CTS Coupe przyciągał spojrzenia na ulicach dzięki swojemu atrakcyjnemu wyglądowi. Auto zbudowano na lekko zmodyfikowanej platformie pochodzącej od sedana CTS, a napędzał je silnik V6 o pojemności 3,0 litra, który generował 304 konie mechaniczne.
Silnik był połączony ze standardową 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Cztery wersje wyposażeniowe CTS to: podstawowa, Performance oraz Premium. W wersjach Performance i Premium nabywcy mogli wybrać również 6-biegową skrzynię manualną.
W wersji podstawowej oferowano 18-calowe felgi aluminiowe, czujniki parkowania z tyłu, podgrzewane lusterka zewnętrzne, bezkluczykowy dostęp, fotele z regulacją w 10 kierunkach oraz przyjemny 8-głośnikowy system audio marki Bose.
W bardziej zaawansowanej wersji Performance dodano lampy ksenonowe oraz światła przeciwmgielne, łączność Bluetooth oraz podgrzewane przednie siedzenia. Nabywcy mogli dodać dodatkowy pakiet do wersji Performance, jeśli zdecydowali się na kamerę tylnej, oświetlenie LED wnętrza, podgrzewaną kierownicę i 10-głośnikowy system audio.
Najwyższą wersję stanowiła wersja Premium, która zawierała wszystkie wcześniej wymienione elementy, ale oferowała także panoramiczny dach oraz system nawigacji z ekranem dotykowym.
CTS Coupe był znacznie mniej przestronny niż sedan, co nie zapewniało bardzo komfortowej jazdy pasażerom tylnym z powodu ograniczonej wysokości i przestrzeni na nogi.
Samochód oferował standardowy napęd na tylne koła oraz opcjonalny napęd na wszystkie koła.
Cadillac zaprezentował model 2011 Cadillac CTS Coupe, najnowszy i najbardziej spektakularny z serii nowych projektów, które trafiły do produkcji. Planowana na wiosnę 2010, Cadillac CTS Coupe ma stać się centralnym punktem odnowionej gamy modelowej marki Cadillac.
„Cadillac CTS Coupe to nowy punkt odniesienia dla Cadillaca, który wyraża zarówno nasze możliwości projektowe, jak i technologiczne,” powiedział Bryan Nesbitt, dyrektor generalny Cadillaca. „Ma przyciągnąć nową generację miłośników samochodów.”
Coupe dołącza do modelu Cadillac CTS Sport Sedan, 556-konnego (415 kW) CTS-V oraz nowego CTS Sport Wagon, tworząc fundament gamy modelowej Cadillaca. W 2010 roku zadebiutuje także edycja V-Series Coupe o wysokich osiągach.
Design Cadillac CTS Coupe w zasadzie pozostał niezmieniony w porównaniu do samochodu koncepcyjnego, który zaprezentowano podczas Północnoamerykańskich Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Detroit w 2008 roku.
Coupe to klasyczny układ 2+2, wzbogacony o zaawansowaną technologię, taką jak system kamer 360 stopni oraz zawieszenie nastawione na osiągi, dostępne w wersji z napędem na tylną oś lub na wszystkie koła.
Design
Cadillac CTS Coupe powstał w studiu projektowym Cadillaca, gdzie projektanci rozwijają i udoskonalają filozofię designu Art and Science marki.
„Cadillac zawsze był marką pełną emocji – chodzi o dostarczanie sztuki niezależnie od stylu nadwozia,” powiedział Max Wolff, dyrektor projektowania zewnętrznego w Cadillacu. „W przypadku Cadillac CTS Coupe chodziło o to, aby wziąć coś naprawdę mocnego – CTS Sport Sedan – i rozszerzyć jego potencjał.”
Coupe ma tę samą rozstaw osi co CTS, ale jego całkowita wysokość jest o około dwa cale (51 mm) niższa, a długość – o dwa cale (51 mm) krótsza.
Chociaż czerpie z projektu swojego sportowego sedana, Cadillac CTS Coupe dzieli tylko deskę rozdzielczą, konsolę, reflektory, przednie błotniki i kratkę. Kluczowe cechy designu to:
- Klasyczny styl hardtop, bez tradycyjnego słupka B
- Obsługa drzwi za pomocą panelu dotykowego, eliminująca konieczność stosowania konwencjonalnych klamek, co tworzy techniczny, czysty profil
- Szyba przednia ustawiona pod szybszym kątem (62,3 stopnia) oraz długa, niemal pozioma tylna szyba tworzą smukły, aerodynamiczny wygląd
- Rzeźbiona dolna część przedniego zderzaka z unikalnymi wlotami chłodzącymi hamulce
- Tylna osłona z efektem cięcia diamentowego z dolnymi kratkami z siatką
- Wydech środkowy z podwójnymi końcówkami w kształcie dihedralu przechodzącymi przez tylny zderzak
- Charakterystyczne pionowe oświetlenie z podświetlanymi rurkami LED
- Tylni spojler zintegrowany z centralnie umieszczonym światłem stopu
- Rzeźbiona antena zamontowana na dachu dla systemu OnStar i radia satelitarnego XM
Na pierwszy rzut oka kształt Cadillac CTS Coupe jest odświeżająco prosty, a jednocześnie wzbogacony o misternie rzeźbione detale. Wyraziste i oryginalne sygnały Cadillaca łączą się z ręcznie rzeźbionymi formami, artystycznie wyrażając pewność podwozia. Na przykład tylne błotniki zostały celowo rozwinięte ręcznie w studiach projektowych Cadillaca, aby wizualnie uwydatnić napęd na tylne koła. Profil połączony z pionowymi tylkimi lampami Cadillaca i wyraźną linią środkową z tyłu ma na celu osiągnięcie najbardziej wizualnie pewnego coupe w segmencie.
Wydajność
Cadillac CTS Coupe poszerza rosnące zasoby Cadillaca związane z osiągami. Standardowy napęd Cadillac CTS Coupe składa się z bezpośrednio wtryskiwanego silnika V-6 o pojemności 3.6L i sześciobiegowej skrzyni manualnej. Technologia wtrysku bezpośredniego precyzyjnie podaje paliwo, zwiększając efektywność spalania, co umożliwia osiąganie większej mocy przy jednoczesnym zachowaniu oszczędności paliwa i obniżeniu emisji – w tym 25-procentowy spadek emisji węglowodorów przy zimnym starcie.
Silnik 3.6L DI ma moc 304 koni mechanicznych (227 kW) i oferuje estymowane przez EPA zużycie paliwa wynoszące 27 mpg na autostradzie. Może być zasilany tańszym, zwykłym paliwem bezołowiowym.
Osiągi napędu są przenoszone przez podwozie, które oferuje osiągi sportowego samochodu bez nadmiernych wstrząsów. W skład osprzętu wchodzi niezależny system zawieszenia przedniego typu short/long arm (SLA) z hydraulicznymi poduszkami wahaczy przednich; oraz zawieszenie wielowahaczowe z tyłu zamontowane na w pełni izolowanym subframe. W standardzie znajdują się także tarcze hamulcowe na cztery koła, wysokiej jakości układ kierowniczy i dyferencjał o ograniczonym poślizgu.
Do wyboru są dwa poziomy strojenia zawieszenia: Pakiet Wydajności z 18-calowymi kołami i oponami całorocznymi (dostępny zarówno w RWD, jak i AWD), oraz Pakiet Wydajności z Oponami Letnimi, z oponami i obręczami 19-calowymi oraz wyższym poziomem przyczepności. StabiliTrak, zaawansowany system elektronicznej kontroli podwozia, jest standardowy.
Silnik 3.6L V-6 Direct Injection o mocy 304 koni mechanicznych (227 kW) będzie standardowy, wyposażony w sześciobiegową skrzynię manualną, z ulepszonym sprzęgłem i dwumasowym kołem zamachowym, które zapewniają lepsze odczucie pedału sprzęgła i poprawioną izolację silnika. Opcjonalnie dostępna jest automatyczna skrzynia biegów z kontrolą zmiany biegów przez kierowcę (oraz dostępne przyciski zmiany biegów na kierownicy).
Technologia
Cadillac CTS Coupe łączy ręcznie rzemiosło z nowoczesnym, skoncentrowanym na kierowcy wnętrzem, które wspiera wysokie osiągi pojazdu. Wnętrze zawiera ręcznie szyte akcenty pokrywające drzwi, konsolę środkową i wykończenie deski rozdzielczej. Fotele sportowe Recaro z regulacją w 14 pozycjach, które wcześniej były dostępne wyłącznie w modelu V-Series, będą oferowane we wszystkich modelach Cadillac CTS Coupe jako opcja.
Samochód oferuje szereg zaawansowanych technologii, w tym: