CADILLAC ATS-V 2015-2019

CADILLAC ATS-V 2015-2019

Przejdź do galerii zdjęćCADILLAC ATS-V 2015-2019

W jakiś sposób, Cadillac zaczyna rozumieć, co robią Mercedes-Benz, BMW i Audi w Europie ze swoimi sportowymi modelami. Może to dlatego zaczęli produkować sportowe, kompaktowe sedany.

Choć coupe otrzymało kilka specjalnych cech, które sprawiają, że jest bardziej przystosowane do torów niż sedan, czterodrzwiowa wersja ATS-V przypomina wilka w owczej skórze. Tylko że można zobaczyć kły tego wilka. A te oczy, cóż, nie wyglądają zbyt przyjaźnie ani ciepło. Klapa silnika wykonana jest z włókna węglowego i ma dużą wentylację, która ma na celu chłodzenie silnika oraz redukcję ciśnienia powietrza pod samochodem, co poprawia stabilność.

Pod tym dużym wentylatorem kryje się nowy, ulepszony silnik benzynowy V6 o pojemności 3.6 litra. Nowa, lżejsza jednostka nie została stworzona od podstaw, lecz przebudowana i przemyślana, aby zapewnić maksymalną wydajność i niezawodność w swoim segmencie. Dzięki pomocy pary turbosprężarek, ten silnik może generować 455 KM i 603 Nm (445 lb-ft) momentu obrotowego.

Nawet jeśli bardzo dziwnie jest zobaczyć Cadillaca z manualną skrzynią biegów (szczególnie w ciągu ostatnich 30 lat), ATS-V jest standardowo wyposażony w sześciobiegową skrzynię manualną. Oczywiście, niektórzy wybiorą 8-biegową automatyczną, z łopatkami za kierownicą.

Wszystkie te cechy pozwolą kompaktowemu, sportowemu sedanowi Caddy przyspieszyć od 0 do 60 mph (0-96 kph) w niecałe 4 sekundy, osiągając ten wynik w 3.9 sekundy. Jego maksymalna prędkość wynosi 185 mph (298 kph).

Cadillac ATS-V Coupe

Cadillac zaprezentował model ATS-V z 2016 roku, rozszerzając uznaną ofertę ATS i wprowadzając elitarną wysokowydajną serię V do nowej generacji.

ATS-V, dostępny w wersji sedan i coupe, wprowadzi do klasy lidera moc z podwójnym turbodoładowaniem i kompleksowy zestaw systemów projektowych i wydajnościowych, gdy produkcja rozpocznie się na wiosnę 2015 roku.

Od momentu swojego powstania w 2004 roku, seria V Cadillaca dostarcza niezwykłą moc i osiągi do rosnącej gamy luksusowych samochodów tej marki. Na bazie mocnych stron nagradzanej linii ATS, seria V dodaje imponujące możliwości torowe do tego, co już jest najlżejszym i najbardziej zwrotnym samochodem w klasie luksusowych kompaktów. Efektem tego jest luksusowy performer o podwójnym zastosowaniu – samochód z prawdziwymi możliwościami torowymi prosto z fabryki, który jednocześnie jest wysublimowanym autem użytkowym na drodze.

„Seria V Cadillaca jest najlepszym przykładem rosnącej substancji produktów Cadillaca – i najczystszej ekspresji pasji tkwiącej w sercu marki,” powiedział Johan de Nysschen, prezydent Cadillaca.

ATS-V zadebiutuje wiosną 2015 roku i będzie napędzany pierwszym w historii serii V silnikiem z podwójnym turbodoładowaniem. Oceniany na około 455 koni mechanicznych (339 kW) oraz 445 lb-ft momentu obrotowego (603 Nm), to najwyższej mocy silnik sześciocylindrowy w swoim segmencie, umożliwiający przyspieszenie do 60 mph w 3,9 sekundy i maksymalną prędkość przekraczającą 185 mph. Jest wspierany przez sześciobiegową skrzynię manualną – z funkcją Active Rev Match, bezwypadkowym przełączaniem i systemem startowym – lub ośmiobiegową skrzynię automatyczną z łopatkami, która również oferuje funkcję startową i algorytm przełączania wydajnościowego.

Silnik Cadillac Twin Turbo wspiera kompleksowo zaprojektowane systemy podwozia, zawieszenia i układu napędowego opracowane w celu uczynienia ATS-V jednym z najbardziej zwrotnych, responsywnych i pewnych samochodów luksusowych na rynku. Kluczowe technologie wydajnościowe to:

  • Wysokowydajny system hamulcowy Brembo zaprojektowany w celu zapewnienia trwałości, spójności oraz możliwości osiągnięć torowych prosto z fabryki
  • Magnetyczne zawieszenie trzeciej generacji, które zapewnia o 40 procent szybszą reakcję tłumienia
  • Zintegrowane sterowanie podwoziem, które zapewnia zrównoważoną wydajność zarówno na drodze, jak i torze, w tym ekskluzywne zarządzanie przyczepnością Performance Traction Management
  • Strukturalna sztywność zwiększona o 25 procent dla wyższych obciążeń podczas pokonywania zakrętów
  • Tryby jazdy do wyboru przez kierowcę – do jazdy turystycznej, sportowej i torowej
  • Opony tri-kompozytowe oferujące doskonałą przyczepność i wydłużoną żywotność bieżnika
  • Dostępny pakiet aerodynamiczny generujący docisk torowy
  • Funkcjonalny design zewnętrzny służący do chłodzenia układu napędowego i napędu, jak również do osiągów aerodynamicznych
  • Wnętrze z fotelami wysokowydajnymi i ergonomią skoncentrowaną na interfejsach kierowcy z kluczowymi funkcjami dla wydajnej jazdy.

„Jako najmniejsza i najlżejsza seria V w historii, ATS-V nawiązuje doskonałą więź z kierowcą, oferując wyjątkową zwinność i responsywność,” powiedział David Leone, główny inżynier Cadillaca. „Jest dostosowany do preferencji kierowcy, z każdym trybem do wyboru opracowanym w celu zapewnienia najlepszej wydajności we wszystkich rodzajach scenariuszy jazdy, w tym na torze.”

Zarejestrowany na pokładzie ATS-V system Performance Data Recorder pozwala kierowcom na nagrywanie wideo w wysokiej rozdzielczości, z nakładkami danych, z ich doświadczeniami z jazdy zarówno na torze, jak i poza nim, co umożliwia dzielenie się nimi w mediach społecznościowych.

Pierwszy silnik z podwójnym turbodoładowaniem w serii V

Z bardziej wydajną wersją silnika Twin Turbo 3.6L V-6, ATS-V reprezentuje pierwszy napęd z podwójnym doładowaniem w historii linii serii V. Wyjątkowe cechy wersji ATS-V silnika Twin Turbo są zaprojektowane, aby zwiększyć moc i utrzymać ją dłużej. Najważniejsze to:

  • Turbin z tytanowo-aluminidowymi łopatkami o niskiej bezwładności oraz sterowane próżniowo zawory upustowe, co zapewnia lepszą produkcję momentu obrotowego
  • Kompresory dostosowane do szczytowej efektywności przy maksymalnych poziomach mocy, dla optymalnych osiągów torowych
  • System chłodzenia o niskim przepływie, który optymalizuje efektywność pakowania i maksymalizuje ciśnienie doładowania, objęty wnioskiem patentowym
  • Łączniki z tytanu o niskiej wadze, które zmniejszają bezwładność zespołu wirującego, uzupełniając szybkie turbodoładowania.

Silnik Cadillac Twin Turbo ma również wysokowydajny system smarowania zaprojektowany w celu utrzymania optymalnego ciśnienia oleju i wentylacji podczas manewrów o dużych obciążeniach bocznych, typowych dla torów wyścigowych.

Silniejsza podstawa i doskonalona jakość jazdy

Podstawowa struktura ATS jest wysoko zoptymalizowana i zaprojektowana, aby spełniać wyższe wymagania wydajnościowe, z ulepszeniami w serii V opracowanymi, aby reagować na obciążenia podczas pokonywania zakrętów i momentu obrotowego, które znacznie przewyższają poziomy doświadczane przez modele nie-V.

Nowe elementy to:

  • Unikalne wzmocnienie wieży amortyzatora do kolektora
  • Wzmocniona przegroda rockerowa
  • Silniejsze wzmocnienia tylnego zawieszenia
  • Unikalna aluminiowa płyta ścinająca z przodu podwozia
  • Wzmocnienia V dla komory silnika.

Rezultatem jest o 25 procent większa sztywność strukturalna niż w modelach nie-V, co przyczynia się do dokładniejszego prowadzenia i bardziej bezpośredniej reakcji na układ kierowniczy.

„ATS-V wywołuje wrażenie, jakby został wyfrezowany z litego stali,” powiedział Tony Roma, główny inżynier. „Wspierając wyższą wydajność samochodu, ulepszona struktura nadaje pewność kierowcy dzięki większemu poczuciu solidności i ostrzejszej, dokładniejszej reakcji.”

Dzięki silniejszej strukturze nadwozia – oraz ponad dekadzie doświadczeń z produkcją modeli serii V i programem wyścigowym CTS-V – inżynierowie dostosowali ATS-V, aby zapewnić lepszą kontrolę ruchu nadwozia dla bardziej zwrotnego wrażenia, zachowując jednocześnie doskonałą jakość jazdy.

„Efekt to klasyczna wydajność na autostradzie lub torze, zrównoważona z luksusem i finezją,” powiedział Roma. „W rzeczywistości samochód jest gotowy do jazdy na torze prosto z salonu, bez potrzeby wprowadzania specjalnych modyfikacji.”

Kluczowym elementem podwójnej wydajności samochodu są opony Michelin Pilot Super Sport, opracowane specjalnie dla ATS-V. Oferują one bieżnik tri-kompozytowy, który zapewnia doskonałą przyczepność w warunkach jazdy wydajnościowej, ale także doskonałe właściwości komfortu jazdy i wydłużoną żywotność bieżnika.

Modele serii V dzielą tę samą rozstaw osi wynoszącą 109,3 cala (2,775 mm) z innymi modelami ATS coupe i sedan, ale mają szersze ślady przednie i tylne, co poprawia przyczepność, redukuje ruch nadwozia w zakrętach i przyczynia się do bardziej bezpośredniego odczucia kierowania.

Dodatkowymi elementami, które wpływają na podwójną jakość jazdy ATS-V, są:

  • Zrewidowane zawieszenie przednie z podwójnym wahaczem i zawieszeniem MacPhersona pozwala na szybszą reakcję i zwiększoną kontrolę boczną, wprowadza nowe połączenia jazdy i prowadzenia, w których tradycyjne elastomerowe poduszki zostały zastąpione kulowymi stawami o zerowej zgodności, sprężynami o wyższych parametrach oraz sztywniejszą stabilizatora – dla o 50 procent większej sztywności odcinka
  • ZF Servotronic II zmiennego przełożenia, z zwiększoną sztywnością systemu, co poprawia wrażenie precyzji i większej odpowiedzi ze strony kierowcy
  • Pięcio-wachaczowe tylne zawieszenie Cadillaca charakteryzuje się zmniejszoną migracją środka ciężkości, większą kontrolą boczną i efektywną geometrią przeciwdziałania osiadaniu, uzupełniając zawieszenie przednie o lepszą kontrolę ruchu nadwozia. W skład komponentów wchodzą sztywniejsze poduszki, nowe mocowania podwozia, sprężyny o wyższych parametrach i sztywniejsza stabilizator
  • Standardowe elektroniczne ograniczone poślizgowe wsparcie optymalnej przyczepności i maksymalne przyspieszenie wyjścia z zakrętu
  • Większe wały napędowe i większa asymetria półosi (sztywniejsza półosłona po stronie kierowcy) minimalizują skok mocy podczas przyspieszania
  • Wysokowydajny system hamulcowy Brembo zapewnia trwałość, spójność oraz możliwość osiągnięć na torze. System zawiera przednie tarcze o średnicy 14,5 cala (370 mm) z sześciotłoczkowymi zaciskami oraz tylne tarcze o średnicy 13,3 cala (339 mm) z czterotłoczkowymi zaciskami.

ATS-V ma również system trzeciej generacji Magnetic Ride Control i zarządzanie przyczepnością Performance Traction Management. Pięć ustawień do wyboru przez kierowcę zawiera jedynie regulacje na poziomie profesjonalnym dla kontroli stabilności i przyczepności.

Magnetic Ride Control „odczytuje” drogę tysiąc razy na sekundę, wysyłając dane do tłumików wypełnionych cieczą magneto-reologiczna, które mogą niezależnie kontrolować charakterystyki tłumienia we wszystkich czterech tłumikach. Ulepszenia trzeciej generacji zapewniają o 40 procent szybszą reakcję tłumienia. W rzeczywistości, przy prędkości 60 mph, system kontroli jazdy oblicza optymalną siłę tłumienia dla każdego cala drogi.

Funkcjonalny design

Prawie każdy zewnętrzny panel ATS-V jest unikalny, od zderzaków i błotników, po maskę, tylny spojler i wykończenia progów – każdy został zaprojektowany, aby wspierać zdolności samochodu.

„Wszystkie elementy projektu mają swoje uzasadnienie,” powiedział Andrew Smith, dyrektor globalnego designu Cadillaca. „Przyczyniają się do zmniejszenia siły nośnej, poprawy chłodzenia, zmniejszenia masy lub wszystkiego powyższego.”

Unikalne elementy to:

  • Lekka maska z włókna węglowego z wentylacją wyciągającą powietrze, która nie tylko usuwa gorące powietrze z komory silnika, ale również pomaga zmniejszyć siłę nośną przy dużych prędkościach, kierując powietrze wyciągnięte przez chłodnicę na górę samochodu, a nie pozwalając uwięzionemu powietrzu na wydostanie się pod samochodem
  • Unikalne zderzaki przednie i tylne zapewniają optymalne osiągi aerodynamiczne, z większymi otworami w zderzaku przednim, aby dostarczyć więcej powietrza do nowego silnika z podwójnym turbodoładowaniem. Nawet wzór siatki w charakterystycznych otworach grilla jest powiększony, aby pozwolić na większy dopływ powietrza do chłodnicy i wielu wymienników ciepła
  • Przedni splitter poprawia prowadzenie, wymuszając powietrze na dociskanie przodu samochodu, a nie na jego przepływ pod spodem, gdzie może powodować siłę nośną
  • Szersze błotniki, aby pomieścić przednie koła 18 x 9 cali i tylne 18 x 9,5 cali, które są obute w opony Michelin Pilot Super Sport
  • Aluminiowe felgi, unikalne dla serii V, są wykonane z lekkiego odlewu, który pomaga zmniejszyć masę niesprężystą dla większej zwrotności i bardziej bezpośredniego odczucia podczas kierowania
  • Wykończenia progów i tylny spojler są zoptymalizowane aerodynamicznie.

Dostępne pakiety Włókna Węglowego i Torowego podnoszą osiągi aerodynamiczne i optymalizację masy na wyższe poziomy. Pakiet Włókna Węglowego obejmuje bardziej agresywny przedni splitter, wykończenia wentylacji maski i tylny dyfuzor, wraz z kompozytowymi wydłużeniami progów i wyższym, kolorowym tylnym spojlerem. Pakiet Torowy zawiera komponenty pakietu Włókna Węglowego, a także rejestrator danych wydajności oraz akumulator o niskiej masie. Usunięto również standardowe dywaniki podłogowe i zestaw do pompowania opon w celu zaoszczędzenia wagi.

„Seria V to emocjonalne serce marki Cadillac oraz szczyt filozofii projektowania Sztuki i Nauki,” powiedział Smith. „Samochód oferujący odważne poczucie przybycia, poważne osiągi, seamless integrację technologii i precyzyjne rzemiosło. Na przykład, odsłonięte elementy z włókna węglowego są dopasowane wzdłuż osi centralnej, aby uzyskać bardziej precyzyjny, dopasowany wygląd.”

Lekkie felgi aluminiowe i zaciski hamulcowe oferowane są w trzech wykończeniach, pozwalając właścicielom na personalizację wyglądu ATS-V.

Wnętrze skoncentrowane na wydajności

Atmosfera precyzji inspirowanej torami przenika do wnętrza, gdzie projekt i relacje kluczowych komponentów są ukierunkowane na ergonomię jazdy wydajnościowej.

„Z osiągami, jakie nowy ATS-V może dostarczyć, wnętrze musi być tak funkcjonalne jak inne systemy pojazdu,” powiedział Smith. „Wszystkie punkty kontaktowe – kierownica, fotele, dźwignia zmiany biegów i pedały – zostały zaprojektowane, aby uczynić doświadczenia jazdy wydajnościowej bezpośrednimi i intuicyjnymi.”

Nowe, dostępne fotele przednie RECARO z regulacją w 16 kierunkach są kluczowe dla doświadczenia jazdy, z agresywnymi, regulowanymi boczkami, które pomagają utrzymać kierowcę i pasażera z przodu na miejscu podczas pokonywania zakrętów z dużymi obciążeniami. Mają również luksusowe wykończenie, obszyte skórą Mulan z wstawkami z mikrofibry i oparciami.

Pozostała część wnętrza charakteryzuje się ręcznie wykonanymi elementami Cadillaca z wykończeniem i autentycznymi materiałami, w tym włóknem węglowym. Oferowane są trzy kombinacje kolorów wnętrza: Jet Black, Jet Black z akcentami Saffron oraz Light Platinum z akcentami Jet Black.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.