GM postanowiło, że potrzebuje odświeżonej wersji modelu Regal dla marki Buick, co miało miejsce w 2012 roku, cztery lata po wprowadzeniu tego modelu na rynek.
Amerykański gigant, rozwijając platformę GM Epsilon II, stworzył ją z myślą o czterech kontynentach. Oprócz Europy, gdzie sprzedawano samochód pod markami Opel i Vauxhall, oferowano go w Australii jako Holden, a w Chinach jako Buick Regal.
Odświeżony przód, przypominający europejskie modele Opel/Vauxhall Insignia OPC/VXR, wyposażony był w charakterystyczny grill w kształcie wodospadu, z logo marki umieszczonym na środku. Wysokie i wąskie wloty powietrza po bokach zostały po prostu przeniesione z europejskich odpowiedników. Co więcej, nawet panele drzwiowe miały takie same rzeźbione powierzchnie, mimo że mogłyby mieć nowe. Jednak wyglądały dobrze, a w końcu po co się wysilać? Z tyłu, oprócz logo, był to wyraźnie europejski (lub australijski) pojazd, z tymi samymi lampami tylnymi oraz poziomą chromowaną listwą, o ile nie był to model Insignia.
Wewnątrz, Regal miał podobną deskę rozdzielczą do europejskich modeli, z czterema wskaźnikami w zestawie instrumentów. Po lewej stronie znajdował się pokrętło do świateł, które potwierdzało niemiecką inspirację w designie. Dodatkowo, nachylona centralna konsola miała umieszczony na górze wyświetlacz infotainment, z pokrętłem do jego obsługi zamontowanym pomiędzy dźwignią zmiany biegów a środkowym podłokietnikiem.
Pod maską Buick zainstalował silnik 2.0 litra w układzie R4 połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów od Aisin. Moc była przekazywana na przednie koła, a od 2014 roku istniała opcja napędu na wszystkie koła.
Buick zaprezentował wersję produkcyjną modelu Buick Regal GS z 2012 roku, jeszcze bardziej sportową wersję sedana Regal, który trafił na rynek w 2010 roku i przyciągnął nowych nabywców do rodziny Buick. Napędzany wysoce wydajnym, ekskluzywnym silnikiem Ecotec 2.0L z turbodoładowaniem, współpracującym z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, model GS zapewnia szacowane 255 koni mechanicznych (190 kW) oraz 295 lb-ft momentu obrotowego, osiągając przyspieszenie od 0 do 60 mph w mniej niż siedem sekund (szacowane). Interaktywny system kontroli jazdy Buick jest standardem w modelu GS, pozwalając kierowcom dostosować doświadczenia z jazdy poprzez zmianę ustawień zawieszenia i czułości kierownicy w trzech trybach: standardowym, sportowym i GS.
„Opierając się na osiągach modelu Regal, Buick Regal GS został zaprojektowany jako jeszcze bardziej sportowa interpretacja responsywnych osiągów i stylu,” powiedział John Schwegman, wiceprezydent ds. marketingu Buick. „Doświadczenie jazdy jest mocne i pełne energii; model GS reprezentuje kolejny krok w renesansie produktów Buick.”
Najważniejsze cechy produktu to:
- Ekskluzywny silnik Ecotec 2.0L z turbodoładowaniem i intercoolerem, szacowany na 255 koni mechanicznych (190 kW) oraz 295 lb-ft momentu obrotowego (400 Nm)
- Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów, z automatyczną skrzynią biegów o sześciu biegach z systemem Driver Shift Control, która zostanie zaoferowana później
- Interaktywny system kontroli jazdy z trybem GS
- System niezależnego zawieszenia na cztery koła z przednim zawieszeniem HiPerStrut
- Wysokowydajny system hamulców tarczowych na cztery koła z przednimi zaciskami Brembo
- Standardowe koła aluminiowe 19 cali, 5-Twin Spoke oraz opony całoroczne, opcjonalne koła 20 cali, 5-Twin Spoke wykończone na wysoki połysk z oponami o wysokich osiągach.
Zewnętrzny design cechuje unikalny przód i tył, gdzie przedni zderzak posiada wyraźne, pionowe otwory wentylacyjne oraz specyficzne wykończenie grilla – z pionowymi elementami w satynowym, metalicznym wykończeniu. Tylny zderzak zawiera parę zintegrowanych, satynowych, trapezoidalnych wylotów wydechowych. Rozszerzenia panelu bocznego i zintegrowany tylny spojler są również wplecione w design. Model GS ma sportową sylwetkę, z nieco niższym zawieszeniem niż inne modele oraz agresywnymi, 19-calowymi, 5-Twin Spoke kołami aluminiowymi i oponami całorocznymi (opcja to 20-calowe, 5-Twin Spoke w wykończeniu na wysoki połysk z oponami o wysokich osiągach).
Wnętrze to kierownica sportowa inspirowana wyścigami, z płaskim spodem oraz metalowe pedały sportowe, a także skórzane, 12-stopniowo regulowane, podgrzewane fotele sportowe dla kierowcy i pasażera z przodu, które zawierają czterostopniową regulację lędźwiową. Czarna tapicerka specyficzna dla modelu GS jest akcentowana elementami w satynowym wykończeniu na desce rozdzielczej, kierownicy i konsoli, a deska rozdzielcza świeci na biało, gdy kierowca włączy tryb GS w Interaktywnym Systemie Kontroli Jazdy (IDCS).
Standardowe udogodnienia w Buick Regal GS obejmują:
- Bezkluczykowy dostęp z przyciskiem uruchamiającym
- Standardowe radio satelitarne XM z trzy miesięcznym okresem próbnym
- System audio Harmon/Kardon o mocy 320 watów z dziewięcioma głośnikami
- Łączność Bluetooth dla telefonów
- Skórzana kierownica z płaskim spodem i kontrolami audio
- Skórzane fotele sportowe
- Podgrzewane fotele dla kierowcy i pasażera z przodu, z 12-stopniową regulacją – w tym czterostopniowa regulacja lędźwiowa
- Gniazdo zasilania akcesoriów 120-woltowe
- Elektrohydrauliczne szyby z funkcją automatycznego podnoszenia/opuszczania z przodu oraz automatycznego opuszczania z tyłu
- Ultradźwiękowa pomoc parkowania z przodu i z tyłu
- Reflektory bi-ksenonowe HID
Turbodoładowanie i HiPerStrut
Moc Regal GS pochodzi z wysoce wydajnej wersji silnika Ecotec 2.0L z turbodoładowaniem DOHC VVT z technologią bezpośredniego wtrysku. Opiera się na silniku, który będzie dostępny w Regal CXL później w tym roku, ale silnik i turbosprężarka są dostosowane, aby dostarczyć większe ciśnienie doładowania w modelu GS. Moc wynosi 255 koni mechanicznych (190 kW) i 295 lb-ft momentu obrotowego (400 Nm). System wydechowy o średnicy trzech cali zapewnia zmniejszone ciśnienie wsteczne, co skutkuje większą mocą silnika.
Technologia bezpośredniego wtrysku pomaga silnikowi dostarczać większą moc przy zwiększonej wydajności, jednocześnie utrzymując oszczędność paliwa i obniżając emisję spalin. Oznacza to mniejsze zużycie paliwa oraz niższe emisje – w tym 25-procentowy spadek emisji węglowodorów przy zimnym uruchomieniu. Zmienna regulacja zaworów optymalizuje moc, wydajność i emisję w całym zakresie obrotów.
„Łączymy bezpośredni wtrysk z zmienną regulacją zaworów z doładowanymi silnikami od 2006 roku, i nie ma wątpliwości, że Buick Regal GS turbo ma responsywność i przyspieszenie silnika V6 3.5L, oferując jednocześnie zużycie paliwa typowe dla silnika czterocylindrowego 2.0L,” powiedział Mike Anderson, globalny główny inżynier Ecotec i kierownik programu.
Silnik jest połączony ze standardową sześciobiegową skrzynią manualną. Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów będzie dostępna później.
Buick Regal GS oparty jest na stosunkowo długim rozstawie osi wynoszącym 107,8 cali (2738 mm), co zapewnia wyważoną dynamikę pojazdu. Posiada również niezależne zawieszenie na cztery koła, z unikalnym przednim zawieszeniem HiPerStrut. System HiPerStrut pomaga zredukować skręt momentu obrotowego oraz utrzymać negatywny kąt pochylenia podczas zakrętów; kierowca odczuwa mniejsze skręcanie momentu, lepszą przyczepność oraz zwiększoną moc zakrętów, a także wyraźniejsze prowadzenie, precyzję kierownicy i informacje zwrotne.
Niezależne zawieszenie tylne w układzie czterolinkowym jest zaprojektowane tak, aby minimalizować niepożądane efekty kąta ustawienia kół i pochylenia podczas dynamicznej jazdy, co zwiększa stabilność pojazdu. Zarówno przednie, jak i tylne amortyzatory wykorzystują aktywną kontrolę tłumienia komputerowego (CDC), która ciągle zmienia charakterystykę tłumienia, aby utrzymać optymalną kontrolę nad jazdą pojazdu na różnych nawierzchniach i profilach dróg. Kierowca może również wybrać bardziej agresywne, zorientowane na wydajność ustawienia tłumienia za pomocą Interaktywnego Systemu Kontroli Jazdy.
Siła hamowania pochodzi z dużego systemu hamulców tarczowych na cztery koła z przednimi zaciskami Brembo. Standardowy, czterokanałowy system ABS jest dostosowany do zmniejszania dystansu hamowania na różnych nawierzchniach i w różnych warunkach. Elektroniczna hamulec ręczny jest aktywowany poprzez kontrolę umieszczoną na konsoli środkowej. Buick Regal GS posiada również standardowy system kontroli stabilności StabiliTrak z zintegrowanym, pełnofunkcyjnym systemem kontroli trakcji.
Interaktywny System Kontroli Jazdy
Buick Regal GS jest także wyposażony w Interaktywny System Kontroli Jazdy (IDCS) technologię podwozia (dostępną także w innych modelach Regal z silnikiem turbo 2.0L). Dostarcza on poprawionej stabilności pojazdu oraz większego bezpieczeństwa w trakcie jazdy. Kierowca wybiera spośród trzech trybów pracy – standardowego, sportowego oraz GS – które zmieniają ustawienia zawieszenia oraz czułość kierownicy w systemie zmiennego oporu kierownicy.
Zaawansowany moduł sterujący trybem jazdy nieustannie monitoruje styl jazdy, wykorzystując dane o kącie przechyłu, przyspieszeniu bocznym i długości, kącie kierownicy, pedale gazu oraz prędkości pojazdu. Definiuje on dynamiczny stan pojazdu, w tym przyspieszenie, hamowanie oraz zakręty, aby zoptymalizować reakcje podwozia. Wykonuje również wszystkie wybory kierowcy dotyczące IDCS. Wszystkie cztery amortyzatory są sterowane elektronicznie i nieustannie dostosowują się w milisekundach do panujących warunków drogowych, ruchów pojazdu oraz indywidualnego stylu jazdy.