BUICK Model 41 1911

Dzięki swoim wizjom inżynieryjnym, David Dunbar Buick założył wielką firmę motoryzacyjną, która w 1905 roku była najpopularniejszą marką samochodową w USA.

Na początku XIX wieku motoryzacja była czymś trudnym do zrozumienia. Walka między samochodami elektrycznymi a tymi na paliwo nie była zakończona. Buick, jako zwolennik tych drugich, udoskonalił swoje silniki w systemy z zaworami w głowicy, co zwiększyło moc jednostek napędowych. Utworzył holding General Motors, wraz z GMC, Chevroletem i Cadillakiem.

Buick Type 41 z 1911 roku był limuzyną znaną z płynnej jazdy i komfortowego wnętrza jak na swoje czasy. Podobnie jak większość innych samochodów na rynku, nadal miał karoserię przypominającą powóz i płaskie panele. Samochód dostępny był w wersji z otwartą stroną dla kierowcy i zamkniętą kabiną dla pasażerów z tyłu lub z większą kabiną dla pięciu osób. Buick zdobył uznanie za produkcję większości części w swojej fabryce, z wyjątkiem gaźników, cewek, lamp i magnesów.

Wersja czterodrzwiowa miała dwa fotele z przodu oraz ławkę z tyłu dla kolejnych trzech pasażerów. Duże okna zapewniały osłonę przed wiatrem.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.