Buick ożywił rysunki koncepcyjnego samochodu Y-Job i stworzył Roadmastera z 1949 roku, oferując jedno z najwspanialszych i najwygodniejszych doświadczeń podróżnych tamtych czasów.
Kiedy Harley Earl zaprojektował Y-Job w 1939 roku, stworzył pierwszy na świecie samochód koncepcyjny, ale było to coś więcej. To był w pełni funkcjonalny pojazd, którym Earl jeździł aż do 1951 roku, kiedy to go wymienił. Jednak nie było zaskoczeniem, że Roadmaster przejął wiele oryginalnych pomysłów konstrukcyjnych, a co więcej, pod maską znajdował się podobny silnik.
Dzięki ponadczasowemu designowi Buick Roadmaster nie tylko robił wrażenie na drodze, ale także wyglądał jakby ją dominował. Jego chromowana osłona chłodnicy i zaokrąglone przednie błotniki były na równi z drzwiami, co nadawało mu opływowy wygląd. Dodatkowo, tylne błotniki były poszerzone i zakrywały ponad połowę tylnych kół, co zmniejszało opór powietrza. Samochód miał też VentiPorts, czyli cztery okrągłe otwory wentylacyjne na każdym przednim błotniku, które symbolizowały liczbę cylindrów pod maską, w przypadku Roadmastera było ich osiem.
Wnętrze było luksusowe i komfortowe, z skórzanymi fotelami kubełkowymi z przodu i wygodną ławką z tyłu. Co więcej, ponieważ był wyposażony w standardową automatyczną skrzynię biegów Dynaflow z dźwignią umieszczoną na kolumnie kierownicy, nie było przeszkód między siedzeniami przednimi. Dodatkowo, zasilany elektrycznie dach był wspaniałym, luksusowym dodatkiem do pojazdu, zwiększającym komfort podróży.