Jeśli chodzi o samochód prezydencki Białego Domu, nie ma zbyt wielu opcji, a Cadillac był główną propozycją. Lincoln miał kiepską historię w tej kwestii.
DTS został zaprojektowany jako najważniejszy luksusowy amerykański pojazd, bezpośredni konkurent dla BMW serii 7 i Mercedes-Benz klasy S. Był dłuższy od obu tych modeli i przewyższał nawet pełnowymiarowego Cadillaca Escalade SUV. Co więcej, Cadillac oferował DTS jako podwozie dla karoseri, jako niekompletne pojazdy bez tylnych drzwi, pokrywy bagażnika lub tylnej szyby.
Cadillac wprowadził model DTS (DeVille Touring Sedan) w 2005 roku, a w 2008 roku go zmodernizował. Posiadał kanciaste reflektory. Jego szeroki grill z chromowanymi pionowymi i poziomymi żebrami podkreślał luksusowy charakter. Przedni zderzak miał dolny grill z poziomymi żebrami, a po zewnętrznych stronach zamontowane były światła przeciwmgielne. Nadkola nadawały mu zdecydowaną sylwetkę, a profil był lekko klinowaty. DTS był standardowo wyposażony w 17-calowe obręcze z aluminiowego odlewu, a dostępne były również 18-calowe koła.
Wewnątrz Cadillac excelował w oferowaniu maksymalnego komfortu dla pasażerów tylnych. DTS był dostępny w wersji z krótkim lub długim rozstawem osi, a jego wnętrze pomieścić mogło do sześciu pasażerów. Konsola środkowa pomiędzy fotelami kubełkowymi mieściła dźwignię zmiany biegów oraz schowek w opcji pięcioosobowej.
Pod maską Cadillaca zainstalowano silnik V8 Northstar, połączony z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na przednią oś. Producent samochodów uwzględnił w ofercie również kontrolę jazdy magnetycznej dla amortyzatorów.
Od dawna symbol luksusu marki Cadillac, model DeVille zyskuje nowe życie jako DTS na rok 2006. Dzięki charakterystycznemu dla Cadillaca stylowi zewnętrznemu i luksusowemu wnętrzu, a także potężnym, wyrafinowanym właściwościom jazdy oraz technologiom bezpieczeństwa i komfortu, DTS jest jednym z najnowszych wcieleń luksusu Cadillaca, kontynuując renesans produktów tej marki.
Ten duży luksusowy sedan z napędem na przednie koła stosuje strategię jednego modelu (jedno nadwozie, jedno wnętrze z różnymi pakietami opcji) i rozwija strategię nazewnictwa alpha Cadillaca.
Owoc nieustannej uwagi na szczegóły, DTS został zaprojektowany i stworzony, aby kontynuować sukces sprzedażowy DeVille, który przez niemal dwa dekady stanowił prawie 50 procent sprzedaży w swoim segmencie.
Ulepszony design zewnętrzny
Cadillac zastosował współczesny język projektowania w modelu DTS, dostosowując jego wygląd do pozostałej części portfolio marki.
DTS jest wyposażony w nową blachę przedniego nadwozia, grill, zderzak oraz standardowe reflektory ksenonowe o wysokiej intensywności. Nowe są również klapa bagażnika, tylne ćwiartki, tylny zderzak oraz lampy LED.
Już na pierwszy rzut oka, DTS mocno odzwierciedla atrakcyjność charakterystycznego designu Cadillaca z pionowymi reflektorami i lampami tylne oraz grillem przypominającym kratkę. Efekt to bardziej architektoniczny, liniowy styl zewnętrzny niż u poprzednika, który wyróżnia go na tle konkurencji.
Całkowicie nowy design wnętrza
Nowoczesne, luksusowe wnętrze wprowadza czysty, rzeźbiony współczesny design, wykorzystujący autentyczne materiały, tkaniny oraz matowe, dotykowe powierzchnie.
Wśród ulepszeń znajdują się fotele o podwójnej twardości zaprojektowane dla wygody i wsparcia, z dodatkowym skokiem siedzenia wynoszącym 25 mm (około 1 cala); dostępne wykończenie z prawdziwego drewna orzechowego; obniżony i przesunięty do przodu panel instrumentów dla zwiększenia przestronności; nowy analogowy zegar; miękkie, odlewane powierzchnie z poliuretanu na panelu instrumentów i górnych drzwiach; oraz zintegrowany projekt centralnego panelu dla czystego, nieprzerwanego wyglądu.
Układ napędowy
DTS jest wyposażony w zaawansowany technologicznie silnik V8 Northstar o pojemności 4.6L i zestrojony z automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 4T80-E – sprawdzona kombinacja zapewniająca mocne, wyrafinowane osiągi.
Silnik Northstar 4.6L V8 dostępny jest w dwóch wersjach: 291-konnej L37 oraz 275-konnej LD8 (dane dotyczące mocy i momentu obrotowego są wstępne i oczekują na certyfikację*). Wersja L37 to responsywna, szybkoobrotowa jednostka napędowa o większej mocy szczytowej. LD8 kładzie większy nacisk na szybkie przyspieszenie i reakcję przy częściowym otwarciu przepustnicy, oferując większy moment obrotowy.
Ulepszenia podwozia
Strojenie podwozia skupia się na osiągnięciu płynnej, cichej i wyrafinowanej jazdy. DTS charakteryzuje się nowym projektem przedniego podwozia, w którym silnik jest zamocowany do podwozia, a podwozie do ramy nadwozia.
Szereg zintegrowanych technologii sterowania podwoziem obejmuje czterokanałowy system ABS i kontrolę trakcji, czterokanałowy StabiliTrak z pomocą hamulca oraz Magnetic Ride Control. DTS wykorzystuje również większe koła i opony o średnicy 17 lub 18 cali, a także większe hamulce o średnicy 323 mm dla zwiększenia siły hamowania.
Technologie komfortu i bezpieczeństwa
Oferta związana z komfortem, wygodą i bezpieczeństwem jest bogata i obejmuje podgrzewane i wentylowane fotele przednie; podgrzewane fotele tylne; podgrzewany fotel kierowcy; standardowa tri-strefowa kontrola klimatu; fabrycznie zainstalowany system zdalnego uruchamiania z personalizacją; podgrzewany płyn do spryskiwaczy; wycieraczki z czujnikiem deszczu; składane elektrycznie lusterka zewnętrzne; ultradźwiękowy system parkowania z przodu i z tyłu; automatyczne reflektory drogowe IntelliBeam; odtwarzacz CD na sześć płyt i odtwarzacz MP3 w desce rozdzielczej; standardowe poduszki powietrzne dwuetapowe (kierowca) oraz dwu-głębokościowe (pasażer z przodu), poduszki powietrzne w kurtynach dachowych i boczne poduszki powietrzne w przednich fotelach; system wykrywania pasażerów GM; radarowy aktywny tempomat (ACC) z sygnałami dźwiękowymi i wizualnymi; OnStar; radio satelitarne XM; oraz system nawigacji DVD.
Wszyscy właściciele Cadillaca z 2006 roku otrzymają 12 miesięcy bezpłatnego dostępu do Cadillac Virtual Advisor za pośrednictwem OnStar. Usługa Cadillac Virtual Advisor rozpoczyna się od aktywacji systemu OnStar Hands-Free Calling. Cadillac Virtual Advisor dostarcza trzydniowe prognozy pogody oraz raporty o ruchu drogowym w predefiniowanych odległościach 5, 10 lub 15 mil od lokalizacji pojazdu w większości dużych miast. Cadillac Virtual Advisor monitoruje także ruch drogowy w trzech spersonalizowanych trasach i informuje o 10 wybranych akcjach na rynkach DJI i NASDAQ – wszystko za naciśnięciem jednego przycisku.
Modele DTS z systemem OnStar będą wyposażone w sprzęt OnStar w trybie dwu-analogowo-cyfrowym. Cyfrowy sprzęt OnStar obejmuje również zaawansowane możliwości rozpoznawania głosu w trybie hands-free, w tym bardziej intuicyjne ciągłe wybieranie cyfr oraz poprawioną dokładność rozpoznawania głosu. OnStar to wiodący dostawca usług bezpieczeństwa, ochrony i informacji w pojazdach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Dzięki wykorzystaniu sieci satelitów GPS i technologii bezprzewodowych, OnStar oferuje podstawowe usługi bezpieczeństwa oraz wideotelefon OnStar, który pozwala kierowcom na prowadzenie i odbieranie połączeń głosowych aktywowanych głosem za pomocą zewnętrznej anteny dla lepszego odbioru.
Standardową usługą OnStar w modelu DTS z 2006 roku jest system zaawansowanego automatycznego powiadomienia o wypadkach (AACN) General Motors, który udostępnia dane o wypadkach uczestniczącym centrom 911, aby szybciej mogły wysyłać odpowiednie służby ratunkowe i sprzęt na miejsce wypadku.
Radio satelitarne XM oferuje ponad 120 cyfrowych kanałów muzycznych bez reklam oraz premierowe wiadomości, sport i talk-show, a także zaawansowane informacje o ruchu drogowym i pogodzie dla wybranych dużych obszarów metropolitalnych w całym kraju. Klienci mogą subskrybować podstawową usługę za 12,99 USD miesięcznie. Dodatkowo klienci GM z finansowaniem GMAC mogą wybrać opcję włączenia subskrypcji XM do rat kredytu na samochód.
Precyzyjna dokładność wymiarowa
Inżynierowie opracowali i zastosowali setki punktów kryterialnych podczas rozwoju DTS, a efektem tego jest doskonałe dopasowanie, wykończenie i ogólna harmonia elementów.
Dopasowanie, równość i szczeliny są porównywalne z najlepszymi realizacjami na świecie. Wnętrze ma szczeliny mniejsze niż 5 milimetrów, z większością mniejszych niż 2 mm. Zewnętrzna część DTS charakteryzuje się niezwykle ciasnymi relacjami powierzchniowymi, co sprawia, że wydaje się jakby została wykuta z jednego kawałka stali. Tego rodzaju precyzja widać w szczelinach między maską a zderzakiem wynoszących zaledwie 4 mm, relacjach błotników i reflektorów mniejszych niż 1 mm, relacjach maski i błotników do 1 mm, oraz relacjach lamp tylnych i klapy bagażnika mniejszych niż 2 mm.
Ulepszenia w zakresie bezpieczeństwa
DTS zaprojektowano i stworzono z myślą o bezpieczeństwie i ochronie pasażerów, wzmacniając długotrwałą reputację Cadillaca w zakresie bezpiecznego środowiska dla pasażerów w pojazdach premium.
Nowy model DTS z 2006 roku jest wyposażony w szereg funkcji bezpieczeństwa i ochrony, począwszy od konstrukcji integralnej ramy nadwozia (BFI); strategicznie zaprojektowane strefy zgniotu z przodu i z tyłu; oraz szerokie zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości. Odporność pojazdu na wypadki została wzmocniona poprzez użycie piany strukturalnej oraz nylonowych wkładek strukturalnych umieszczonych w strategicznych miejscach konstrukcji pojazdu.
DTS ma sześć standardowych poduszek powietrznych, w tym pierwszą w branży poduszkę powietrzną dla pasażera z przodu o dwu-głębokości. Technologia współpatentowana przez GM uruchamia małą lub dużą poduszkę w zależności od ciężkości wypadku, użycia pasów bezpieczeństwa i pozycji siedzenia.
DTS jest produkowany w laureatowi nagrody centrum montażowym GM w Detroit Hamtramck. Detroit-Hamtramck został uznany za zakład zdobywający Brązową Nagrodę J.D. Power and Associates w Ameryce Północnej w 2005 roku i znajduje się w pierwszej dziesiątce w kategorii jakości początkowej na całym świecie.