Cadillac zdecydował się wycofać nazwę DeVille i zastąpił ją modelem DTS w 2005 roku, jako model rocznika 2006, co oznaczało nową strategię marketingową.
Już w 2005 roku Cadillac wiedział, że jego klasycznie zaprojektowane pojazdy przestały być atrakcyjne dla klientów. Starym nabywcom to odpowiadało, ale duża część segmentu samochodów premium była reprezentowana przez osoby, które z pewnością nie przymierzały się do ubiegania się o karty członkowskie AARP.
Chociaż była to głównie odświeżona wersja DeVille, zewnętrzny design został znacząco zmieniony. Wąskie i wysokie reflektory wyposażono w ulepszone lampy o młodzieżowym designie. Cadillac próbował uczynić DTS światowym konkurentem dla Mercedes-Benz i BMW, ale trudno było mu zdobyć rynek w swoim kraju. Niemniej jednak, samochód ten był kluczowym krokiem w ewolucji marki. Z tyłu, smukły czerwony pasek dla trzeciego światła hamulca oraz trójkątne, narożne lampy tylne były nowością dla amerykańskiej marki luksusowej.
Wnętrze modelu DTS prezentowało nowoczesny design, z ekranem infotainment umieszczonym w centralnej części deski rozdzielczej. Co więcej, tarcze i wielofunkcyjna kierownica były charakterystyczne dla pojazdów premium z tamtych czasów. Zdecydowanie nie było to już to samo stare, klasyczne wzornictwo, które budowało markę. Cadillac umieścił analogowy zegarek między centralnymi nawiewami jako jedyne przypomnienie dawnych czasów.
Pod maską GM zamontował silnik V8 Northstar, który w ulepszonej wersji oferował niemal 300 koni mechanicznych. Mimo to, wciąż było to daleko od tego, co mogły zapewnić niemieckie koncerny motoryzacyjne. Dodatkowo, czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów była wyraźnie przestarzała.
Od długiego czasu DeVille jest symbolem luksusu Cadillaca, jednak w roku 2006 zyskuje nową formę jako DTS. Od charakterystycznego dla Cadillaca stylu zewnętrznego, poprzez luksusowe wnętrze, po mocne i doskonale dopracowane cechy jazdy oraz technologie bezpieczeństwa i wygody, DTS to jedna z najnowszych odsłon luksusu Cadillaca, kontynuująca odrodzenie produktowe tej marki.
Ten duży luksusowy sedan z napędem na przednie koła korzysta z jednego modelu (jedna karoseria, jedno wnętrze z wieloma opcjami) i rozszerza strategię nazewnictwa marki Cadillaca.
Efekt nieustannego zwracania uwagi na detale, DTS jest zaprojektowany i skonstruowany w celu kontynuacji sukcesu sprzedaży DeVille, który przez prawie dwie dekady stanowił niemal 50 procent sprzedaży w swoim segmencie.
Zmodernizowany wygląd zewnętrzny
Cadillac zastosował nowoczesny język wizualny w DTS, dostosowując go do wyglądu pozostałej części portfolio marki.
DTS wyposażono w nową blachę przednią, grill, zderzak oraz standardowe reflektory ksenonowe o wysokiej intensywności. Pokrywa bagażnika, tylne ćwiartki, tylni zderzak oraz diodowe lampy tylne (LED) i CHMSL także uległy zmianie.
Na pierwszy rzut oka, DTS mocno odzwierciedla charakterystyczny styl Cadillaca z pionowymi reflektorami i lampami tylnymi oraz grillem w kształcie kratki. Rezultatem jest bardziej architektoniczny, liniowy styl zewnętrzny niż w poprzedniku, co odróżnia go od konkurencji.
Całkowicie nowy projekt wnętrza
Nowe, wyrafinowane, luksusowe wnętrze posiada czysty, rzeźbiony nowoczesny design z wykorzystaniem autentycznych materiałów, tkanin oraz matowych, przyjemnych w dotyku powierzchni.
Udoskonalenia obejmują podwójnie elastyczne siedzenia zaprojektowane dla komfortu i wsparcia z dodatkowym skokiem siedzenia wynoszącym 25 mm (około 1 cala); dostępne wykończenie z prawdziwego orzechowego drewna; obniżony i bardziej przesunięty do przodu panel instrumentów dla zwiększonej przestronności; nowy analogowy zegar; miękkie, odlewane powierzchnie z poliuretanu na panelu instrumentów i górnych drzwiach; oraz zintegrowany projekt centralnej konsoli dla czystego, nieprzerwanego wyglądu.
Napęd
DTS wyposażono w nowoczesny silnik V-8 Northstar o pojemności 4,6L oraz przekładnię automatyczną Hydra-Matic 4T80-E – sprawdzona kombinacja zapewniająca mocne i wyrafinowane osiągi.
Silnik Northstar 4.6L V-8 dostępny jest w dwóch wersjach: 291-konnej L37 i 275-konnej LD8 (dane o mocy i momencie obrotowym są wstępne, oczekujące na certyfikację*). Wersja L37 to responsywny, wyżejobrotowy silnik o większej mocy szczytowej. LD8 kładzie większy nacisk na szybkie przyspieszenie i reakcję na gaz w części otwarcia, oferując większy moment obrotowy.
Udoskonalenia układu jezdnego
Strojenie podwozia skoncentrowano na osiągnięciu płynnej, cichej i wyrafinowanej jazdy. DTS ma nowy projekt przedniego gniazda, gdzie silnik jest zamontowany do gniazda, a gniazdo montowane do ramy nadwozia.
Liczne zintegrowane technologie kontroli podwozia obejmują czterokanałowe hamulce antypoślizgowe oraz kontrolę trakcji, czterokanałowy StabiliTrak z asystentem hamowania oraz Magnetic Ride Control. DTS korzysta także z większych kół i opon o średnicy 17 lub 18 cali oraz większych hamulców o średnicy 323 mm dla lepszej siły hamowania.
Technologie wygody i bezpieczeństwa
Oferta komfortu, wygody i bezpieczeństwa jest bogata i obejmuje podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia; podgrzewane tylne siedzenia; ogrzewaną kierownicę; standardową tri-strefową kontrolę klimatu; fabrycznie zainstalowany Adaptacyjny Zdalny Start z personalizacją; podgrzewane płyny do spryskiwaczy; wycieraczki z czujnikiem deszczu; elektrycznie składane zewnętrzne lusterka; przednia i tylna ultradźwiękowa asysta parkingowa; automatyczne reflektory IntelliBeam; odtwarzacz CD na sześć płyt oraz odtwarzacz MP3; standardowe poduszki powietrzne dwuetapowe (dla kierowcy) i dwu głębokości (dla pasażera z przodu), poduszki kurtynowe zabezpieczające dach oraz poduszki boczne; system wykrywania pasażera GM; radarowy adaptacyjny tempomat (ACC) z sygnałami dźwiękowymi i wizualnymi; OnStar; XM Satellite Radio; oraz system nawigacji DVD.
Wszyscy właściciele Cadillaca z roku 2006 otrzymają 12-miesięczny dostęp do Cadillac Virtual Advisor za pośrednictwem OnStar. Usługa Cadillac Virtual Advisor zaczyna się po aktywacji połączeń bezprzewodowych OnStar. Cadillac Virtual Advisor dostarcza prognozy pogody na trzy dni oraz raporty o ruchu drogowym w predefiniowanych zakresach 5, 10 lub 15 mil od lokalizacji pojazdu w większości dużych rynków. Cadillac Virtual Advisor monitoruje również ruch na trzech spersonalizowanych trasach oraz dostarcza informacji o maksymalnie 10 wybranych akcjach na rynkach DJI i NASDAQ – wszystko za pomocą jednego przycisku.
Modele DTS z systemem OnStar będą wyposażone w podwójny tryb OnStar (analogowo-cyfrowy). Cyfrowy sprzęt OnStar obejmuje także ulepszone możliwości rozpoznawania głosu w trybie hands-free, w tym intuicyjne nieprzerwane wybieranie cyfr oraz lepszą dokładność rozpoznawania głosu. OnStar to wiodący dostawca usług bezpieczeństwa, ochrony i informacji w pojazdach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Z wykorzystaniem sieci satelitarnej GPS i technologii bezprzewodowej, OnStar oferuje podstawowe usługi bezpieczeństwa oraz połączenia głosowe bez użycia rąk, które pozwalają kierowcom na wykonywanie i odbieranie połączeń głosowych z aktywacją za pomocą zewnętrznej anteny dla lepszej jakości sygnału.
Usługa OnStar standardowa w 2006 roku w DTS obejmuje system Wczesnego Powiadomienia o Wypadkach (AACN) General Motors, umożliwiający udostępnienie danych o wypadku uczestniczącym centrom 911, aby pomóc im w szybszym wysyłaniu odpowiednich służb ratujących i sprzętu na miejsce wypadku.
XM Satellite Radio oferuje ponad 120 kanałów muzycznych o jakości cyfrowej i bez reklam, a także premierowe wiadomości, sport oraz audycje, jak również zaawansowane informacje o ruchu drogowym i prognozach pogody w wybranych dużych obszarach metropolitalnych w całym kraju. Konsumenci mogą subskrybować podstawową usługę za 12,99 USD miesięcznie. Dodatkowo klienci GM z finansowaniem GMAC mogą zdecydować się na uwzględnienie subskrypcji XM w swoich ratach za samochód.
Dokładność wymiarowa
Inżynierowie opracowali i trzymali się setek kryteriów podczas opracowywania DTS, a efektem jest wyjątkowe dopasowanie, wykończenie i ogólna harmonia elementów.
Dopasowanie, równość i szczeliny są na poziomie najlepszych wykonanych na świecie. Szczeliny we wnętrzu wynoszą 5 milimetrów lub mniej, przy czym zdecydowana większość ma mniej niż 2 mm. Zewnętrzne powierzchnie DTS mają niezwykle ciasne relacje między powierzchniami, co sprawia, że wydaje się, iż została stworzona z jednego kawałka stali. Takie dopracowanie można zaobserwować w szczelinach między maską a zderzakiem wynoszących zaledwie 4 mm, relacjach między błotnikami a reflektorami mniejszymi niż 1 mm, relacjach między maską a błotnikami w obrębie 1 mm oraz relacjach między lampami tylnymi a pokrywą bagażnika mniejszymi niż 2 mm.
Udoskonalenia w zakresie bezpieczeństwa
Zaprojektowane i skonstruowane z myślą o bezpieczeństwie i ochronie pasażerów, DTS umacnia długotrwałą reputację Cadillaca w zakresie zapewniania bezpiecznych warunków dla pasażerów w pojazdach premium.
Nowy DTS z 2006 roku wyposażono w szereg funkcji bezpieczeństwa i ochrony, zaczynając od konstrukcji integralnej ramy nadwozia (BFI); strategicznie zaprojektowanych stref zgniotu z przodu i z tyłu; oraz szerokiego zastosowania stali o wysokiej wytrzymałości. Bezpieczeństwo pojazdu wzmacniają strukturalne pianki i nylonowe wkładki strukturalne umieszczone w strategicznych miejscach konstrukcji pojazdu.
DTS ma sześć standardowych poduszek powietrznych, w tym poduszkę powietrzną dla pasażera z przodu o dwu głębokościach – pierwszą taką w branży. Technologia opracowana wspólnie z GM pozwala na uruchomienie mniejszej lub większej poduszki powietrznej w zależności od ciężkości wypadku, użycia pasów bezpieczeństwa i pozycji siedzenia.
DTS jest produkowany w nagradzanym zakładzie montażowym GM w Detroit Hamtramck. Detroit-Hamtramck uznawany jest za zakład, który w 2005 roku otrzymał Brązową Nagrodę J.D. Power and Associates w Ameryce Północnej i znajduje się w czołowej dziesiątce jakości początkowej na świecie.