BUICK Regal 2010-2013

Kiedy GM zaprojektowało dobry samochód, dostosowało go do różnych rynków na całym świecie dzięki programowi badge-engineering. Tak powstał Buick Regal z 2010 roku, który narodził się jako europejski Vauxhall/Opel Insignia.

W 2008 roku Vauxhall jako pierwszy wprowadził Insignię na London Motor Show, a wkrótce potem Opel zaprezentował ten sam model w tym samym roku, ale z kierownicą po lewej stronie. Pod koniec 2009 roku GM odkryło Buick Regal z 2010 roku na LA Auto Show.

W momencie premiery Vauxhall/Opel oferowało Insignię w dwóch wersjach nadwoziowych: hatchback i klasycznym sedanem z trzema boksami, ale tylko ten ostatni dotarł przez Atlantyk i zyskał logo Buicka na kratce. Jego rzeźbione boczne panele i drzwi optycznie wydłużały samochód, a agresywne reflektory były wyposażone w światła do jazdy dziennej. Wszystkie wysiłki projektantów w kierunku aerodynamiki opłaciły się, osiągając spektakularny współczynnik oporu powietrza Cd równy 0,27.

Wnętrze miało nową koncepcję designu, zaczerpniętą od europejskich odpowiedników, z materiałami wysokiej jakości. Niestety, samochód miał krótszy rozstaw osi niż Buick LaCrosse, który był jego poprzednikiem, co wpłynęło na przestrzeń na kolana z tyłu. Z drugiej strony, zewnętrzna długość była mniejsza, co ułatwiało prowadzenie w ruchu drogowym. Nowa generacja systemu infotainment obejmowała siedmiocalowy kolorowy monitor, widok mapy w 3D, cyfrowego przewodnika po podróżach oraz ulepszone funkcje przewijania i zoomowania.

Pod maską GM wybrało tylko najlepsze silniki od europejskiego kuzyna. Regal oferował wybór dwóch silników czterocylindrowych. Wersja podstawowa miała jednostkę 2,4 litra z naturalnym dolotem, a pozostałe dwie wersje były wyposażone w turbodoładowany silnik 2,0 litra.

Wyposażony w moc turbosprężarki, system zawieszenia do wyboru przez kierowcę oraz sztywne, europejskie podwozie, Buick Regal z 2011 roku oferuje doświadczenie prowadzenia, które dorównuje najlepszym sportowym sedanom segmentu.

„Buick Regal z 2011 roku to coś, czego jeszcze nigdy nie doświadczyliście z tej marki,” powiedziała Susan Docherty, dyrektor generalny Buick GMC. „Buick Regal to kolejny krok w transformacji Buick i poszerzy ofertę o sportowy sedan.”

Nowy Buick Regal zadebiutuje w drugim kwartale 2010 roku, celując w rywali takich jak Acura TSX i Volvo S60. Posiada dłuższy rozstaw osi i większą pojemność bagażnika niż te modele, a także standardowe wyposażenie – w tym sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów, 18-calowe felgi i OnStar – które nie są oferowane standardowo przez konkurencję.

Rozwój modelu Buick Regal ma swoje korzenie w Niemczech, gdzie globalny zespół inżynieryjny stworzył nagradzaną Opla Insignię – Europejski Samochód Roku 2009. Insignia zdobyła ponad 31 prestiżowych nagród i jest najlepiej sprzedawanym średniej wielkości sedanem w Europie. Buick Regal przyniesie wszystkie nagradzane wzornictwo, technologie i osiągi inspirowane europejskim stylem na rynek amerykański.

Buick Regal odniósł już sukces na innym kontynencie, w Chinach. Został wprowadzony na rynek w grudniu 2008 roku, a sprzedano tam ponad 64 000 egzemplarzy. Entuzjastyczni klienci wskazują na jego rzeźbiony, dynamiczny design i responsywne osiągi jako główne powody zakupu.

Historia designu

Smukły design Buick Regal łączy w sobie płynne sylwetki i proporcje coupé w nowoczesnym pakiecie, który sugeruje ruch z każdej strony. Wielka dbałość o szczegóły uzupełnia agresywną stylistykę, z przemyślanym zastosowaniem charakterystycznych cech Buicka, takich jak kratka w kształcie wodospadu, selektywne użycie chromowanego wykończenia oraz doskonałe dopasowanie i wykończenie zewnętrznych paneli.

„Buick Regal to doskonałe proporcje,” powiedział John Cafaro, dyrektor designu samochodów osobowych. „Na przykład, błotniki są poszerzone, aby obejmować opony. To agresywna postura, której ludzie nie są przyzwyczajeni widzieć w ostatnich modelach Buicka.”

Duch sportowych osiągów auta również wyraża się w smukłych, rzeźbionych detalach bocznych i agresywnych reflektorach, które dalej sugerują ruch. Z tyłu, skrócona pokrywa bagażnika oraz schowane panele nadwozia to cechy nowoczesnego sportowego sedana, z odważnymi lampami tylnymi oraz ich skomplikowanymi detalami świetlnymi, które podkreślają dbałość o szczegóły Buick Regal. Standardowo dostępne są 18-calowe felgi.

Motyw płynnego designu przenosi się do wnętrza, gdzie panele boczne płynnie przechodzą w panel instrumentów. Instrumenty przypominają drogie sportowe czasomierze i są podświetlone lodowobłękitnymi diodami LED. Centralna konsola, w której znajdują się sterowniki klimatyzacji i systemu „infotainment”, została zaprojektowana tak, aby umożliwić niższy profil panelu instrumentów skoncentrowany na kierowcy. Elementy takie jak grube, skórzane koło kierownicy oraz sztywne, mocno wyprofilowane i pokryte skórą fotele wspierają sportowe doświadczenie podczas jazdy.

„Między wnętrzem a zewnętrzem panuje wspaniała harmonia designu,” powiedział Cafaro. „Poczucie płynności i ruchu przenika całość w angażujący sposób, który sprawia, że chcesz zabrać Buick Regal na ulubioną krętą drogę, aby sprawdzić, co potrafi.”

Przełomowe wnętrze

Starannie wykonane, sportowe i dobrze wyposażone wnętrze Buick Regal opiera się na wyjątkowej dbałości o szczegóły, znanej z modeli Enclave i LaCrosse, łącząc charakterystyczne elementy stylizacyjne z nowoczesną estetyką sportowego sedana.

Sztywne, mocno podparte fotele Buick Regal były porównywane z najlepszymi importowanymi konkurentami pod kątem komfortu i wsparcia, podczas gdy standardowa konsola centralna oferuje dużo miejsca do przechowywania dla pasażerów z przodu i z tyłu.

Inteligentne zastosowania technologii to także cechy Buick Regal, w tym detale, takie jak wielofunkcyjny kontroler na konsoli centralnej do obsługi systemu audio, nawigacji i Bluetooth. Panel przedni ekranu „infotainment” jest ustawiony pod kątem 30 stopni, co przyczynia się do płynnego projektu wnętrza samochodu.

Nowa era projektowania Buicka widoczna jest także w materiałach wykończeniowych wnętrza, takich jak satynowy metalik, czarny fortepian i nowe wzory Kibo. Kibo to bogate, ciemne drewno o progresywnym usłojeniu, które nadaje Buick Regal międzynarodowego charakteru.

Pod maską

Unikalny dzięki napędowi na cztery cylindry, Buick Regal polega na doskonałym stosunku mocy do pojemności silników rodziny Ecotec, aby dostarczyć inteligentne osiągi na żądanie, które są również bardzo efektywne.

Zarówno standardowy silnik 2.4L, jak i dostępny silnik 2.0L turbo korzystają z technologii bezpośredniego wtrysku, aby optymalizować wydajność, zmniejszać emisje i maksymalizować efektywność paliwową. Silnik 2.4L jest tym samym silnikiem, który oferowany jest w Buick LaCrosse, ale w mniejszym, lżejszym Buick Regal dostarcza bardziej zwrotne osiągi. Silnik 2.0L turbo umacnia sportowy charakter Buicka Regal, oferując moc na żądanie porównywalną z V-6, ale z inherentną efektywnością czterocylindrowego silnika. Aby zapewnić responsywną moc w całym zakresie obrotów, silnik 2.0L turbo korzysta z podwójnego turbosprężarki, która szybko buduje moc przy niższych obrotach.

Wyjątkowe, indywidualnie skalibrowane sześciobiegowe automatyczne skrzynie biegów są sparowane z każdym silnikiem. Obie oferują kontrolę zmian biegów przez kierowcę, co zwiększa sportowe odczucia podczas jazdy Buick Regal.

Doświadczenie prowadzenia

Podwozie i systemy strukturalne zostały opracowane w Niemczech i nadają Buick Regal prowadzenie oraz dynamikę premium europejskiego sportowego sedana, a także cichą, wyrafinowaną jazdę i maniery na drodze, jakich oczekuje się od Buicka. Struktura nadwozia jest jedną z najbardziej sztywnych w segmencie, około 25% sztywniejsza niż w poprzednim Buick Regal. Ta solidna konstrukcja podporuje dokładniejsze strojienie zawieszenia i cichszą jazdę.

Stosunkowo długi rozstaw osi wynoszący 107,8 cala (2738 mm) nadaje Buick Regal wyrafinowaną, dobrze zbalansowaną dynamikę pojazdu i wspiera komfortowe strojeniе zawieszenia. Dodatkowo, niezależne zawieszenie przednie typu MacPherson z montażami o pojedynczej drodze i hydraulicznymi poduszkami amortyzującymi; czteropunkowe niezależne zawieszenie tylne; hydrauliczne kierownice z zębatką i optymalizowane czterotłoczkowe hamulce tarczowe są dostosowane do możliwości poszczególnych napędów i dopasowane do oczekiwanego użytkowania przez kierowców. Modele wyposażone w silnik 2.0L turbo, na przykład, mają większe hamulce.

Najnowsza generacja elektronicznego systemu stabilizacji (ESC lub StabiliTrak), systemu ABS oraz systemu kontroli trakcji (TCS) są standardem w innowacyjnym systemie Interaktywnej Kontroli Jazdy (IDCS), oferowanym w modelach wyposażonych w napęd 2.0L turbo.

Interaktywna Kontrola Jazdy

Technologia zawieszenia Interaktywnego Systemu Kontroli Jazdy Buick Regal (dostępna w modelach z dostępnym silnikiem 2.0L turbo) oferuje zwiększoną stabilność pojazdu i większe bezpieczeństwo podczas jazdy. Zaprojektowano ją tak, aby zmieniać charakterystykę pojazdu w zależności od stylu jazdy kierowcy. Zaawansowany moduł kontroli trybu jazdy nieustannie monitoruje styl jazdy, wykorzystując dane o prędkości kątowej, przyspieszeniu bocznym i podłużnym, kierownicy, gazie oraz prędkości pojazdu. Definiuje on dynamiczny stan pojazdu, w tym przyspieszenie, hamowanie i pokonywanie zakrętów, aby optymalizować reakcje zawieszenia. Wykonuje również wszystkie wybory kierowcy dotyczące IDCS.

Wszystkie cztery tłumiki są sterowane elektronicznie i nieprzerwanie dostosowują się w milisekundach do panujących warunków drogowych, ruchów pojazdu oraz indywidualnego stylu jazdy. Ustawienia podwozia są regulowane przez kierowcę, z trybami Normal, Tour i Sport.

IDCS pozwala kierowcy wybierać spośród trzech różnych trybów działania, które zmieniają ustawienia zawieszenia, reakcję na gaz, wzór zmiany biegów oraz czułość kierownicy poprzez zmienny opór kierownicy. Trzy tryby dostarczają trzech różnych doświadczeń:

Normal – zrównoważony i zoptymalizowany do wszystkich sytuacji drogowych
Tour – zoptymalizowany pod kątem komfortu i relaksujących podróży na długie dystanse
Sport – zoptymalizowany pod kątem trzymania drogi; jazdy entuzjastycznej

Wybierając tryb „Sport”, optymalizujesz samochód do dynamicznej jazdy, usztywniając zawieszenie i reakcję kierownicy oraz przyspieszając reakcję automatycznej skrzyni biegów. Tryb „Tour” jest optymalny do jazdy na długich dystansach lub w trudnych warunkach drogowych, zapewniając większy komfort. „Normal” lub tryb domyślny to idealne ustawienie do codziennych dojazdów i ruchu miejskiego. Inną dużą zaletą Interaktywnej Kontroli Jazdy jest to, że automatycznie dostosowuje ustawienia wydajności Buick Regal do indywidualnych stylów jazdy. Gdy kierowca zaczyna jechać bardziej agresywnie, zawieszenie zostaje usztywnione, zwiększa się opór kierownicy i następuje zmiana na bardziej agresywną reakcję na gaz. Kiedy pojazd wyczuwa, że kierowca jest w trybie relaksacyjnej jazdy, dostosowuje ustawienia, aby zapewnić płynność jazdy i komfort.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.