CADILLAC CTS Sport Wagon 2009-2014

CADILLAC CTS Sport Wagon 2009-2014

Przejdź do galerii zdjęćCADILLAC CTS Sport Wagon 2009-2014

Cadillac poszerzył ofertę modelu CTS o cztery wersje, w tym sedan, coupe, CTS-V oraz Sport Wagon, który był skierowany do osób potrzebujących więcej przestrzeni bagażowej i odrobiny luksusu.

Marka Cadillac, należąca do GM, zbudowała model CTS na nowej platformie Sigma II. Jego design znacząco różnił się od klasycznego wyglądu starszych modeli, lepiej odpowiadając gustom młodszych pokoleń. CTS Sport Wagon był w końcu gotowy na bezpośrednią rywalizację z BMW serii 5 Touring, Mercedesem E-Class T-Model oraz Audi A6 Avant.

Wzornictwo Cadillaca przestało opierać się na klasycznych, obszernych liniach. Nowa generacja wprowadziła kształt przypominający klin, który wyglądał ostro. Pionowo umieszczone reflektory miały kanciasty wygląd. Do słupka B samochód przypominał sedana CTS, z wyjątkiem relingów dachowych. Po tym punkcie różnił się zupełnie. Jego trzecie okno boczne było nachylone do przodu, a tylne słupki oraz klapa bagażnika podążały za tym samym kątem. Z tyłu jego wysokie i smukłe lampy tylne przypominały światła z fin-tail Cadillaca z lat 60-tych.

Wnętrze samochodu zachowało luksusowy charakter dzięki skórzanym wykończeniom oraz fornirom drewnianym na drzwiach, desce rozdzielczej i konsoli centralnej. Przednie fotele kubełkowe nie były najsolidniejsze w segmencie, ale oferowały średnie wsparcie po bokach. Z tyłu, dzielona na 60/40 tylna kanapa pozwalała na zwiększenie przestrzeni bagażowej z 25 cu-ft (720 litrów) do 53 cu-ft (1,500 litrów) po złożeniu tylnych siedzeń.

Cadillac oferował CTS Sport Wagon z napędem na tylne lub na wszystkie koła oraz mocą sięgającą 322 KM, co czyniło go poważnym konkurentem dla europejskich producentów samochodów premium.

W sercu piękna i historii Pebble Beach Concours d’Elegance, Cadillac zaprezentował miłośnikom motoryzacji światową premierę swojego najnowszego projektu samochodu produkcyjnego. Cadillac CTS Sport Wagon z 2010 roku zadebiutował na Półwyspie Monterey, ukazując spektakularny design, który unowocześnia klasyczny styl nadwozia kombi.

Podobnie jak wiele historycznych projektów Cadillaca, nowy Cadillac CTS Sport Wagon jest wyrazistą i dynamiczną obecnością. Skutecznie zaprojektowany tylny profil samochodu wprowadza modny design do wcześniej użytkowych modeli kombi. Nadchodzący model Cadillaca oferuje przestronność wewnątrz oraz różnorodne opcje silników sześciocylindrowych, co czyni go atrakcyjną alternatywą dla większych pojazdów użytkowych.

Bazując na bestsellerowym Cadillacu CTS sportowym sedan, oraz jako siostrzany model do Cadillaca CTS Coupe Concept, Sport Wagon kontynuuje erę renesansu designu Cadillaca. Po tej wyjątkowej premierze na Pebble Beach, Cadillac CTS Sport Wagon wyruszy na międzynarodowe targi motoryzacyjne tej jesieni – a do dealerów Cadillaca trafi wiosną 2009 roku.

„Dodanie tego dramatycznie zaprojektowanego Sport Wagon jest doskonale zsynchronizowane z dzisiejszymi zmieniającymi się gustami konsumentów, stanowiąc atrakcyjną alternatywę dla SUV-ów i innych większych pojazdów” – mówi Jim Taylor, dyrektor generalny Cadillaca. „To ważny krok w globalnej ekspansji Cadillaca, a w rynkach międzynarodowych, takich jak Europa, kombi były i są wciąż bardzo istotne.”

Wyrazisty profil Cadillaca CTS kombi tworzy sylwetka, która sugeruje prędkość i aerodynamiczną efektywność. Opiera się na tej samej podstawie o długości 113,4 cala (2880 mm) co Cadillac CTS sportowy sedan i jest o 0,3 cala (7 mm) krótszy. Oferuje jednak przestronną przestrzeń bagażową o objętości 25 stóp sześciennych (720 litrów) za tylnymi siedzeniami. Najważniejsze elementy designu to:

  • Sygnaturowy motyw V kształtu na pokrywie i drzwiach tylnej klapy
  • Duże, pionowe lampy tylne z technologią light-pipe
  • Silnik otwierający tylnią klapę (za pomocą pilota lub przycisku w samochodzie)
  • CHMSL zintegrowany z subtelnym spojlerem dachowym
  • Zintegrowany system zarządzania ładunkiem dachowym z poprzeczkami dla jednolitego wyglądu
  • System zarządzania bagażem z regulowanym zamknięciem w podłodze
  • Nowe 19-calowe koła
  • Większy panoramiczny tylni szyberdach

Cadillac CTS Sport Wagon, podobnie jak jego sedanowy poprzednik, zawiera dostępne funkcje, takie jak napęd na wszystkie koła, 40-gigabajtowy dysk twardy, wysuwany ekran nawigacyjny oraz wnętrze wykończone ręcznie z akcentami z drewna Sapele.

„Cadillac CTS Sport Wagon to ważne rozszerzenie oferty Cadillaca na całym świecie” – powiedział Taylor.

Szczegóły projektowe

Dramaticzne płaszczyzny podkreślają design Cadillaca CTS wagon, w tym motyw V, który ciągnie się przez cały pojazd, oraz starannie zintegrowane przecięcia powierzchni zewnętrznych. Elementy łączą się w sposób dramatyczny, tworząc napięcie, które podkreśla osiągi pojazdu.

„To napięty design, który nie tylko sugeruje elegancję, ale także ją dostarcza” – powiedział Clay Dean, globalny dyrektor projektowy Cadillaca. „Rzeczywiście, dramatyzm sedana jest wzmocniony w Cadillacu CTS Sport Wagon, ponieważ linia centralna, która jest częścią wnętrza i nadwozia, jest bardziej wyrazista i odgrywa silniejszą rolę w definiowaniu designu tylnej części pojazdu.”

Emocje w projekcie Cadillaca CTS Sport Wagon są przenoszone przez liczne subtelne detale. Na przykład obszar tylnej klapy jest zbiegiem kątów i płaszczyzn, które typowe są dla napięcia projektowego pojazdu. Motyw „V” Cadillaca jest tu najbardziej wyraźny, kończąc się w wyraźnej linii w centrum klapy, akcentowanej subtelnym spojlerem na górze tylnego światła. Tylne kwadratowe panele nieco wychodzą poza wewnętrznie nachylone płaszczyzny V, tworząc charakterystyczny kształt W na tyle pojazdu. Duże, wyraziste pionowe lampy tylne – z sygnaturową technologią light pipe Cadillaca – to dramatyczne akcenty stylizacji tylnej.

„Im więcej patrzysz na tył CTS Sport Wagon, tym więcej dostrzegasz” – powiedział Dean. „Funkcjonalność była z pewnością czynnikiem przewodnim podczas rozwoju, ale także idea wprowadzenia emocji do normalnie stonowanej kategorii kombi.”

Jednym z ciekawszych połączeń formy i funkcji jest zintegrowany system zarządzania ładunkiem dachowym. Zamiast stylizowanych stelaży, uchwytów i poprzeczek, które wystają ponad linię dachu, system Cadillaca CTS Sport Wagon harmonizuje z linią dachu, zachowując jednolity wygląd. Centralna sekcja dachu nachyla się w kierunku wnętrza krawędzi dachu, co pozwala na dyskretne umiejscowienie poprzeczek – tworząc subtelny efekt płetwy na tylnych krawędziach paneli.

„To nie są płetwy w klasycznym sensie, ale pomagają ukryć system ładunkowy i tak, uznają dziedzictwo designu Cadillaca” – powiedział Dean.

Wnętrze Sport Wagon jest wspólne z wysoko ocenianym sportowym sedanem, obejmującym uproszczoną instrumentację, oświetlenie LED oraz ręcznie wycinane i szyte akcenty z francuskim ściegiem.

Układy napędowe

Technologia bezpośredniego wtrysku pomaga Cadillaca CTS oferować większą moc przy zachowaniu oszczędności paliwa i obniżeniu emisji. Dostarcza paliwo bardziej precyzyjnie, aby zwiększyć efektywność spalania. Oznacza to mniejsze zużycie paliwa i niższe emisje.

Silnik V-6 o pojemności 3,6L w Cadillacu CTS Sport Wagon, z bezpośrednim wtryskiem, przekłada się na 304 konie mechaniczne (227 kW)*, bez utraty efektywności paliwowej i z 25-procentowym spadkiem emisji węglowodorów z zimnego startu. Działa również na tańszym zwykłym benzynie. Oczekuje się, że ekonomia paliwa Sport Wagon będzie porównywalna z najwyższą oceną istniejącego sportowego sedana wynoszącą 26 mpg na trasie. Standardowy silnik VVT 3,6L, który produkuje 263 konie mechaniczne (196 kW) oraz 253 lb-ft momentu obrotowego (343 Nm) pełni rolę silnika bazowego w Ameryce Północnej.

Podobnie jak Cadillac CTS sportowy sedan, silniki V-6 są dopasowane do oszczędnych sześciobiegowych przekładni, w tym manualnej sześciobiegowej Aisin lub automatycznej sześciobiegowej Hydra-Matic 6L50. Tak jak w przypadku sportowego sedana, Cadillac CTS Sport Wagon zawiera opcję AWD.

Efektywny silnik turbo-diesel o pojemności 2,9L jest rozwijany dla modeli Cadillaca CTS, głównie na rynkach europejskich i azjatyckich. To kompaktowy silnik V-6 z podwójnym wałkiem rozrządu, czterozaworowy, pochodzący z rodziny silników wysokoprężnych GM, który oferuje optymalną ekonomię paliwową, a także zmniejszenie emisji i hałasu. Silnik jest oceniony na 184 kW (250 hp).

Dynamika jazdy

Robustna i dynamiczna rama CTS napełnia nowego kombi doskonałym balansem osiągów i luksusu. Wykorzystuje niezależny system zawieszenia z krótkimi i długimi ramionami (SLA) z przodu oraz wielowahaczowe zawieszenie z tyłu.

Zawieszenie wielowahaczowe z tyłu charakteryzuje się w pełni izolowaną subramą, co pozwala na doskonałą kinematykę zawieszenia, co przyczynia się do doskonałej jazdy i znakomitej obsługi.

Zaawansowana technologia podwozia w postaci elektronicznego systemu kontroli podwozia StabiliTrak Cadillaca integruje standardowy czterokanałowy ABS samochodu z pełnofunkcyjną kontrolą trakcji, hydraulicznym wspomaganiem hamulców oraz systemami kontroli przeciążeń, aby zapewnić bezpieczniejsze, bardziej pewne doświadczenie jazdy. Dodatkowe szczegóły podwozia obejmują wzmocnienia strukturalne w postaci poprzeczki od wieży do wieży pod maską; duże hamulce tarczowe na cztery koła oraz wysokiej jakości układ kierowniczy.

Wstępne specyfikacje Cadillaca CTS Sport Wagon

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.