Buick próbował zdobyć większy kawałek rynku z trzecią generacją modelu Regal, która zadebiutowała w 1987 roku jako model na rok 1988.
Nowa platforma W została zaprojektowana z myślą o lepszym prowadzeniu i komforcie. To był pierwszy Regal napędzany na przednie koła i widać było brak doświadczenia w tej dziedzinie. Mimo to komfort, wygląd i wyposażenie przyczyniły się do wystarczającej sprzedaży, co sprawiło, że samochód pozostał w produkcji aż do 1996 roku, z regularnymi aktualizacjami wyglądu i napędu.
Grill Regala inspirowany był greckim Partenonem, strzeżonym z boku przez reflektory. Z dużymi, narożnymi lampami kierunkowskazów, oferował premium wygląd. Jednak ten wizerunek utrzymywano tylko przez kilka lat, aż GM zaczął go zmieniać. Początkowo oferowany był w podstawowej wersji Custom, z opcją wersji Limited. Czerwona taśma świetlna z tyłu samochodu zapewniała futurystyczny wygląd jak na tamte czasy.
Wnętrze zaprojektowano w sposób zbyt konserwatywny dla klientów, którzy nie chcieli poznawać nowych technologii. Ta sama sytuacja dotyczyła nabywców Cadillaca, którzy preferowali orzech i skórę. Jednak klienci Buick byli zaskoczeni cyfrowym wyświetlaczem, który był dostępny jako opcja. Nie był to żaden system TFT ani LCD, lecz oparty na technologii LED. Dostępna była także wersja z fotelami kubełkowymi.