BUICK Envision 2014-2018

BUICK Envision 2014-2018

Przejdź do galerii zdjęćBUICK Envision 2014-2018

Średniej klasy luksusowa marka GM, Buick, odnotowała wzrost dzięki poprzednim modelom, Buick Encore i Buick Enclave. Buick postanowił wyprodukować nowy crossover, pierwszy, który będzie posiadał tryb jazdy terenowej.

Najpierw zadebiutował na rynku chińskim, a w 2016 roku samochód stał się dostępny w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku.

Envision był napędzany 2.0-litrowym silnikiem turbo o mocy 4 cylindrów, połączonym z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Silnik miał moc 256 koni mechanicznych.

Design zewnętrzny charakteryzował się grillem w kształcie wodospadu, reflektorami ksenonowymi w stylu skrzydła oraz LED-owymi światłami dziennymi w kształcie boomeranga. Z tyłu Envision miał duże LED-owe światła tylnie oraz znane już zaokrąglone tylne okno, które pojawiło się w modelach Enclave i Encore.

Kupujący mogli wybierać spośród pięciu kolorów nadwozia: Topaz Brown, Sky Purple, Snowy White, Glacier Silver oraz Pearl Black. Samochód standardowo wyposażony był w 19-calowe felgi aluminiowe.

Wnętrze oferowało luksusowy styl i praktyczne cechy. Podgrzewana kierownica była obszyta skórą, podobnie jak panele drzwiowe i centralny podłokietnik. Standardowy kolor wnętrza był czarny, jednak kilka kolorów oferowano, aby kupujący mogli dostosować kabinę według własnych upodobań.

Kabina była przestronna, a dzięki długiemu rozstawowi osi, miejsce na nogi było wystarczające nawet dla pasażerów z tyłu.

Ponieważ tylne siedzenia były składane, przestrzeń ładunkowa zwiększała się do 1,550 litrów.

Nowy Buick Envision z 2016 roku to luksusowy kompaktowy crossover, który wyznacza nowe standardy w swojej klasie dzięki dynamicznym osiągom, zaawansowanej technologii oraz typowym dla marki Buick akustycznym wnętrzom. To globalny pojazd, zaprojektowany od podstaw jako luksusowy kompaktowy crossover. W sprzedaży w USA pojawi się w drugim kwartale 2016 roku.

„Całkowicie nowy Buick Envision to nowoczesny, pewny siebie i responsywny luksusowy crossover, który łączy kluczowe cechy marki z doskonałymi parametrami osiągów, takimi jak nasze zawieszenie HiPer Strut” – powiedział Duncan Aldred, wiceprezydent Buicka. „Dynamiczne doznania za kierownicą są wzbogacone o cichą, luksusową kabinę Buicka oraz funkcje łączności, które przynoszą korzyści zarówno kierowcy, jak i pasażerom.”

Główne cechy pojazdu to:

252-konna (186 kW) turbodoładowana jednostka 2.0L z technologią stop/start, pierwsza aplikacja zawieszenia HiPer Strut w crossoverze Buicka oraz pierwszy aktywny system Twin Clutch AWD Buicka
LED-owe lampy do jazdy dziennej i tylne światła akcentujące LED
Cechy zwiększające efektywność, w tym aktywne przesłony w grillu oraz konstrukcja wykorzystująca stal o wysokiej wytrzymałości i aluminiową maskę
Standardowe podgrzewane fotele przednie, tylne fotele i kierownica; dostępne schładzane fotele przednie
Przesuwane tylne siedzenie dzielone w proporcji 60/40, oferujące elastyczność większej przestrzeni na nogi dla pasażerów w drugim rzędzie
Standardowe fotele przednie z regulacją elektryczną w ośmiu kierunkach oraz regulacja lędźwiowa w czterech kierunkach
Poduszki klękowe w tylnej kanapie umożliwiają stworzenie płaskiej powierzchni ładunkowej po złożeniu siedzenia
Standardowa klimatyzacja z trzema strefami oraz kontrola dla pasażerów z tyłu
Programowany elektryczny bagażnik z funkcją bezdotykowego otwierania
Aktywna redukcja hałasu
Standardowe dziewiętnastocalowe aluminiowe felgi
Pasywne wejście i uruchamianie przyciskiem z standardowym zdalnym uruchamianiem
Standardowy system audio premium Bose
Dostępny panoramiczny dach.

Buick Envision został również zaprojektowany tak, aby mógł pomieścić więcej niż jego konkurenci, oferując większą przestrzeń ładunkową z tyłu niż Acura RDX i Lincoln MKC. Jest również bardziej przestronny dla pasażerów, z większą ilością miejsca na nogi z tyłu, przestrzenią na ramiona z przodu i z tyłu oraz ogólną objętością pasażerską ocenianą przez Agencję Ochrony Środowiska jako większą niż w MKC.

Projekt doceniony za dbałość o szczegóły

Projektanci i inżynierowie otrzymali czystą kartę do stworzenia Envision, wykorzystując technologie superkomputerowe, aby maksymalnie wzmocnić konstrukcję pod kątem wytrzymałości, sztywności i ciszy. Każdy aspekt designu pojazdu oraz jego wpływ na wyrafinowanie został wzięty pod uwagę – nawet dostępny panoramiczny dach został zaprojektowany tak, aby redukować hałas wiatru podczas otwierania.

„Envision reprezentuje projekt bez kompromisów, który umożliwił zespołowi deweloperskiemu zrealizowanie tego, co doceniają klienci luksusowych samochodów” – powiedziała Judy Brennan, główny inżynier. „Nasza dbałość o szczegóły przyniosła ogromną siłę i sztywność platformy, co widać w wyjątkowych cechach jazdy i prowadzenia.”

Projekt czystej kartki oraz sztywna konstrukcja pomogły wyeliminować około 10 kg dodatkowego materiału, co pozwoliło uzyskać cichą akustykę wnętrza.

I chociaż te cechy kryją się pod skórą Envision, sama karoseria jest natychmiast rozpoznawalna jako crossover Buick, o współczesnych proporcjach, płynnych liniach i szczegółowych cechach powierzchni.

„W projekcie Envision jest napięcie, które odzwierciedla elegancką atletyczność, co sprawia, że ma stabilną postawę, która zwiększa pewność kierowcy” – mówi Bryan Nesbitt, globalny dyrektor ds. designu Buicka. „Jest dynamiczny i młodzieńczy, z cechami, które wspierają technologicznie zaawansowane otoczenie pojazdu.”

Envision ma charakterystyczne dla Buicka skrzydlate reflektory oraz standardowe podgrzewane lusterka zewnętrzne z diodami LED jako wskaźnikami kierunku. Dostępne są również reflektory Xenon o wysokiej intensywności.

Dynamiczne środowisko dla pasażerów

Wnętrze Buicka Envision charakteryzuje się „unoszącym się” panelem rozdzielczym, który płynnie przechodzi w panele drzwiowe, co tworzy harmonijny i zapraszający wygląd, który uzupełnia zewnętrzny design.

„Mówiąc wprost, kabina Envision łączy piękno z innowacją” – powiedział Nesbitt. „Przekazuje dynamizm jak żaden inny pojazd w tej klasie. Każda powierzchnia, którą dotykasz, jest miękka i przeszywana. Wszystko, co dotykasz, zostało zaprojektowane z myślą o intuicyjnej, bezproblemowej funkcjonalności.”

Duża przestrzeń przechowywania w konsoli centralnej ma tłumione, skrzydłowe drzwi typu dual, które zapewniają łatwiejszy, mniej utrudniony dostęp, pozwalając kierowcy lub pasażerom – nawet tym z tyłu – uzyskać dostęp do pojemnika bez zakłócania innych.

Technologia i łączność

Nowy Buick Envision oferuje standardowy ekran Buick IntelliLink o przekątnej 8 cali oraz dostępny system OnStar z 4G LTE oraz wbudowanym hotspotem Wi-Fi.

IntelliLink to punkt kontaktowy dla większości technologii i łączności Envision. Oferuje intuicyjną obsługę podstawowych funkcji, a jednocześnie umożliwia łączenie urządzeń Bluetooth, takich jak smartfony, a także kart SD i odtwarzaczy MP3. W zestawie znajdują się cztery porty USB, cztery gniazda 12-woltowe oraz jedno gniazdo 120-woltowe.

Nowa kierownica Buicka debiutuje w Envision, wyposażona w przełączniki uruchamiane kciukiem, które ułatwiają przeglądanie menu IntelliLink i funkcji pojazdu w centrum informacji dla kierowcy.

Napęd i osiągi

Model Envision z 2016 roku jest wyposażony w standardowy silnik turbo 2.0L o mocy 252 koni mechanicznych (186 kW) i 260 lb-ft momentu obrotowego (353 Nm), co przewyższa standardy innych modeli, takich jak Audi Q5. W parze z nim pracuje automatyczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach trzeciej generacji.

Wydajność i efektywność są zwiększone dzięki technologii Stop/Start – pierwszej aplikacji tej funkcji w silniku 2.0L turbo w Buicku. Silnik automatycznie wyłącza się, gdy Envision zatrzymuje się w określonych warunkach jazdy, takich jak światła stopu. Silnik uruchamia się ponownie automatycznie, gdy kierowca zdejmie nogę z hamulca.

Silnik 2.0L turbo dostępny jest wyłącznie z napędem AWD, zapewniając Envision osiągi zgodne z możliwościami jazdy i prowadzenia. Turbosprężarka ma konstrukcję z podwójnym spiralnym wirnikiem, co pomaga silnikowi dostarczać szeroki zakres momentu obrotowego, co daje poczucie mocy na żądanie. Dziewięćdziesiąt procent szczytowego momentu obrotowego dostępne jest od 1800 rpm do 5500 rpm, a pełne 260 lb-ft szczytowego momentu obrotowego od 3000 do 4000 rpm.

Silnik został zaprojektowany z myślą o cechach zwiększających kulturę pracy, takimi jak wałki wyrównujące i komponenty tłumiące dźwięk, a także jest umieszczony na hydraulicznie tłumionej podstrukturze, która pomaga zmniejszyć hałas i wibracje. Zastosowano cztery mocowania napędu zamiast konwencjonalnych trzech.

Komfort jazdy i prowadzenie

Solidna konstrukcja Buicka Envision stanowi fundament zrównoważonego i pewnego doświadczenia jazdy. Zawieszenie HiPer Strut Buicka redukuje skręcanie momentu obrotowego i pozytywnie wpływa na odczucia kierownicy. To cecha inspirowana sportowym sedanem Regal GS, która nie jest obecnie oferowana w żadnym innym crossoverze, w tym w konkurencyjnych modelach, takich jak Audi Q5.

Envision wyposażony jest w pierwszy aktywny system Twin Clutch AWD Buicka, zaprojektowany w celu maksymalizacji prowadzenia i stabilności w różnych warunkach jazdy. To w pełni automatyczny system na żądanie, który zapewnia pewne prowadzenie w warunkach niskiej przyczepności, a jednocześnie pozwala na cichszą i płynniejszą jazdę, minimalizując przenoszenie momentu obrotowego na tylne koła, gdy napęd na wszystkie koła nie jest potrzebny.

Cechy bezpieczeństwa

Buick Envision oferuje 360 stopni dostępnej technologii pasywnej i aktywnej ochrony, w tym 10 standardowych poduszek powietrznych, dostępny automatyczny asystent parkowania, system kamer Surround Vision oraz pierwszy w Buicku asystent utrzymania pasa ruchu, który jest standardowy.

Automatyczny asystent parkowania mierzy odpowiednie miejsce parkingowe równoległe lub prostopadłe i prowadzi pojazd do niego, natomiast asystent utrzymania pasa ruchu pomaga kierowcy pozostać na pasie ruchu, automatycznie korygując tor jazdy w przypadku wykrycia niezamierzonego opuszczenia pasa.

Standardowa kamera tylna, a dostępny system Surround Vision zapewnia widok z góry na Envision, który zwiększa widoczność kierowcy przy niskich prędkościach, takich jak parkowanie i cofanie.

Dodatkowe standardowe i dostępne cechy bezpieczeństwa modelu 2016 obejmują:

Standardowe poduszki powietrzne boczne, kurtynowe i kolanowe
Standardowe siedzenie Safety Alert, które pulsuje, aby ostrzec kierowcę o możliwym wypadku
Standardowy asystent parkowania z przodu, alert zmiany pasa i alert ruchu poprzecznego z tyłu
Standardowy wskaźnik odległości do pojazdu przed nim
Standardowy elektroniczny system stabilizacji StabiliTrak
Standardowe czterokołowe hamulce tarczowe z elektroniczną dystrybucją siły hamowania
Standardowe sterowanie hamowaniem na zakrętach oraz asystent hamowania
Dostępny system adaptacyjnego tempomatu Full Speed Range
Dostępne hamowanie w warunkach kolizji.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.