BUICK Rainier 2003-2007

BUICK Rainier 2003-2007

Przejdź do galerii zdjęćBUICK Rainier 2003-2007

Rainier został zaprojektowany jako luksusowa wersja Chevroleta TrailBlazera i był jednym z ostatnich wysiłków marki Buick, aby wejść na rynek luksusowych SUV-ów.

W obliczu rosnącego zapotrzebowania na SUV-y w średniej wielkości, GM starało się dostarczyć ich więcej pod różnymi markami. W rezultacie zastosowanie inżynierii oznaczeń wzrosło. Oprócz Chevroleta TrailBlazera, powstały także Saab 9-7X, Oldsmobile Bravada oraz GMC Envoy, a także Buick Rainier. Mimo że jego obecność na rynku była krótka, zdobył uznanie wśród niektórych klientów, jednak w zbyt małych ilościach, by utrzymać model i markę przy życiu.

Rainier miał bardziej zaokrąglony przód w porównaniu do swoich braci, z grillem o chromowanych oknach, co nadawało mu owalny kształt. Jego reflektory były unikalne, nadając pojazdowi nowoczesny wygląd, znacznie bardziej wyrazisty niż te w TrailBlazerze. Profil samochodu był podobny do innych modeli, ale miał nadwozie w kolorze nadwozia na panelach drzwi.

Wnętrze wyraźnie wskazywało na przejście w stronę segmentu premium. Drewniane wykończenia na centralnej konsoli i panelach drzwi dawały klientom poczucie luksusu. Ponadto skórzane wnętrze zawierało parę kubełkowych foteli z przodu oraz dzieloną tylną kanapę przeznaczoną dla dwóch osób. Chociaż mogły tam zmieścić się trzy osoby, brakowało miejsca na łokcie i ramiona.

Pod maską GM zainstalowało te same jednostki napędowe co w TrailBlazerze: sześciocylindrowy rzędowy silnik oraz V8. SUV w średniej wielkości był już dostępny z napędem na tylną lub na wszystkie koła. Tak więc Rainier korzystał z tych samych napędów.

Nowy Buick Rainier z 2004 roku oferuje styl, komfort jazdy oraz osiągi, które wyróżniają go spośród innych średniej wielkości SUV-ów.

Rainier jest standardowo wyposażony w silnik Vortec 4200, sześciocylindrowy o mocy 275 koni mechanicznych (205 kW) i 275 lb-ft (373 Nm) momentu obrotowego, co zapewnia moc, zdolności oraz płynność działania silnika V-8, łącząc to z efektywnością sześciocylindrowego. Dla jeszcze większej mocy i wyjątkowego momentu obrotowego, Buick Rainier z 2004 roku oferuje również silnik Vortec 5300 V-8, jeden z najpopularniejszych silników w ofercie GM. Silnik V-8 zwiększa atrakcyjność Rainiera, poprawiając zarówno jego osiągi, jak i funkcjonalność. Ekskluzywny dla Rainiera na platformie GM SUV w wersji ze skróconym rozstawem osi, silnik Vortec 5300 V-8 SFI (sekwencyjny wtrysk paliwa) oferuje 290 koni mechanicznych (216 kW) i 325 lb-ft (441 Nm) momentu obrotowego. Vortec 5300 V-8 dostarcza maksymalny moment obrotowy w całym zakresie obrotów, aby sprostać najbardziej wymagającym warunkom obciążeniowym.

Oba silniki są połączone z wytrzymałą, elektronicznie sterowaną skrzynią biegów Hydra-Matic 4L60-E o czterech biegach. Znana z płynnej pracy, precyzyjnego zmieniania biegów i solidnych osiągów w różnych warunkach jazdy, skrzynia 4L60-E znajduje zastosowanie zarówno w samochodach sportowych, jak i lekkich ciężarówkach. Maksymalna zdolność holownicza Rainiera wynosi od 6100 do 6700 funtów (2745 do 3015 kg), w zależności od wybranego silnika i komponentów układu napędowego.

Napęd na cztery koła
Oprócz imponujących cech napędu, Rainier oferuje również napęd na cztery koła z systemem aktywowanym na żądanie, który daje kierowcom poczucie bezpieczeństwa w różnych warunkach drogowych. Połączony z standardowym blokowanym tylnym dyferencjałem, system jest w pełni automatyczny i nie wymaga od kierowcy żadnych działań.

Osiągi napędu Rainiera są dodatkowo wzmacniane przez zaawansowany system kontroli podwozia, który łączy doskonałe właściwości przyspieszania i holowania z charakterystykami prowadzenia porównywalnymi z luksusowym autem sportowym.

Równowaga w jeździe i prowadzeniu
Wybór dwóch potężnych silników i mocna konstrukcja na ramie sprawiają, że Rainier ma solidne cechy pojazdu dostawczego. Jednak jego aksamitny charakter i osiągi na drodze przypominają raczej luksusowy samochód turystyczny, co jest efektem dostrojenia Rainiera w celu uzyskania doskonałej równowagi między komfortem jazdy, prowadzeniem a akustyką.

Zaskakująco gładka jazda Rainiera wynika z niezależnego zawieszenia przedniego klasy premium oraz pięciowahaczowego, elektronicznie sterowanego zawieszenia powietrznego z tyłu, zaprojektowanego tak, aby sprostać najbardziej wymagającym warunkom. W tym systemie, sprężyny powietrzne zastępują standardowe sprężyny tylne, co zapewnia lepsze tłumienie i poprawia izolację od hałasu drogi. Czujniki zarządzają sprężarką, która natychmiast dostosowuje ciśnienie sprężyny powietrznej, aby utrzymać równomierne obciążenie.

Wspomagane elektrycznie, precyzyjne kierowanie z przekładnią zębatą i drążkiem zapewnia doskonałą precyzję i responsywność, podczas gdy wentylowane hamulce tarczowe na wszystkie koła zapewniają doskonałe osiągi oraz światowej klasy poziomy odczucia hamulców, odporności na zużycie i redukcji hałasu.

System zapobiegający blokowaniu kół (ABS) oraz blokowany tylny dyferencjał są standardem w Rainierze. Modele z napędem na dwa koła są również standardowo wyposażone w asystenta trakcji, co poprawia zdolność Rainiera do radzenia sobie na śliskich nawierzchniach. Standardowy zestaw wyposażenia obejmujący amortyzatory Bilstein, 17-calowe koła i opony Michelin premium również przyczynia się do superiornej stabilności i zdolności do panowania na drodze Rainiera.

Komfortowa, cicha jazda
Oprócz dostarczania zaskakujących osiągów, wyrafinowane silniki i precyzyjnie zaprojektowany system podwozia Rainiera przyczyniają się do komfortowej i cichej jazdy – wyróżnik marki Buick przez całe jej 100-letnie istnienie. Wewnątrz, wykończenia Rainiera ujawniają wysoki komfort i luksus. Wśród najprzestronniejszych w swoim segmencie, Rainier łatwo pomieści pięć dorosłych osób. Po złożeniu tylnych siedzeń, za przednimi siedzeniami jest 80,1 stopy sześciennej (2268L) przestrzeni ładunkowej.

Wysoka jakość marki Buick jest subtelnie, lecz wyraźnie dostrzegalna w stonowanej elegancji monochromatycznego wnętrza – dostępnego w odcieniu metalicznego srebra lub kaszmiru – podkreślonego chromowanymi akcentami i ciemnym orzechowym wykończeniem w desce rozdzielczej, obramowaniu drzwi i konsoli centralnej.

„Centrum dowodzenia” kierowcy jest zorientowane na kokpit z łatwo dostępnymi kontrolkami, łatwo czytelnymi wskaźnikami oraz przyjaznym dla użytkownika centrum informacji dla kierowcy. Instrumenty emitują luminiscencję podobną do szkatułki z podstawowymi kolorami srebrnymi i zielonymi wskaźnikami. Bogate, ciemne orzechowe wykończenie otacza również chromowane klamki drzwi wewnętrznych, których jasne, odbijające powierzchnie dodatkowo podkreślają wnętrze oraz ułatwiają widoczność w słabym świetle.

Przednie fotele i tylne siedzenia są wykończone skórą perforowaną. Wszystkie panele drzwiowe wykończone są materiałami o miękkim dotyku. Przednie fotele mają standardową funkcję zapamiętywania ustawień oraz dostępne ogrzewanie.

W zgodzie z reputacją Buick za komfort i ciszę, wszystkie modele Rainiera z 2004 roku oferują technologię QuietTuning z zwiększoną absorpcją dźwięku w komorze silnikowej, wszystkich czterech drzwiach i panelach bocznych.

Technologia QuietTuning obejmuje również akustyczną folię w przedniej szybie i szybie drzwi przednich, a także dodatkowe uszczelnienia w słupkach C- i D. Rezultatem jest wyjątkowo cicha jazda, która została jeszcze bardziej wyciszona.

Solidna konstrukcja
W sercu cichej jakości jazdy Rainiera leżą najlepsze w swojej klasie właściwości sztywności nadwozia. Dzięki pełnemu poświęceniu dla izolacji od hałasu drogi i wibracji, Rainier osiąga poziomy hałasu o 25 procent lepsze niż jego typowa konkurencja, dorównując lub przewyższając wiele luksusowych samochodów, nawet przy prędkościach autostradowych. Imponująca akustyka Rainiera to wynik starannej uwagi na detale w dopasowaniu nadwozia, izolacji komponentów, aerodynamice zewnętrznej, uszczelnieniu i precyzyjnym dostrajaniu wszystkich powiązanych elementów, aby osiągnąć najbardziej pożądane zakresy częstotliwości.

Poza przyczynianiem się do zauważalnie cichej kabiny pasażerskiej, zewnętrzny design Rainiera także współgra z jego systemem zawieszenia w warunkach bocznego wiatru. W testach przy prędkości 35 mph, przy bocznych wiatrach o kącie 90 stopni, Rainier pozostaje bardzo stabilny dzięki aerodynamicznemu profilowi bocznemu, który minimalizuje siły przenoszone na podwozie z bocznych obciążeń stworzonych przez wiatr.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.