BUICK Model 32 1911

Kiedy Buick wprowadził model 32 Roadster do swojej oferty w 1911 roku, sprzedał ponad 1,100 sztuk, ponieważ był to najtańszy czterocylindrowy samochód w ich asortymencie.

Producent samochodów był już znany na rynku i cieszył się dużą popularnością. Jego najwyższe kierownictwo jeszcze bardziej naciskało dział badań i rozwoju na opracowywanie nowych pojazdów i zwiększenie przewagi rynkowej nad konkurencją, a model 32 Roadster zasługiwał na szczególne uznanie za to.

To prosta konstrukcja z nieskomplikowanymi rozwiązaniami inżynieryjnymi, które okazały się skuteczne. Samochód miał kanciaste wnętrze silnika. Przednie błotniki były kanciaste, ponieważ były tańsze w produkcji niż zaokrąglone. Nie było drzwi ani tylnych siedzeń. Zbudowano go na krótszej wersji podwozia, przeniesionej z modelu 27. Z przodu, na kratce chłodnicy, znajdowało się mosiężne logo. Reflektory były oparte na technologii acetylenowej. Po bokach samochodu producent zamontował zapasowe opony do kół artyleryjskich. Z tyłu Buick zamontował owalny zbiornik paliwa.

Model 32 Roadster miał nadwozie dla dwóch osób z siedzeniami kubełkowymi. Był to najbardziej sportowy przystępny pojazd na rynku, a ci, którzy już doświadczyli dreszczyku emocji związanych z prędkością, go kupowali. Na desce rozdzielczej znajdował się prędkościomierz oraz kierownica z czterema ramionami.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.