CADILLAC CTS-V Sport Wagon 2010-2014
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

AutoManiak88 - ocena: 4/5

"Cadillac CTS-V Sport Wagon to naprawdę wyjątkowy samochód. Ma świetne osiągi i luksusowe wnętrze, chociaż spalanie mogłoby być trochę lepsze. Idealny dla tych, którzy chcą połączyć sportowy charakter z praktycznością."

CADILLAC CTS-V Sport Wagon 2010-2014

Przejdź do galerii zdjęćCADILLAC CTS-V Sport Wagon 2010-2014

Po tym, jak wszyscy czołowi producenci luksusowych samochodów z Europy zaprezentowali wersje kombi swoich sportowych modeli, Cadillac zrozumiał, że musi coś z tym zrobić. Tak powstał model CTS-V Wagon.

Wersja kombi CTS-V została wprowadzona na rynek w 2010 roku jako model na 2011 rok. Opierała się na platformie Sigma II, jednak dostępna była tylko z napędem na tylne koła. Podobnie jak jej sedanowy odpowiednik, była wyposażona w silnik V8, który został przejęty z Chevroleta Corvetty.

Kształt nadwozia w formie klina pojawił się po raz pierwszy w modelu CTS w 2003 roku i został zachowany także w drugiej generacji. Z przodu miała smukłe i wysokie reflektory oraz szeroki, siatkowy grill pośrodku. Aby podkreślić agresywny wygląd, CTS-V Wagon miał dolny zderzak z dodatkową srebrną siatką. Wysoki garb na masce odróżniał wersje CTS-V od pozostałych modeli. Opadający tył nadwozia jeszcze bardziej wzmacniał sportowy charakter samochodu.

W środku znajdował się ten sam luksusowy wystrój CTS co wcześniej, ale manualna skrzynia biegów była niemałą rzadkością w Cadillacu. W zestawie wskaźników umieszczono trio dużych zegarów. Ręcznie szyta skóra na desce rozdzielczej, drzwiach i konsoli środkowej podkreślała premium odczucia związane z pojazdem. Wysuwany ekran multimedialny wykorzystywano do wyświetlania obrazu z tylniej kamery. Fotele sportowe z przodu obiecywały dobrą boczną podporę podczas ostrego pokonywania zakrętów. Z tyłu znajdowało się miejsce dla trzech pasażerów na kanapie. Dzięki dzielonemu tylnemu siedzeniu w proporcji 60:40 przestrzeń bagażowa mogła być powiększona.

Pod maską znajdował się ten sam doładowany silnik V8 z Corvetty. Napędzał tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej, a 6-biegowa automatyczna była dostępna w opcjach.

Cadillac zaprezentował model pokazowy Cadillac CTS-V Sport Wagon, zapowiadając kolejny dodatek do swojej linii osiągów V-Series. Łączy on wydajność i luksus przełomowego CTS-V Sport Sedan z dramatycznym designem CTS Sport Wagon.

„Cadillac CTS-V Sport Wagon to naturalna kontynuacja zarówno linii V-Series, jak i modelu CTS, oferująca bezkompromisowy samochód sportowy dla entuzjastów, którzy potrzebują dodatkowej przestrzeni w wersji wagon,” powiedział Don Butler, wiceprezydent ds. marketingu Cadillaca. „Sport Wagon z linii V-Series to kolejny symbol dramatycznej obecności i mocy pojazdów Cadillaca.”

Zewnętrzna część wykończona jest w odcieniu Midnight Silver, po raz pierwszy zaprezentowanym w modelu Cadillac Sixteen Concept, i akcentowana lśniącymi kołami w kolorze Liquid Silver oraz czarnym chromie na wkładce siatki grilla. Tylna bateria, górny spojler i środkowa lampa stopu o wysokim montażu również są unikalne dla modelu pokazowego.

Wewnątrz, model pokazowy Cadillac CTS-V Sport Wagon wykończony jest ekskluzywną czarną skórą z akcentami Alcantary. Górna część deski rozdzielczej i górne panele drzwi pokryte są tą samą premium skórą, akcentowaną drewnem Sapele w ciemnym odcieniu, podczas gdy materiał mikro włókien i szycie zastosowane są w dolnych panelach drzwi, filarach, pokrywie konsoli, podsufitce i centralnej części kierownicy. Model pokazowy posiada fotele Recaro z wykończeniem z delikatnej skóry w kolorze czarnym z Alcantara wstawkami. Wstawki siedzeń są podzielone, a ich ciemnoszare szycie dodaje elegancji, podczas gdy logo serii V jest laserowo wytrawione na oparciach foteli. Akcenty w kolorze obsydianowym zdobią centralny panel, konsolę, kierownicę oraz panele drzwi.

Elementy kolorystyczne i wykończeniowe pokazowego modelu sugerują potencjalny kierunek kolorów i wykończeń w przyszłych modelach Cadillaca. Te elementy nie są jeszcze przeznaczone do produkcji, ale stanowią chęć Cadillaca do oceny reakcji klientów na nowe opcje kolorów i wykończeń.

Produkcja Cadillac CTS-V Sport Wagon

Cadillac CTS-V Sport Wagon wejdzie do produkcji pod koniec 2010 roku, z początkową sprzedażą w Ameryce Północnej, a następnie na rynkach eksportowych, w tym w Europie i na Bliskim Wschodzie. Nowy model uzupełnia ofertę V-Series, która obejmuje wszystkie warianty sedanów, coupe i wagonów rodziny CTS.

Podobnie jak jego sedan i coupe, Cadillac CTS-V Sport Wagon jest napędzany przez doładowany silnik V-8 o pojemności 6,2L, który generuje 556 koni mechanicznych (415 kW) i jest dostępny z sześciobiegową skrzynią ręczną lub sześciobiegową automatyczną. Zestaw zaawansowanych elementów technicznych i wydajnościowych wspomaga układ napędowy, w tym system Magnetic Ride Control, hamulce Brembo oraz opony Michelin Pilot Sport PS2 zamontowane na 19-calowych obręczach aluminiowych.

Podobnie jak inne modele CTS z serii V, Sport Wagon ma unikalny grill, który zwiększa przepływ powietrza z przodu, aby wspierać jego osiągi. Jest również wizualnie rozpoznawany po agresywnej przedniej części i podwyższonej środkowej sekcji aluminiowej maski, która zapewnia miejsce dla supercharger. Opiera się na 19-calowych obręczach aluminiowych dostępnych w malowanych lub polerowanych wykończeniach.

Reszta zewnętrzna zachowuje dramatyczny design nowego CTS Sport Wagon; szczegóły obejmują:

  • Sygnatury V w kształcie dzielnicy i klapy bagażnika
  • Duże, pionowe lampy tylne z technologią light-pipe
  • Klapa bagażnika otwierana elektrycznie (za pomocą pilota lub przycisku w samochodzie)
  • Spójny spojler dachowy z zintegrowanym CHMSL
  • Zintegrowany system zarządzania ładunkiem na dachu z dostępnością poprzecznych belek dla estetyki
  • System zarządzania ładunkiem z regulowanym podłogowym osłonieniem
  • Dostępny panoramiczny dach UltraView

Z tyłu znajdują się dwa 3-calowe (76 mm) chromowane wyloty wydechowe, kończące wydajny układ podwójnego wydechu wykonany z wysokiej jakości stali nierdzewnej, która dłużej utrzymuje lśniący wygląd niż zwykła stal nierdzewna.

Oczywiście, pojemność ładunkowa jest cechą charakterystyczną wagonów, a V-Series Sport Wagon dostarcza 25,4 stopy sześcienne (720 litrów) przestrzeni za tylnymi siedzeniami i 58 stóp sześciennych (1,644 litra) po złożeniu siedzeń – niemal podwajając dostępną przestrzeń sedan.

Supercharged performance

Silnik V-8 o pojemności 6,2L z doładowaniem napędza Cadillac CTS-V Sport Wagon – ten sam silnik, który zdobył uznanie w modelach Sedan i Coupe z serii V. Oceniany na 556 koni mechanicznych (415 kW) i 551 lb-ft momentu obrotowego (747 Nm), jest to najsilniejszy silnik oferowany w historii Cadillaca.

Silnik wyposażony jest w intercooled Eaton Twin Vortices Series™ (TVS™) supercharger. Ten unikalny projekt supercharger wykorzystuje podwójne wirniki o czterech łopatkach, skręcone o 160 stopni. Typowe superchargery mają trzy łopatki skręcone o 60 stopni. Czwarta łopatka oraz dodatkowe skręcenie, w połączeniu z unikalnymi otworami dolotowymi i wylotowymi, tworzą gładszy i bardziej efektywny przepływ powietrza do silnika. Oprócz poprawionej ogólnej efektywności, ten supercharger charakteryzuje się lepszymi właściwościami hałasu i wibracji w porównaniu do bardziej tradycyjnych projektów.

W Cadillac CTS-V Sport Wagon oferowane są dwie sześciobiegowe skrzynie biegów – szesnastobiegowa skrzynia ręczna Tremec TR6060 z podwójnym sprzęgłem oraz sześciobiegowa automatyczna Hydra-Matic 6L90 z kontrolkami zmiany biegów zamontowanymi na kierownicy. Kontrolki na kierownicy nie wymagają ruchu dźwigni biegów i pozwalają na natychmiastowy wybór biegów. Algorytm zmiany biegów zapewnia transmisji wzór zmiany biegów nastawiony na wydajność podczas długotrwałej jazdy w wysokich osiągach. Jak w wielu modelach Cadillaca, kierowca musi tylko przesunąć dźwignię w „bramkę” manualną, aby ustawić transmisję w trybie wydajności.

Moment obrotowy jest przekazywany poprzez sześciobiegowe skrzynie do tylnego osprzętu o wysokiej wydajności, który ma ograniczone poślizgi tylne w stalowym korpusie w celu lepszego zarządzania ciepłem oraz asymetryczne półosie, co płynnie zarządza niesamowitym momentem obrotowym silnika z doładowaniem. Unikalny projekt obejmuje naprzemienne rozmiary półosi, które pomagają również dynamicznie zrównoważyć oscylację momentu obrotowego z boku na bok, skutecznie eliminując „skakanie z mocy”.

Magnetic Ride Control

V-Series osiąga wyjątkowe poziomy wydajności na drodze, ale również utrzymuje elegancję luksusowego samochodu w „zwykłych” warunkach jazdy. Technologicznym czynnikiem umożliwiającym ten podwójny charakter jazdy jest przełomowy system Magnetic Ride Control Cadillaca. Jest standardowy w Cadillac CTS-V Sport Wagon i jest najszybciej reagującą technologią zawieszenia na świecie. Wykorzystuje amortyzatory kontrolowane za pomocą zaawansowanej technologii magneto-reologicznej, zamiast mechanicznych zaworów, co znacznie przyspiesza czas reakcji i precyzję.

Elektroniczne czujniki w wszystkich czterech kołach dosłownie „czytają drogę” co milisekundę, dokonując ciągłych regulacji tłumienia, aby stworzyć niemal natychmiastową i niezwykle precyzyjną kontrolę ruchów nadwozia. Jest to szczególnie korzystne dla samochodu wysokowydajnego, ponieważ pomaga utrzymać samochód w dobrym stanie podczas intensywnego pokonywania zakrętów, przyspieszania, hamowania i innych dynamicznych manewrów.

Amortyzatory Magnetic Ride również umożliwiają szerszą gamę regulacji tłumienia, aby optymalizować komfort jazdy i prowadzenie w różnych warunkach. W Cadillac CTS-V Sport Wagon oferowany jest dodatkowy poziom kontroli, z dwoma wybieralnymi trybami (Tour i Sport), co pozwala kierowcy dostosować zawieszenie do jazdy turystycznej lub bardziej dynamicznej jazdy.

Cadillac jako pierwszy wprowadził Magnetic Ride Control do produkcji w 2002 roku, po dziesięcioleciach badań nad nauką magneto-reologiczną. Dziś technologia ta występuje tylko w krótkiej liście najbardziej elitarnej na świecie, w tym w modelach Cadillac V-Series, luksusowego SUV-a Escalade oraz luksusowych sedanach STS i DTS.

Hamulce Brembo i opony Michelin Pilot Sport PS2

Cadillac CTS-V Sport Wagon łączy zaawansowane systemy hamulcowe i oponowe we współpracy z dwoma firmami znanymi z technologii wysokiej wydajności: Brembo i Michelin. Hamulce Brembo są obecne na wszystkich czterech rogach i obejmują potężne sześciotłoczkowe zaciski z przodu oraz czterotłoczkowe z tyłu.

Duże wentylowane tarcze umożliwiają mocne początkowe siły hamowania, jednocześnie optymalizując odporność na ciepło i eliminując blaknięcie. Tarcze hamulcowe od Brembo są produkowane z wykorzystaniem technologii „dual-cast”, która łączy żeliwo i aluminium, co skutkuje doskonałymi osiągami i redukcją wagi.

Cadillac CTS-V Sport Wagon zawiera również elektryczny hamulec postojowy, który pozwala na optymalne umiejscowienie pedału, co jest ważne dla jazdy o wysokiej wydajności.

Michelin współpracował z inżynierami Cadillaca w celu opracowania ekskluzywnych opon Pilot Sport PS2, specjalnie zaprojektowanych dla CTS-V. Opony te wspierają wysokie poziomy przyczepności w warunkach torowych, oferując jednocześnie doskonałe osiągi w ruchu drogowym.

Komfort, styl i technologia

Wnętrze Cadillac CTS-V Sport Wagon jest wspólne z sedanem, w tym uproszczona instrumentacja, oświetlenie LED i ręcznie wycinane i szyte akcenty.

Produkcyjny model Cadillac CTS-V Sport Wagon będzie standardowo wyposażony w fotele sportowe z perforowanymi wstawkami z mikro włókna, zaprojektowanymi, aby utrzymać kierowcę i pasażera z przodu na miejscu podczas pokonywania zakrętów. Fotele sportowe Recaro są opcjonalne i zapewniają doskonałe wsparcie w dynamicznej jeździe. Te fotele regulowane w 14 kierunkach zawierają pneumatyczne kontroli podparcia w poduszce i oparciach.

Uzupełniając fotele sportowe, znajduje się gruba kierownica i zestaw wskaźników zaprojektowany do łatwego odczytu podczas jazdy w wysokich osiągach. Duże wskaźniki mają wyraźne wyświetlacze, w tym funkcję LED „tracer” w tachometrze, która miga w miarę zbliżania się silnika do czerwonej strefy. Układ wskaźników obejmuje wskaźnik doładowania oraz wyświetlacz przyspieszenia bocznego.

Akcenty w kolorze obsydianowym zdobią centralny panel, konsolę, kierownicę i panele drzwi. Produkcyjna kierownica i dźwignia zmiany biegów dostępne są w Alcantarze, co nadaje luksusowy charakter zamszu. Te akcenty są eleganckie w dotyku i wspierają kierowcę podczas dynamicznej jazdy. Podobnie jak w każdym CTS, seria V zawiera ręcznie szyty panel instrumentów, wykończenie drzwi i konsolę centralną.

6.2L SC V8 RWD 6AT (564 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6162 Cm3
Moc415 Kw @ 6100 Rpm
564 Hp @ 6100 Rpm
557 Bhp @ 6100 Rpm
Moment obrotowy551 Lb-Ft @ 3800 Rpm
747 Nm @ 3800 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna188 Mph (303 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednie380 X 32Mm Tarcze wentylowane
Hamulce tylne373 Mm X 28 Mm Tarcze wentylowane
Rozmiar oponyP255/40R19 || P285/35R19
Długość192 In (4877 Mm)
Szerokość72.5 In (1842 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/62.2 In (1
Rozstaw osi113.4 In (2880 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika25.4 Cuft (719 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna4425 Lbs (2007 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5247 Lbs (2380 Kg)
Spalanie miasto12 Mpg Us (19.6 L/100Km)
Spalanie trasa18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Średnie spalanie14 Mpg Us (16.8 L/100Km)

6.2L SC V8 RWD 6MT (564 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6162 Cm3
Moc415 Kw @ 6100 Rpm
564 Hp @ 6100 Rpm
557 Bhp @ 6100 Rpm
Moment obrotowy551 Lb-Ft @ 3800 Rpm
747 Nm @ 3800 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna188 Mph (303 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednie380 X 32Mm Tarcze wentylowane
Hamulce tylne373 Mm X 28 Mm Tarcze wentylowane
Rozmiar oponyP255/40R19 || P285/35R19
Długość192 In (4877 Mm)
Szerokość72.5 In (1842 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/62.2 In (1
Rozstaw osi113.4 In (2880 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika25.4 Cuft (719 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna4396 Lbs (1994 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5247 Lbs (2380 Kg)
Spalanie miasto14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Spalanie trasa19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Średnie spalanie16 Mpg Us (14.7 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.