Po przejściu z napędu RWD na FWD w 1994 roku, Cadillac odnowił swój model DeVille w 1999 roku jako model na rok 2000. Nowa platforma G była sztywniejsza niż poprzednia K używana w modelu z 1994 roku. Rozstaw osi został wydłużony o 3 cm (1,2”), ale silnik 4.6-litrowy Northstar oraz 4-biegowa automatyczna skrzynia biegów pozostały bez zmian.
Największe zmiany dotyczyły wyglądu. Niezależnie od tego, czy mówimy o zewnętrznej części pojazdu, czy wnętrzu, DeVille z 2000 roku to nowy samochód, a nie tylko lifting. Nadwozie miało świeży wygląd, podkreślający intencję Cadillaca, aby przyciągnąć młodszych nabywców. Dla tego segmentu wprowadzono nową wersję wyposażeniową o nazwie DTS (DeVille Touring Sedan). Miała 17-calowe koła i nowoczesne wnętrze. Dla regularnych nabywców Cadillaca dostępne były modele DHS (DeVille High-Luxury Sedan) oraz podstawowy DeVille. Ważnym ulepszeniem w przemyśle motoryzacyjnym, które wprowadził Cadillac z 2000 roku, była introdukcja diodowych świateł tylnych, co było pierwszym takim rozwiązaniem na świecie.
Pod względem technologicznym, Cadillac oferował systemy nocnego widzenia z obrazowaniem termicznym, nowy system nawigacji oraz nową zawieszenie o wysokiej stabilności i wyczuwaniu drogi. System obrazowania termicznego wydłużał zasięg widoczności od trzech do czterech razy w porównaniu do normalnych świateł.