CADILLAC CTS 2002-2007

W poszukiwaniu nowego trendu, Cadillac wprowadził model CTS z 2003 roku po intensywnym rozwoju na torze wyścigowym Nürburgring. Design został radykalnie zmieniony w porównaniu do tego, co było wcześniej znane.

Samochód prezentował się świeżo i był gotowy, aby stawić czoła BMW serii 5 oraz Mercedes-Benz klasy E. Nie wyglądał jak typowy, staromodny samochód. Zarząd Cadillaca w końcu zrozumiał, że młodsi klienci nie kupią auta, które wygląda jakby miało już swoje lata, nawet jeśli było nowe. CTS zmienił ten stan rzeczy, a styl Origami okazał się złym zaskoczeniem dla starszych klientów, ale dobrą wiadomością dla młodszych.

Z pionowymi reflektorami i nadwoziem w kształcie klina, CTS wyglądał stylowo i nowocześnie. Kwadratowe wloty w zderzaku były wypełnione światłami przeciwmgielnymi i światłami parkingowymi. Grill zaczął przybierać nieco rozmyty kształt litery V u dołu. Z boku, skośne słupki A i C nadawały bardziej dynamiczny profil.

Wnętrze, z imitacjami drewna na kierownicy, konsoli centralnej, panelach środkowych i drzwiach, wyglądało dobrze. W tym aspekcie Cadillac miał dobrych projektantów, którzy znali się na swojej pracy. System audio dysponował odtwarzaczem kasetowym oraz zmieniarką CD. Zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie było wystarczająco dużo miejsca.

Samochód został zaprojektowany z pomocą inżynierów Opla, którzy wiedzieli, jak budować auta zgodnie z europejskimi standardami. Ponieważ CTS zastąpił model Catera (który był przerobionym Oplem Omegą z większą ilością chromu), efekt musiał być lepszy. CTS oferował lepsze zawieszenie i napęd. Samopoziomujące zawieszenie tylne było dostępne jako opcja.

Nowy Cadillac CTS z 2003 roku, z odważnym stylem, kontynuuje 100-letnią tradycję doskonałości inżynieryjnej i innowacji w projektowaniu marki Cadillac. CTS to celebracja stulecia osiągnięć i zapowiedź przyszłych sukcesów w designie.

CTS został zaprojektowany z wykorzystaniem nowego, nowoczesnego słownika stylistycznego Cadillaca. Jego szczupła, wyrzeźbiona sylwetka cechuje się wyraźnymi formami, ostrymi krawędziami i wyraźnymi liniami, które oddają hołd bogatej historii Cadillaca, jednocześnie wskazując na jego świetlaną przyszłość. Zbudowany na nowej architekturze z napędem na tylne koła, CTS został wyposażony w nowy silnik V6 o pojemności 3.2L i był pierwszym pojazdem w Ameryce Północnej, który przeszedł rygorystyczne testy na słynnym torze Nürburgring w Niemczech.

„CTS to nowoczesna interpretacja pięknych samochodów, z których Cadillac stał się sławny. Jest dramatyczny, ale jednocześnie wyrafinowany. W nowy sposób rozwija naszą tradycję,” powiedział Mark R. LaNeve, dyrektor generalny Cadillaca. „Krótko mówiąc, to oryginalny Cadillac XXI wieku.”

Dramatyczny design
Kiedy GM rozpoczęło prace nad CTS, nie chciało stworzyć projektu „na podobieństwo”. Zespół projektowy Cadillaca nadał CTS unikalny wygląd, który jest typowo amerykański. Projekt przyjmuje ostre formy, kanciaste kształty i wyraźne krawędzie inspirowane technologią stealth, obok innych amerykańskich, nowoczesnych wpływów geometrycznych. Ten śmiałe podejście do designu cechuje się napiętą, smukłą sylwetką o długiej linii od deski do osi, z krótkimi zwisami.

Tradycyjne elementy designu, takie jak atrapa chłodnicy i oświetlenie zewnętrzne, zostały zaktualizowane dla CTS. Tradycyjne pionowe reflektory i tylne światła Cadillaca po raz pierwszy pojawiły się w 1965 roku, a CTS kontynuuje i doskonali tę tradycję. Zintegrowane reflektory CTS oddają nowoczesny wizerunek optyki i wysokiej jakości soczewek kamer. Cienkie i wysokie, tworzą więcej miejsca dla dużej, żaluzjowej atrapy grilla – innego klasycznego elementu Cadillaca, który sięga lat 30-tych.

Zespół projektowy CTS miał dwa cele dla widoku bocznego: użyć linii charakterystycznej jako dominującego motywu oraz podkreślić stawkę pojazdu. Tylne zawieszenie CTS jest stałym punktem projektowym, podobnie jak nadkola. Boki pojazdu były nieco zwężone, aby podkreślić ten kształt i nadać mu bardziej dopasowany wygląd. Panel żaglowy również wzmacnia „szybki formalny” wygląd, nadając CTS sportowskiego charakteru. Prosty, ale dramatyczny, kapota unosi się w kierunku linii nadkola, co nadaje dynamiczny wygląd.

Wnętrze oferuje wszystkie udogodnienia, na które luksusowi klienci mogą liczyć, kładąc nacisk na komfort i wygodę. Wykorzystuje ciepłe, bogate materiały w kontrastującym chłodnym, komputerowym, nowoczesnym wnętrzu, łącząc współczesny wygląd z akcentami tradycyjnego luksusu. Drewno jest stosowane oszczędnie, jedynie w miejscach, z którymi klient ma kontakt, takich jak kierownica, gałka zmiany biegów i uchwyty drzwi.

Wydajność na światowym poziomie
Podczas rozwijania nowego Cadillaca CTS jako prawdziwego sportowego sedana na światowym poziomie, inżynierowie GM benchmarkowali najlepszą konkurencję, w tym sedana BMW 528i, i ulepszali CTS na najbardziej wymagających torach wyścigowych na świecie, jak Nürburgring w Niemczech. Zespół pracujący nad CTS zdobył ogromną wiedzę z Nürburgringu podczas trzech lat oceny. Niemal każdy system w samochodzie, poza stereo, był pieczołowicie testowany, oceniany, dostosowywany, poprawiany, ponownie testowany, ponownie oceniany i dostosowywany, aż wszystko spełniało oczekiwania zespołu.

Całkowicie przeprojektowany silnik V6 o pojemności 3.2L
Nowy silnik V6 o pojemności 3.2L napędzający CTS jest całkowicie przeprojektowaną wersją silnika V6 o pojemności 3.0L z jego wcześniejszego modelu. Silnik generuje 220 KM przy 6000 obr./min oraz 218 lb-ft momentu obrotowego przy 3400 obr./min. Silnik został w pełni zmodernizowany w celu poprawy osiągów, mocy, momentu obrotowego i emisji spalin. Został zaprojektowany tak, aby maksymalnie wykorzystać swoją moc 220 KM, a system dolotu pozwala silnikowi swobodnie oddychać.

Silnik V6 umieszczony wzdłużnie cechuje się sztywniejszym i mocniejszym blokiem cylindrów, odlewanym wałem korbowym, ulepszoną lubrykacją, lepszym chłodzeniem i wyższym ciśnieniem paliwa, co poprawia działanie wtryskiwaczy. Aluminiowe głowice cylindrów mają ulepszony kształt komory spalania w celu zmniejszenia ilości niezapalonego węglowodoru oraz system przepustnicy sterowanej elektronicznie dla lepszej wydajności emisji.

Dwie skrzynie biegów
Silnik współpracuje z pięciobiegową skrzynią manualną lub pięciobiegową automatyczną. Pięciobiegowa skrzynia manualna od Getraga, dowód zaangażowania Cadillaca w uczynienie CTS prawdziwym samochodem dla kierowcy, wykorzystuje mechanizm zmiany biegów i charakteryzuje się trwałością, płynnością i precyzyjnym odczuciem zmiany biegów.

Wyposażony w skrzynię manualną, CTS może przyspieszyć od 0 do 60 mph w mniej niż siedem sekund i ma doskonałe osiągi na drodze. Umiejscowienie pedałów sprzęgła, hamulca i gazu zostało zoptymalizowane do obsługi heel-and-toe, co jest ważnym czynnikiem w przypadku każdego samochodu sportowego. Rygorystyczne testy na Nürburgringu pozwoliły inżynierom znaleźć odpowiednią progresję przepustnicy i punkt załączenia sprzęgła.

Pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów, 5L40-E Hydra-Matic, to nowość w GM. Nowoczesna skrzynia biegów, lekka i kompaktowa 5L40-E, posiada pełną gamę zaawansowanych możliwości sterowania elektronicznego. Należą do nich przycisk trybu zmiany biegów, który pozwala kierowcy wybrać pomiędzy trybami „sportowym”, „zimowym” i „ekonomicznym”. Inną elektroniczną funkcją, która również jest nowością w GM, jest hamowanie silnikiem w pięciu biegach, które daje automatycznej skrzyni sportowy charakter zbliżony do manualnej.

Nowa architektura Sigma
Nowa architektura Sigma to pierwszy przypadek zastosowania ultra-wysokowytrzymałej stali w GM i pierwszy raz, kiedy stal ta została włączona jako spawany element konstrukcji. W przeszłości zastosowanie ultra-wysokowytrzymałej stali ograniczało się do zastosowań takich jak zderzaki, gdzie do montażu używano śrub. Ultra-wysokowytrzymała stal pozwala na stosowanie cieńszej, lżejszej stali, co zmniejsza masę, ale jednocześnie pozwala na odpowiednie wchłanianie energii i zmniejsza wnikanie do przestrzeni pasażerskiej w przypadku wypadku.

Kompleksowe bezpieczeństwo i ochrona
CTS ma także sześć poduszek powietrznych, w tym poduszki przednie o podwójnej fazie oraz boczne poduszki powietrzne, aby chronić pasażerów z przodu i z boku. Posiada również reflektory ksenonowe o dużej intensywności, system OnStar oraz StabiliTrak, a także wiele innych funkcji bezpieczeństwa i ochrony.

Rozbudowane możliwości personalizacji
Właściciele CTS mogą personalizować swoje pojazdy na wiele sposobów. Unikalne sportowe fotele z przodu mają regulowane zagłówki dla wsparcia i komfortu, a ośmiokierunkowe elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy można ustawiać w różnych konfiguracjach. Pakiety Luxury i Luxury Sport zawierają ośmiokierunkowe elektrycznie regulowane siedzenie pasażera oraz system pamięci, który zarządza regulacjami siedzeń, lusterka zewnętrzne i inne. Kierownica ma cztery przyciski programowalne, które kierowcy mogą dostosować według własnych upodobań. Funkcje te obejmują kontrolę klimatu i multimediów oraz włączanie/wyłączanie kontroli trakcji.

Radio satelitarne XM
Cadillac CTS z 2003 roku oferuje również jako opcję radio satelitarne XM we wszystkich modelach z systemem audio Bose premium z nawigacją. Radio XM oferuje 100 cyfrowych kanałów w całym kraju, w tym 71 kanałów muzycznych (ponad 30 z nich bez reklam) obejmujących hip-hop, operę, klasykę, country, bluegrass, blues i 29 kanałów sportowych, talk-show, programów dla dzieci i rozrywkowych. XM wprowadza również do samochodu, po raz pierwszy w radiu, różnorodny wybór 24-godzinnych źródeł wiadomości, które wcześniej były dostępne tylko w domu. Technologia nowej generacji XM zapewnia dźwięk o jakości zbliżonej do płyty kompaktowej.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.