny zakład produkcyjny został zaprojektowany z myślą o procesach produkcyjnych zorientowanych na ludzi, które gwarantują wysoką jakość wykonania i reprezentują najlepsze z systemów produkcyjnych GM na całym świecie. Buick Enclave 2008 jest objęty najlepszą gwarancją w branży, oferującą czteroletnią gwarancję na 50 000 mil oraz pięcioletnią gwarancję na 100 000 mil na napęd.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.