GM próbował wejść na europejski rynek premium z marką Cadillac i stworzył specjalne modele na ten rynek.
General Motors miał kilka marek w Europie, takich jak Opel, Saab i Vauxhall. Szwedzki producent był za mały, a jego marka nie miała się zbyt dobrze, nawet po odświeżeniu całej gamy modeli. Cadillac był kolejnym krokiem w celu zwiększenia sprzedaży w segmencie premium, a GM zbudował gamę BLS na podstawie platformy Opel/Vauxhall Vectra C. Oferowano go w wersji sedan oraz kombi.
Samochód miał kanciaste nadwozie, które wyróżniało się na tle innych europejskich marek. Jego pionowe reflektory i kratka grilla z dużym znakiem Cadillaca na środku różniły się od zaokrąglonych kształtów przyjętych przez Audi, BMW i Mercedesa. W wersji kombi podkreślono wznoszącą się linię dłuższym chromowanym wykończeniem, które podążało za linią okien. Z tyłu, umieszczone w rogach pionowe światła tylne i podwójny wydech miały na celu zaimponowanie klientom.
Wnętrze stanowiło mieszankę deski rozdzielczej Saaba, kierownicy i przycisków Opla, z kilkoma akcentami od Cadillaca. Jednak nie udało się przekonać zbyt wielu klientów. Wnętrze oferowało miejsce dla pięciu dorosłych oraz bagażnik z tylną kanapą dzieloną w proporcji 60/40.
Pod maską BLS oferował gamę silników benzynowych i turbodiesli o mocach od 150 do 280 KM, z napędem na przednie lub wszystkie koła. Była to ta sama gama silnikowa, co w przypadku kuzyna Saaba 93. Żaden z tych modeli nie był w stanie zwiększyć sprzedaży GM na spadającym rynku motoryzacyjnym podczas światowego kryzysu finansowego.
Cadillac wzmocnił swoje zobowiązanie do rozwoju marki w Europie, ogłaszając, że wprowadzi model BLS Wagon do swojego portfolio jeszcze w tym roku.
„Cadillac BLS Wagon to atrakcyjny dodatek do portfolio Cadillaca dla klientów preferujących dramatycznie zaprojektowane luksusowe pojazdy, które oferują wszechstronność i osiągi, a także doskonałe właściwości jezdne,” powiedział menedżer generalny Cadillaca, Jim Taylor. „To pierwszy wagon Cadillaca w naszej 104-letniej historii, i sądzimy, że odniesie sukces na wielu europejskich rynkach, gdzie konsumenci pragną wysokiego stopnia wszechstronności i funkcjonalności w swoich luksusowych pojazdach o sportowych osiągach.”
Sygnatura stylu Cadillaca
Wyraźne, czyste i ostro zdefiniowane kontury to znaki rozpoznawcze designu Cadillaca. Międzynarodowy zespół projektantów, pod kierownictwem Ed’a Welburna, wiceprezesa GM ds. Globalnego Designu, stworzył BLS Wagon o uderzającym kształcie wtyczki, który podkreślają zwężające się linie bocznych okien.
„Cały zespół był bardzo podekscytowany, mogąc po raz pierwszy zastosować język designu Cadillaca w wagonie,” powiedział Welburn. „V-kształtny chromowany grill, znak rozpoznawczy Cadillaca, pojawia się również w kształcie tylnej szyby, a charakterystyczne linie boczne nadwozia sprawiają, że jest to bez wątpienia Cadillac.”
BLS Wagon wyposażono także w reflektory przypominające klejnoty, światła przeciwmgielne zintegrowane w kolorze nadwozia z zderzakiem oraz szeroki wlot powietrza poniżej grilla. Wąska chromowana listwa biegnie wzdłuż bocznych okien, a najnowsza technologia LED została zastosowana w centralnej lampie stopu montowanej wysoko, prominentnie umieszczonej w tylnej lotce. Pionowe lampy tylne, kolejny znak rozpoznawczy Cadillaca, odgrywają ważną rolę w definiowaniu eleganckich proporcji tylnej części BLS Wagon.
Luksusowe, elastyczne wnętrze i nowoczesne systemy infotainment
Wnętrze BLS Wagon wyróżnia się trójramienną skórzaną kierownicą oraz analogowym zegarem w centralnej konsoli. Okrągłe wskaźniki mają białe cyfry i czerwone igły na czarnym tle.
Elastyczność i wszechstronność definiują tylne siedzenia oraz przestrzeń ładunkową, które zaprojektowano z myślą o wspieraniu różnych luksusowych i rekreacyjnych zainteresowań.
Nowoczesne systemy infotainment obejmują wysokiej jakości jednostki audio od amerykańskiego specjalisty dźwięku Bose, między innymi; system nawigacji DVD z obsługą dotykową; system telefoniczny z funkcją Bluetooth i zestawem głośnomówiącym oraz zdalne sterowanie na kierownicy.
Silniki turbo-diesel i turbo-benzynowe
BLS Wagon z napędem na przednie koła oferuje silnik turbo-diesel oraz trzy silniki turbo-benzynowe. Silnik diesla o pojemności 1,9L, z technologią wtrysku bezpośredniego common rail, jest wyposażony w filtr cząstek stałych, który nie wymaga konserwacji, i osiąga moc 110 kW (150 hp). W gamie silników benzynowych znajdują się dwie wersje czterocylindrowe 2.0L (129 kW / 175 hp oraz 154 kW / 210 hp) oraz wysoko technologiczny silnik V-6 o pojemności 2.8L (188 kW / 255 hp), który posiada turbosprężarkę twin-scroll oraz zmienną fazę wałków ssących.
BLS Wagon oferuje sześciobiegowe manualne skrzynie biegów oraz pięcio- lub sześciobiegowe automatyczne, w zależności od silnika. Dla modeli BLS wyposażonych w automatyczna skrzynie biegów, standardowy przycisk trybu sportowego pozwala kierowcy na wybór sportowego wzoru zmiany biegów.
Komfort i dynamika jazdy
Podwozie, które posiada z przodu kolumny MacPhersona i tylną oś czterowahadłową, zostało zaprojektowane, aby zapewnić zwinność, której klienci oczekują od luksusowego wagonu. Ustawienie podwozia zapewnia dynamiczne osiągi jezdne bez kompromisów w zakresie komfortu i ładowności.
Dostępny w Europie w czwartym kwartale 2007 roku
Cadillac BLS Wagon trafi do europejskich salonów Cadillaca w czwartym kwartale 2007 roku.