CADILLAC CT6 2016-Present

CADILLAC CT6 2016-Present

Przejdź do galerii zdjęćCADILLAC CT6 2016-Present

Cadillac CT6 z 2016 roku zadebiutował na Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2015 roku, a jego poprzednikiem był już zapomniany model Fleetwood, który zszedł z linii produkcyjnej w 1996 roku.

CT6 nie miał zastąpić modelu XTS, który oparty był na platformie z napędem na przednie koła. Został natomiast zaprezentowany na platformie Omega, opracowanej specjalnie dla CT6, nowego flagowca armii GM. Model CT6 oznaczał powrót amerykańskiego producenta luksusowych samochodów do segmentu pełnowymiarowych aut luksusowych. Jego konkurentami były Mercedes-Benz Klasy S, BMW Serii 7 oraz Audi A8.

Trzy poziome chromowane linie oraz pięciokątny kształt mogły zostać uznane za podobne do tych w samochodach Mercedes-Benz. Niemniej jednak ten kształt był identyczny z tym, który znajdował się na emblemacie Cadillaca, więc nie powinno się go inaczej interpretować. Kanciasty, ostrym kształt dużego amerykańskiego samochodu luksusowego został podkreślony przez kształt reflektorów i LED-owe światła dzienne.

Wnętrze wyróżniało się lepszymi materiałami oraz większą dbałością o detale niż w CT5 i innych produktach Cadillaca. Jednostka infotainment była elegancko zintegrowana z deską rozdzielczą, a dostęp do niej można było uzyskać za pomocą ekranu dotykowego lub touchpada na konsoli centralnej, pomiędzy przednimi siedzeniami.

Pod maską, Cadillac odważył się zainstalować silnik czterocylindrowy, który mógł wydawać się zbyt mały jak na rozmiar samochodu. Jednak dzięki technologii turbo, silnik okazał się odpowiedni dla tego auta. Najwydajniejsza wersja miała podwójnie doładowaną jednostkę 3.0-litrową, oferującą ponad 400 koni mechanicznych. Choć nie była tak mocna jak topowe wersje Klasy S czy Serii 7, z pewnością zapewniała wystarczająco dużo mocy. Oferowana była z napędem na tylne lub wszystkie koła, a 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów była standardem.

Cadillac zorganizował światową premierę modelu CT6 z 2016 roku, wynosząc go na szczyt swojej oferty oraz tworząc nową formułę dla prestiżowych sedanów poprzez integrację nowych technologii, które osiągają dynamiczną wydajność, efektywność i zwinność, jakich wcześniej nie widziano w dużych luksusowych samochodach.

CT6 oznacza długo oczekiwany powrót Cadillaca do globalnego segmentu luksusowych prestiżowych samochodów i jest jednym z ośmiu nowych pojazdów, które marka wprowadzi na rynek do końca dekady w ramach inwestycji produktowej o wartości 12 miliardów dolarów, mającej na celu rozwój i podniesienie prestiżu marki.

„CT6 to nic innego jak zupełnie nowe podejście do premium luksusu – podejście, które tylko Cadillac może zaoferować,” powiedział Johan de Nysschen, prezydent Cadillaca. „To odważne przedsięwzięcie o niezrównanej dynamice, które na nowo rozpala pasję do jazdy w dużych luksusowych pojazdach. Krótko mówiąc, to luksus prestiżowy w nowym wydaniu.”

Cadillac CT6 wciąga kierowców na wyższy poziom zaangażowania, z technologiami, które sprawiają, że są bardziej świadomi otoczenia, systemami podwozia – w tym aktywnymi technologiami – które maksymalizują kontrolę w każdych warunkach, oraz napędami prowadzonymi przez całkowicie nowy silnik Cadillac Twin Turbo, który nagradza mocą na żądanie. Pasażerowie są otoczeni najlepszym wyrazem komfortu, luksusu i łączności, jaki oferuje marka.

CT6 charakteryzuje się jedną z najbardziej zaawansowanych struktur nadwozia w branży, architekturą skoncentrowaną na aluminium, która wykorzystuje 11 różnych materiałów, aby osiągnąć poziomy wytrzymałości, wydajności i dynamiki praktycznie niespotykane wśród elitarnych luksusowych sedanów o wysokich osiągach na świecie.

Jest to jeden z najlżejszych i najbardziej zwrotnych luksusowych sedanów pełnoekranowych na świecie, z wymiarami i przestronnością porównywalnymi z krótkim rozstawem osi modelu 7 serii BMW, ale z wagą, zwinnością i wydajnością zbliżoną do mniejszego modelu Cadillac CTS – który jest lżejszy od BMW 5 serii. CT6 jest lżejszy od BMW 5 serii, 6 serii i Mercedesa-Benz klasy E.

„Zredefiniowaliśmy podejście do strukturalnych fundamentów, poszukując unikalnej formuły dla luksusowego sedana prestiżowego,” powiedział de Nysschen. „Połączenie tego nowego podejścia z dynamiką, którą przekazują nasze inne nagradzane sedany z tylnym napędem – w tym V-Series – skutkuje czymś, co zostało utracone w tym segmencie: ekscytacją prawdziwego auta dla kierowcy.”

Cadillac skoncentrował się na trzech filarach, które połączyły się, aby dostarczyć dynamicznych doświadczeń CT6 – a wszystko to przy wyższych poziomach obecności, elegancji i innowacji technologicznych, aby pomóc w podniesieniu marki Cadillac na całym świecie.

„Marki luksusowe budowane są od góry,” powiedział Uwe Ellinghaus, dyrektor marketingu Cadillaca. „Dodanie dynamicznego, najwyżej pozycjonowanego samochodu jest kluczowe dla podniesienia Cadillaca i globalnego wzrostu.”

Zwinność

  • Całkowicie nowa architektura Omega z 13 wysokociśnieniowymi odlewami aluminiowymi w konstrukcji nadwozia, tworząc lżejszą i sztywniejszą strukturę, która również umożliwia poziomy ciszy na poziomie „sejfu bankowego”
  • Całkowicie nowy silnik Cadillac 3.0L Twin Turbo oferuje szacunkowo 400 koni mechanicznych (298 kW) i 400 lb-ft momentu obrotowego (543 Nm), co czyni go jednym z najbardziej gęsto upakowanych silników V-6 w segmencie, z 133 końmi (99 kW) na litr
  • Efektywność zwiększona dzięki pierwszemu w branży zastosowaniu technologii dezaktywacji cylindrów w turbodoładowanym silniku V-6, a także ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów
  • Silniki turbo do 2.0L I-4 i nowy 3.6L V-6 o naturalnym zassaniu, każdy z nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów
  • Aktywny napęd na wszystkie koła na żądanie, z ciągle zmienną sprzęgłem, które nieskończono zmienia dostawę mocy na przednie koła – nawet do 959 lb-ft (1,300 Nm) – aby maksymalizować prowadzenie i stabilność w każdych warunkach
  • Zaawansowany system podwozia o wysokich osiągach zaprojektowany w celu dostarczenia angażującego doświadczenia jazdy – z najlepszym w segmencie komfortem, prowadzeniem i izolacją – poprzez zastosowanie aktywnego tylnego skrętu, Magnetic Ride Control i wybieralnych trybów jazdy
  • Auto Vehicle Hold – funkcja wybierana przez kierowcę, która zapobiega przesuwaniu się pojazdu do przodu/tyłu, gdy stopa kierowcy jest zdjęta z hamulca. Redukuje zmęczenie podczas intensywnego ruchu i poprawia kontrolę nad pojazdem na stromej drodze.

Łączność

  • Rzeczywisty widok kamery 360 stopni wokół pojazdu, wyświetlany na ekranie Cadillac CUE, pomaga zmniejszyć martwe pole wokół pojazdu
  • Pierwszy w branży system nagrywania wideo z widokiem 360 stopni, który może nagrywać widoki z przodu i z tyłu podczas jazdy oraz 360 stopni nagrania, gdy system zabezpieczeń pojazdu jest aktywowany
  • Ulepszona wizja nocna pomaga zidentyfikować ludzi, duże zwierzęta i inne przedmioty dzięki sygnaturom cieplnym wyświetlanym w centrum informacji dla kierowcy
  • Tylnie lusterko z kamerą to pierwsza w branży aplikacja technologii pełnoekranowej, łącząca technologię kamery z konwencjonalnym lusterkiem wewnętrznym, aby wyświetlić niezakłócony widok w lusterku
  • Nowy zaawansowany asystent parkowania integruje automatyczne hamowanie z automatycznym parkowaniem
  • Nowa technologia łagodzenia kolizji z pieszymi zapewnia wskazówki dotyczące wykrywania pieszych, alerty i automatyczne hamowanie, aby uniknąć kolizji
  • Duży, 10,2-calowy ekran interfejsu CUE z rozdzielczością 1280 x 720 HD oraz dotykowym panelem montowanym na konsoli. Ekran reaguje szybciej podczas przewijania i rozpoznaje pismo odręczne do wyszukiwania adresów/punktów zainteresowania. Panel dotykowy umożliwia kontrolę funkcji CUE, gdy ręka spoczywa na konsoli centralnej, zamiast dotykać ekranu
  • Bezprzewodowe ładowanie telefonów oraz OnStar 4G LTE z hotspotem Wi-Fi.

Rozkosz

  • Odważny amerykański design luksusu, wyraźnie Cadillac – prawdziwy samochód z napędem na tylne koła, z dramatycznym wskaźnikiem długości do osi, oferującym klasyczne długie i niskie proporcje oraz luksusową obecność, która przyciąga uwagę
  • Lekka konstrukcja i design, który to podkreśla. Dynamiczne użycie linii i wyrafinowania oraz precyzji w powierzchni – CT6 wygląda na lekki i zwrotny, tak jak w rzeczywistości jest
  • Podnosi nowoczesne rzemiosło dzięki starannie dobranym środowiskom, które są bogate, ekspresyjne i przestronne, łącząc luksusowe skóry, egzotyczne drewna i włókno węglowe w bezprecedensowy sposób
  • Standardowy system oświetlenia LED o pośrednim ogniu oferuje nowoczesne, bardziej efektywne oświetlenie dla wyjątkowego wyglądu, który jest zarówno techniczny, jak i ekspresyjny w swoim charakterze i osobowości
  • Rozszerzone fotele komfortowe oferują wyrafinowany, luksusowy wygląd. Funkcje obejmują skórę Opus premium, pięć programów masażu, regulowane tylne fotele oraz pierwsze w Cadillacu zastosowanie wbudowanych elementów grzewczych w siedzeniach
  • Całkowicie nowy pakiet tylnych siedzeń Articulating oferuje nowe poziomy komfortu i luksusu, z około 3,3 cala (83 mm) regulacji skoku siedzenia, regulacją lędźwiową, przechylanymi poduszkami, funkcją masażu, funkcjami grzewczymi/chłodzącymi oraz podłokietnikiem z kontrolami multimedialnymi, w tym portami HDMI i USB
  • Kompleksowy system infotainment dla tylnych siedzeń z ruchomymi ekranami o przekątnej 10 cali, które chowa się w oparciach przednich siedzeń, wraz z możliwością podłączenia zewnętrznych urządzeń
  • System klimatyzacji Quadzone, który wykorzystuje drugi pełny system HVAC, pozwalający pasażerom na personalizację temperatury i przepływu powietrza dla każdego miejsca siedzącego, wraz z najonizowaniem oczyszczania powietrza
  • Po raz pierwszy w Cadillacu system audio Bose® Panaray® z 34 strategicznie umiejscowionymi głośnikami dla wyjątkowego zakresu dynamicznego i klarowności, w tym pierwsza w branży aplikacja elementów projektowych i technologicznych z produktów audio do domowego użytku i profesjonalnych od Bose
  • Oświetlenie powitalne dla concierge’a, które podświetla zewnętrzną część samochodu, gdy właściciel się zbliża, w zależności od sygnału z pilota do wejścia bezkluczykowego
  • Bezprzewodowe sterowanie klapą bagażnika
  • Obszerna przestrzeń na nogi z tyłu – 40,4 cala (1027 mm) – oraz najlepsza w segmencie przestrzeń do przechowywania wnętrza, w tym 2,2L pojemności w konsoli centralnej.

O architekturze

Nadwozie modelu CT6 z 2016 roku jest strukturalnie lżejsze i sztywniejsze niż jakiekolwiek inne pojazdy o podobnych osiągach, takie jak BMW 5 serii czy Audi A6. Ta nowoczesna architektura stanowi fundament dla jego wzorcowej zwinności i solidności oraz cichych właściwości.

Nowa architektura ma strukturę z materiałów mieszanych z aluminiowymi panelami nadwozia. Inżynierowie przeprowadzili 50 milionów godzin analizy obliczeniowej – w tym 200 000 symulacji strukturalnych – w jej rozwoju, generując 21 patentów.

„Każdy panel nadwozia jest optymalizowany za pomocą innowacyjnych technik łączenia,” powiedział Travis Hester, główny inżynier wykonawczy, Cadillac CT6. „To bezkompromisowe podejście, które zapewnia najlepszą równowagę między wytrzymałością, lekkością a wyrafinowaniem.”

Trzynaście wysokociśnieniowych odlewów aluminiowych w dolnej konstrukcji nadwozia redukuje złożoność i jest istotnym wkładem w niską masę architektury. CT6 jest około 218 funtów (99 kg) lżejszy niż porównywalny pojazd, korzystający głównie z wysokowytrzymałej stali.

W produkcji struktury wykorzystano najbardziej nowoczesne metody wytwarzania nadwozi GM, w tym opatentowaną technologię spawania punktowego z aluminium, która jest bardziej wydajna i pomaga zmniejszyć wagę. Stosowane są również spawanie laserowe, wkręty do wiercenia oraz nitonakrętki, a także około 591 stóp (180 metrów) zaawansowanych klejów strukturalnych.

Najważniejsze cechy podwozia i zawieszenia

Sztywna, lekka architektura CT6 stanowi fundament dla jego zwinności, które rzucają wyzwanie segmentowi, wspomaganej przez aktywny napęd na wszystkie koła na żądanie, aktywne tylne skręty i Magnetic Ride Control w dostępny systemie Active Chassis.

„Krótko mówiąc, każde koło napędza i każde koło skręca,” powiedział Hester. „A dzięki Magnetic Ride Control, tłumienie każdego koła jest dostosowywane co milisekundę, co zapewnia niezrównaną responsywność i kontrolę kierowcy w tym segmencie.”

System podwozia równocześnie równoważy responsywność z najlepszą w segmencie izolacją, oferując wyjątkową jakość. Z przodu, CT6 ma lekką, aluminiową konstrukcję zawieszenia wielowahaczowego z krótkim i długim ramieniem. Z tyłu znajduje się pięciowahaczowe niezależne zawieszenie, które wykorzystuje wiele zewnętrznych przegubów kulowych i poprzecznych wzmocnień dla optymalnego prowadzenia i precyzji kierowania.

Aktywne tylne skręty z systemem Active Chassis przyczyniają się do większej zwinności przy niskich prędkościach i stabilności przy wysokich prędkościach. W parkingach promień skrętu wynosi tylko 37 stóp (11,4 m), porównywalny z CTS, który ma rozstaw osi wynoszący 114,6 cala w porównaniu do 122,4 cala CT6.

Aktywny napęd na wszystkie koła na żądanie jest również częścią systemu Active Chassis, maksymalizując prowadzenie i stabilność w każdych warunkach pogodowych. Jego lekka, kompaktowa konstrukcja i dwubiegowy mechanizm różnicowy umożliwiają osiągnięcie lepszej efektywności paliwowej niż tradycyjne systemy napędu na wszystkie koła o stałym momencie obrotowym. Napęd na wszystkie koła jest standardowy we wszystkich modelach CT6 z silnikami sześciocylindrowymi.

Wybieralne tryby Tour, Snow/Ice i Sport pozwalają kierowcy dostosować zaawansowany system podwozia CT6 do praktycznie każdych warunków pogodowych lub drogowych.

Odważne proporcje, wyjątkowa dbałość o szczegóły

Odważne proporcje dominowane przez długi przód i smukłą górną część nadwozia wyróżniają CT6, rozwijają portfel marki i wzmacniają zwinność umożliwioną przez lekką architekturę.

„To samochód zaprojektowany dla pasjonatów jazdy,” powiedział Andrew Smith, dyrektor wykonawczy, Cadillac Global Design. „CT6 jest niski, szeroki i smukły, co jest tym, czego można się spodziewać po lekkim sedanie o wysokich osiągach. Istnieje doskonały stosunek długości do osi, który podkreśla dynamikę architektury z tylnym napędem.”

„Twarz” Cadillaca ewoluuje z CT6 poprzez nowe realizacje grilla i charakterystycznych elementów oświetlenia. Na przykład, pionowy sygnaturę świetlną stanowi nowa technologia LED, która otacza przód pojazdu, z przednim oświetleniem pochodzącym z technologicznie zaawansowanych lamp LED o pośrednim ogniu.

Proporcje, rzemiosło i technologia również definiują wnętrze CT6. Projektanci Cadillaca dążyli do dostarczenia odważnego, eleganckiego i przestronnego wnętrza. Ta elegancja wyraża się w starannie dobranych środowiskach i w rzeźbie powierzchni z autentycznymi materiałami, wyjątkowymi detalami i podwyższonymi realizacjami charakterystycznych wnętrz marki, łącząc nowoczesną technologię, by nagradzać pasażerów wysokim poziomem komfortu, łączności i bezpieczeństwa.

„Nigdy wcześniej takie rzemiosło i technologia nie były tak bezproblemowo połączone,” powiedział Smith. „CT6 reprezentuje nasz kolejny krok w ciągłej ewolucji portfela marki Cadillac.”

Produkcja i wytwarzanie

Produkcja modelu Cadillac CT6 z 2016 roku rozpocznie się pod koniec 2015 roku na rynek północnoamerykański w zakładzie montażowym Detroit-Hamtramck, który przeszedł inwestycję o wartości 384 milionów dolarów w narzędzia i inne usprawnienia, aby wspierać produkcję CT6 oraz dwóch innych produktów. Modele na rynek chiński będą montowane w nowym zakładzie w Chinach, który ruszy na początku 2016 roku.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.