CADILLAC Allante 1987-1993

CADILLAC Allante 1987-1993

Przejdź do galerii zdjęćCADILLAC Allante 1987-1993

General Motors próbował zdobyć większy udział w rynku z pomocą znanego europejskiego projektanta Pininfariny, który stworzył model Allante dla Cadillaca.

Cadillac starał się zmienić swój język projektowy w połowie lat 80., więc poszukiwał zespołu projektowego, który mógłby to zrealizować. Pininfarina była już znana dzięki wielu zaprojektowanym przez nią pojazdom, głównie Ferrari oraz niektórym kabrioletom. Pierwszym produktem był Cadillac Allante, który miał konkurować z Mercedesem-Benz SL lub Jaguarem XJS. Niestety, efekt był daleki od oczekiwań GM.

Karoseria produkowana przez Pininfarinę we Włoszech i wysyłana z powrotem do Detroit na finalny montaż generowała ogromne koszty produkcji. Był to nietypowy pomysł i, jak się okazało, nie zadziałał tak, jak planowano, ponieważ w ciągu siedmioletniego okresu produkcji powstało jedynie 21 000 egzemplarzy. Mimo to Pininfarina wykonała swoją część pracy, tworząc jeden z najlepiej wyglądających premium roadsterów na rynku. Jego karoseria w kształcie trapezu miała krótki, płaski grill z przodu, prostokątne reflektory i plastikowy zderzak. Dwudrzwiowa konstrukcja z krótkim tyłem i kwadratowymi, poziomymi lampami tylnymi były uważane za rewolucyjne jak na tamte czasy, zwłaszcza dla Cadillaca.

Wnętrze było wyposażone w dwa fotele kubełkowe oddzielone konsolą środkową, a z tyłu brakowało kanapy. Cadillac nalegał na całkowite ukrycie składanej dachu pomiędzy kabiną a bagażnikiem, ale nie udało się to w pełni. Część dachu była nadal odsłonięta, ale chroniona pokrywą.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.