BUICK Enclave 2012-2017

BUICK Enclave 2012-2017

Przejdź do galerii zdjęćBUICK Enclave 2012-2017

Enclave był dobrze znany z umiejętności doskonałego połączenia cech minivana i SUV-a opartego na ciężarówce. Crossover SUV był dobrym wyborem dla większych rodzin, oferując wygodną jazdę oraz ogromną pojemność bagażnika.

Luksusowy crossover oparty był na platformie unibody, która była także współdzielona z Chevrolet Traverse i GMC Acadia.

W 2012 roku Enclave był dostępny w czterech wersjach wyposażeniowych.

Model podstawowy był dobrze wyposażony w 19-calowe felgi aluminiowe, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, tri-strefową automatyczną klimatyzację, reflektory bi-xenonowe oraz podgrzewane lusterka zewnętrzne. Standardowa konfiguracja mogła pomieścić do 7 osób, podczas gdy opcjonalna ławka w drugim rzędzie była dostępna bez dodatkowych kosztów, zwiększając pojemność do 8 osób.

Wyższe wersje wyposażeniowe dodawały zdalne uruchamianie silnika, kamerę tylną z asystentem parkowania, skórzaną tapicerkę z podgrzewanymi siedzeniami przednimi – te ostatnie były w standardzie w wersji Leather Group.

Najwyższa wersja Premium Group oferowała 19-calowe chromowane koła, adaptacyjne reflektory ksenonowe, podgrzewane i wentylowane siedzenia przednie oraz luksusowy system audio z 10 głośnikami marki Bose.

Dostępne opcje dodatkowe obejmowały 20-calowe chromowane felgi, szyberdach, system rozrywki dla pasażerów tylnej kanapy oraz system nawigacji.

Enclave był dostępny zarówno z napędem na przednie koła, jak i z napędem na wszystkie koła. Luksusowy crossover był napędzany silnikiem V6 o pojemności 3,6 litra, który generował 288 KM. Jednostka napędowa była połączona z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Pod względem bezpieczeństwa Enclave był wyposażony w boczne poduszki powietrzne przednie oraz pełnowymiarowe boczne kurtyny powietrzne, które były standardem.

Buick zaprezentował nowy model Enclave 2013, ewolucję najlepiej sprzedającego się luksusowego crossovera z trzema rzędami siedzeń. Oferuje nowy design, nowe technologie bezpieczeństwa, łączność w pojeździe oraz bardziej wyrafinowane doznania podczas jazdy.

LED-owe światła dzienne i LED-owe lampy tylne uzupełniają bardziej rzeźbiony wygląd zewnętrzny. Wnętrze jest bardziej nowoczesne, z nastrojowym oświetleniem i komunikacją IntelliLink w pojeździe z kontrolą dotykową i nawigacją. Pierwszy w branży system poduszek powietrznych umieszczonych z przodu i nowe podwójne zawieszenia przednie podkreślają ulepszenia w zakresie bezpieczeństwa i osiągów.

Buick Enclave 2013 zadebiutuje publicznie na Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2012 roku. Wejdzie do sprzedaży jesienią 2012 roku.

„Enclave 2013 rozwija nagradzany design, rzemiosło i technologię, które wprowadziły markę Buick na nową generację klientów,” powiedział Tony DiSalle, wiceprezydent marketingu Buick w USA. „Ewolucjonowaliśmy design wnętrza i zewnętrza, zwiększyliśmy luksusowe udogodnienia i materiały oraz zaprojektowaliśmy technologie, które sprawią, że Enclave nadal będzie cieszyć się popularnością wśród właścicieli luksusowych crossoverów.”

Buick Enclave osiągnął rekordową sprzedaż w 2011 roku, co sprawiło, że stał się bardziej popularny niż trójrzędowe crossovery z marek Acura, Audi i Lincoln. W zeszłym roku sprzedano ponad 58 000 egzemplarzy – z czego prawie 50 procent trafiło do klientów przesiadających się z pojazdów innych niż General Motors.

Enclave oferowany jest w wersjach z napędem na jedną lub wszystkie koła i napędzany bezpośrednio wtryskiwanym silnikiem V-6 o pojemności 3,6L oraz zaktualizowaną sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, co przyczynia się do bardziej wyrafinowanego doświadczenia podczas jazdy. Proces inżynieryjny Buick QuietTuning redukuje, blokuje i pochłania niepożądany hałas z wnętrza Enclave, co sprawia, że jest cichszy niż Lexus RX350.

Rzeźbiony wygląd zewnętrzny rozwija język designu Buick

Rzeźbiony styl Buick Enclave zdefiniował język designu marki Buick przy jego wprowadzeniu ponad pięć lat temu. Model 2013 dodaje nowe charakterystyczne akcenty, w tym:

  • Nowy przedni zderzak z LED-owymi światłami dziennymi
  • Nowy design reflektorów, z standardowymi lampami Xenon o wysokiej intensywności (HID) oraz LED-owym oświetleniem akcentującym. Dostępne są reflektory artykułowane
  • Nowa pokrywa silnika i kratka chłodnicy w czarnym chromie
  • Nowy design tylnego zderzaka z wbudowanymi wydechami
  • Nowe LED-owe lampy tylne
  • Nowe projekty aluminiowych felg 19 i 20 cali
  • Monochromatyczny wygląd zewnętrzny z akcentami chromu.

Nowy wygląd Buick Enclave jest od razu rozpoznawalny jako nowoczesny Buick, a elementy oświetlenia LED podkreślają jego zaawansowaną technologicznie obecność. Niebieskie przezroczyste pierścienie wokół reflektorów HID Xenon to akcenty designu Buick, które można znaleźć w innych modelach, dodając wyróżnienia w całej ofercie marki.

Z tyłu, wydechy są oprawione chromowaną wykończeniem w tylnej części zderzaka, co nadaje zintegrowany wygląd, który ilustruje dbałość Buick o detale. Nowe LED-owe lampy tylne zapewniają korzyści bezpieczeństwa, błyskawicznie zapalając się w porównaniu do tradycyjnych żarówek, gdy hamulce są włączone.

Harmonijne wnętrze

Wnętrze Enclave 2013 definiowane jest przez luksusowe udogodnienia i materiały wysokiej jakości, z zmianami, które tworzą bardziej nowoczesną atmosferę i wspierają integrację systemu Buick IntelliLink. Najważniejsze cechy:

  • Nowe lodowate niebieskie LED-owe oświetlenie nastrojowe wokół deski rozdzielczej podkreśla płynne linie Enclave, akcentując przestronność kabiny
  • Osiem kierowcy i pasażera z regulacją w czterech kierunkach podkreślają komfort siedzeń
  • Szczegóły, w tym materiały o miękkim dotyku i rzeczywiste przeszycia w całej kabinie, a także prawdziwe akcenty chromowe
  • Cztery kombinacje kolorów wnętrza są dostępne w uzupełniających odcieniach drewna, w tym nowa kombinacja skórzana Cocoa
  • Nowy „środkowy panel” z standardowym wyświetlaczem LCD IntelliLink, tri-strefowym systemem klimatyzacji, pojemnościowymi kontrolkami dotykowymi i dostępnym systemem nawigacji.

„Poczucie mody Enclave jest podkreślone bogatymi nasyconymi odcieniami i nowymi kombinacjami kolorów, które są inspirowane stylem życia klientów Buick,” powiedział Ven Lai, kreatywny projektant Buick, kolor i wykończenie. „Nowy kolor wnętrza Cocoa jest doskonałym przykładem. Został opracowany specjalnie dla Enclave, dodając wyższy poziom wizualnego ciepła, co współgra z miękkim dotykiem skóry Nuance sandstone – materiału o podobnych cechach do skór wykorzystywanych w meblach domowych. Tworzy to komfortowe i satysfakcjonujące miejsce do codziennych dojazdów czy długich weekendowych przejażdżek.”

Nowy środkowy panel został zaprojektowany tak, aby ułatwić intuicyjną interakcję z nowym systemem IntelliLink, a kontrolki zostały powielone na kierownicy wykończonej mahoniowym akcentem. Nowe kontrolki systemu klimatyzacji tri-strefowej są również bardziej intuicyjne, z prostszą obsługą, wyrazistymi cyfrowymi wyświetlaczami temperatury i większymi przyciskami, które łatwiej obsługiwać w rękawicach.

Buick Enclave oferuje trzy rzędy siedzeń, dostępnych w konfiguracjach siedmio- lub ośmioosobowych. Siedzenia w drugim rzędzie wyposażone są w system SmartSlide, który umożliwia łatwiejszy dostęp do trzeciego rzędu, wystarczy pociągnąć za jeden uchwyt. Za trzecim rzędem znajduje się 23,3 stopy sześcienne (660 litrów) przestrzeni bagażowej, a maksymalnie 115,2 stopy sześcienne (3263 litry) dostępne, gdy złożone są rzędy drugi i trzeci. To więcej niż oferują Mercedes-Benz R Class, Infiniti JX, Acura MDX, Lincoln MKT, Audi Q7 i Volvo XC90.

IntelliLink zapewnia obfitość opcji

System IntelliLink marki Buick jest standardowy we wszystkich modelach i poprawia doświadczenia związane z jazdą, oferując wyższy poziom łączności bezprzewodowej oraz spersonalizowane opcje – wszystko to, jednocześnie zwiększając bezpieczeństwo i zabezpieczenia systemu OnStar.

IntelliLink jest intuicyjny i łatwy w obsłudze, i pozwala na ustawienie „strony głównej” dla ulubionych. Integruje usługi online takie jak Pandora® internet radio i Stitcher SmartRadio™ z wykorzystaniem bezdotykowych komend głosowych i kontroli dotykowej przez smartfony z obsługą Bluetooth, rozwijając już oferowaną w innych modelach Buicka funkcję połączeń głosowych przez Bluetooth. Dodatkowe funkcje:

  • Wyświetlacz kolorowy o wysokiej rozdzielczości z kontrolą dotykową
  • Bluetooth z obsługą zestawu głośnomówiącego (do połączeń telefonicznych) i protokołu A2DP do przesyłania dźwięku
  • Pobieranie książki adresowej i połączenia głośnomówiące
  • Port USB
  • Port wejścia audio typu auxiliary
  • Powielone kontrolki na kierownicy
  • Zaawansowane rozpoznawanie głosu zasilane przez Nuance
  • AM/FM/Audio CD/MP3 CD/ HD Radio
  • Radio satelitarne SiriusXM i usługi danych
  • Wybrane aplikacje z telefonu mogą być kontrolowane przez interfejs IntelliLink za pomocą ekranu dotykowego, przycisków na kierownicy lub komend głosowych. Pierwszymi aplikacjami do wsparcia są Pandora i Stitcher
  • Obsługuje odtwarzanie plików MP3 zapisanych na pamięciach flash.

IntelliLink jest standardem we wszystkich modelach Enclave, w tym tych z opcjonalnym systemem nawigacji. Ekran IntelliLink służy również jako wyświetlacz dla standardowego systemu kamery tylnej. Dostępny jest również luksusowy system audio Bose z dziesięcioma głośnikami, zoptymalizowany do akustyki wnętrza Enclave.

Pierwszy w branży system poduszki powietrznej umieszczonej z przodu podkreśla kompleksowy pakiet bezpieczeństwa

W 2012 roku każdy model Buicka został uznany za najlepszy wybór w zakresie bezpieczeństwa przez Instytut Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego, podkreślając zaangażowanie marki w przywództwo w dziedzinie bezpieczeństwa. Buick Enclave 2013 rozwija to zaangażowanie o pierwszy w branży system poduszki powietrznej umieszczonej z przodu – jest to standardowe rozwiązanie.

Poduszka powietrzna umieszczona z przodu, standardowa we wszystkich modelach Enclave 2013, została stworzona, aby pomóc chronić kierowców i przednich pasażerów w przypadku uderzenia bocznego. Deplouje się z wewnętrznej strony siedzenia kierowcy i ustawia się pomiędzy kierowcą a pasażerem z przodu, dostarczając bardziej kompleksowy system zabezpieczeń dla pasażerów. Żaden inny system poduszek powietrznych w dzisiejszych pojazdach osobowych nie oferuje tego typu ochrony na przednich siedzeniach.

Standardowe funkcje bezpieczeństwa to także StabiliTrak, kontrola trakcji, asystent hamowania w sytuacjach kryzysowych, system kamery tylnej oraz w sumie siedem poduszek powietrznych – w tym poduszki boczne pokrywające pasażerów w każdym z trzech rzędów. Do tej suite funkcji bezpieczeństwa dołączają dwa systemy, które po raz pierwszy są dostępne w Enclave 2013: ostrzeżenie o martwym polu oraz ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu, które wykorzystują radar do monitorowania obszarów, które mogą być niewidoczne dla kierowcy – i dostarczają wizualnych oraz dźwiękowych ostrzeżeń, aby pomóc zapobiec kolizjom.

Ponadto, standardowe funkcje wygody dla klientów, takie jak elektrycznie otwierana klapa bagażnika i zdalne uruchamianie, są również standardem. Buick Enclave wyposażony jest w sześć miesięcy bezpłatnej usługi OnStar Directions and Connections, która obejmuje automatyczną reakcję w przypadku wypadku, nawigację krok po kroku, pomoc drogową, łączenie z usługami awaryjnymi i zdalne odblokowanie drzwi. Aplikacja mobilna myBuick z OnStar RemoteLink zapewnia łączność z Enclave z zewnątrz pojazdu, w tym rozszerzone możliwości blokowania i odblokowywania oraz funkcjonalność zdalnego uruchamiania.

Bardziej płynne, kontrolowane doświadczenie jazdy

Inżynierowie Buick Enclave poprawili jego doznania z jazdy, odnosząc się do wrażeń z prowadzenia samochodu, dzięki zmodyfikowanym amoryzatorom przednim i tylnym, co zapewnia większą gładkość i poczucie kontroli. W przednim zawieszeniu zastosowano nowe amoryzatory o podwójnym przepływie i sprężyny odbicia, które redukują szarpanie podczas jazdy po nierównościach, a także zapewniają cichszą i płynniejszą jazdę. W tylnej części nowe amoryzatory o niskiej prędkości kontrolują wstrząsy, które mogłyby być odczuwane w kabinie pasażerskiej.

Wszystkie modele mają niezależne zawieszenia przednie i tylne, z układem kierowniczym wspomaganym o zmiennej sile; a bezpośrednio działająca stabilizująca belka na przednim zawieszeniu MacPhersona zapewnia bardziej natychmiastowe wrażenie odpowiedzialności podczas zakrętów. Osiemnastocalowe koła są standardem, a dostępne są również koła 19 i 20-calowe.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.