Siódma generacja Buick Riviera Coupe rozpoczęła swoją drogę w 1986 roku i oferowała zaawansowane udogodnienia oraz mniejsze silniki, co poprawiło efektywność paliwową.
Riviera Coupe zadebiutowała w 1963 roku jako luksusowy i mocny samochód. Był to prawdziwy pojazd Grand Touring, z silnikami o pojemności do siedmiu litrów i długości ponad 5,5 metra. Po kryzysie naftowym jego wymiary zaczęły się kurczyć. Zmniejszenie dotknęło również silników i w 1986 roku nie było już dostępnych silników V8.
Buick miał nadzieję, że to, co straci w napędzie, zyska dzięki technologii wewnątrz pojazdu. Jednak samochód o długości 4,7 metra (187,8″) przestał być autem GT. Design był zgodny z epoką, w której został wprowadzony, ale podczas gdy wszyscy jego poprzednicy mieli wystarczająco dużo miejsca z tyłu dla pasażerów, siódma generacja oferowała tylko tylne siedzenia i prawie nie miała miejsca na nogi. Z powodu poprzecznego układu silnika z przodu, przedni zwis był duży.
W środku Buick Riviera miał zaawansowany technologicznie kokpit, z wyświetlaczem CRT na konsoli centralnej oraz ekranem dotykowym! A to wszystko w 1986 roku. Zestaw wskaźników również miał wyświetlacz cyfrowy. To jednak nie wystarczyło, aby przekonać nabywców.