Buick Rendezvous z 2002 roku był kuzynem Pontiac Aztek i stanowił bardzo potrzebny sukces komercyjny dla marki Buick, przyciągając młodszych klientów do jej oferty.
Rendezvous był pierwszym samochodem typu SUV marki Buick od 1923 roku i opierał się na skomplikowanej platformie dzielonej z Chevrolet Venture MPV. Następnie powstał Buick Enclave.
Z zewnątrz czarny grill z pionowymi żebrami był chroniony przez duże reflektory, które rozciągały się nad maską, wzdłuż lamp kierunkowskazów. Owalny kształt przedniego pasa zawierał tabliczkę z nazwą BUICK na masce. Rzeźbiony profil boczny z plastikowymi osłonami chronił nadwozie przed wózkami na zakupy oraz krzakami. Z tyłu pełnowymiarowe światło tylne przebiegało wzdłuż całego tyłu samochodu, nad klapą bagażnika.
Wewnątrz Buick Rendezvous z 2002 roku oferował do trzech rzędów siedzeń, zapewniając miejsce dla maksymalnie siedmiu pasażerów. Wnętrze samochodu rezygnowało z tradycyjnych drewnianych detali, stosując metalowe wykończenia na panelach drzwi i desce rozdzielczej. Cała gama modeli była wyposażona w czterodialowy zestaw wskaźników z srebrnym tłem i niebieskimi wskazówkami. Standardowo oferowane były przednie fotele kubełkowe, a dostępna była także druga linia z fotelami typu captain.
Rendezvous z 2002 roku był dostępny z silnikami V6, napędem na przednie i wszystkie koła oraz wyłącznie z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Buick Rendezvous, który został wprowadzony do sprzedaży wiosną 2001 roku jako model na rok 2002 i produkowany jest do dziś, to sportowy pojazd użytkowy produkowany przez markę Buick w ramach General Motors.
Tło
Biorąc pod uwagę, że ogromna większość SUV-ów rzadko opuszczała utwardzone drogi, a już na pewno nie była używana w trudnych warunkach terenowych, stworzono nowy typ pojazdu „crossover SUV”, który miał oferować wszystkie elementy, jakich klienci faktycznie oczekiwali od SUV-ów, takie jak pojemność ładunkowa, wyższa pozycja siedzenia oraz sugestia aktywnego stylu życia na świeżym powietrzu, przy jednoczesnym zminimalizowaniu negatywnych cech tradycyjnych SUV-ów, takich jak słabe zużycie paliwa, niewygodna jazda, duża wysokość wsiadania, skłonność do przewracania się itp. Formuła luksusowego SUV-a opartego na samochodzie, który zyskał na popularności dzięki bardzo udanemu Lexusowi RX300, uznano za obiecującą nową kategorię rynkową, którą Buick mógłby wykorzystać w tym niezwykle dochodowym segmencie ciągle rozwijającego się rynku SUV-ów.
Technologia i cechy godne uwagi
Buick Rendezvous był pierwszym pojazdem w ofercie Buick od 1923 roku, który reklamowano jako połączenie najlepszych atrybutów minivana (duża pojemność ładunkowa, miejsce dla maksymalnie siedmiu osób), luksusowego samochodu (jakość jazdy, prowadzenie, płynność) oraz sportowego pojazdu użytkowego (stylizacja przypominająca pickup i dostępny napęd na wszystkie koła).
Rendezvous był produkowany w zakładzie montażowym General Motors w Ramos Arizpe w Meksyku, gdzie dzielił linię montażową z modelem Pontiac Aztek.
Zamiast napędu na cztery koła, Rendezvous oferował system Versatrak, w pełni automatyczny napęd na wszystkie koła, który zapewniał pewną przyczepność na śniegu i mokrej nawierzchni oraz radził sobie z umiarkowanymi terenami, lecz nie był przeznaczony do wspinaczki po głazach na szlakach typu Rubicon Trail.
Buick Rendezvous (2002)
2002 Buick Rendezvous
Podobnie jak Pontiac Aztek, Buick Rendezvous oparty jest na skróconej wersji platformy GM drugiej generacji, która była używana w minivanach.
Buick wzorował się na swoim luksusowym sedanie Park Avenue jako prototypowym celu w zakresie jakości jazdy i prowadzenia dla Rendezvous. Aby zapewnić luksusowy i responsywny styl jazdy podobny do samochodu, wszystkie modele Rendezvous były wyposażone w w pełni niezależny system zawieszenia tylnego, niezależnie od poziomu wyposażenia lub opcji.
Deska rozdzielcza Rendezvous charakteryzowała się jasnoniebieskimi podświetlanymi wskaźnikami i cyframi osadzonymi na srebrnym tle, akcentowanym pierścieniami z chromu, co miało na celu wywołanie luksusowego wyglądu i odczucia drogiego zegarka lub designerskiego bransoletki.
Rendezvous mogło pomieścić siedmiu pasażerów, gdy było wyposażone w kanapę w trzecim rzędzie, co stanowiło cechę wiodącą w klasie, którą Buick wprowadził na rynek przed swoimi konkurentami.
Rendezvous mogło pomieścić we wnętrzu standardową płytę sklejki o wymiarach 4’x 8′, co było przydatnym zadaniem, które większość jego konkurentów nie była w stanie wykonać.
W celu wspierania zamierzonej roli Rendezvous jako wszechstronnego akcesorium dla zajętych rodzin z klasy średniej, pojazd wyposażony był w środkową konsolę z przestrzenią do przechowywania oraz gniazdami zasilania do laptopa, a także osobnymi miejscami na torebkę, telefon komórkowy, pager lub inne drobne przedmioty, które właściciel chciałby mieć uporządkowane i łatwo dostępne, a także opcjonalny system organizacji bagażu z tyłu i sterowanie systemem audio tylnej kanapy z słuchawkami.
W modelu CXL wyższej klasy, centrum informacji dla kierowcy na desce rozdzielczej dostarczało informacje o temperaturze zewnętrznej, funkcje kompasu oraz komputer pokładowy, który uwzględniał dane dotyczące zużycia paliwa, zasięgu i ilości zużytego paliwa. Dostępny był także opcjonalny wyświetlacz head-up drugiej generacji.
Opcjonalny system monitorowania ciśnienia w oponach dostarczał informacji o ciśnieniu w oponach i ostrzegał, jeśli ciśnienie znajdowało się poza określonym zakresem; była to sprytna funkcja w odpowiedzi na kryzys związany z Ford Explorerem i Firestone’em, który w dużej mierze był spowodowany niskim ciśnieniem w oponach.
Sukces sprzedażowy
Rendezvous był bardzo potrzebnym sukcesem dla Buicka, biorąc pod uwagę dosłowny zanik jego starzejącej się bazy klientów i samodzielnie przyciągnął do salonów Buick dużą liczbę młodszych, zamożniejszych nabywców, którzy w przeciwnym razie nie rozważaliby zakupu Buicka.
Z pewnością głównym czynnikiem przyczyniającym się do sukcesu Rendezvous była agresywna strategia cenowa, która sprawiła, że Rendezvous kosztował o 6 500 dolarów mniej niż porównywalnie wyposażony Acura MDX i o 8 000 dolarów mniej niż Lexus RX300.