CADILLAC Escalade 2014-2020

CADILLAC Escalade 2014-2020

Przejdź do galerii zdjęćCADILLAC Escalade 2014-2020

Nowa, czwarta generacja Escalade’a zadebiutowała w 2013 roku w Nowym Jorku, jednak produkcja rozpoczęła się dopiero w styczniu 2014. To był najbardziej oczekiwany luksusowy samochód roku w Stanach Zjednoczonych.

Model Escalade z 2015 roku był kolejnym luksusowym pojazdem, który powstał na bazie podwozia ciężarówki. Konstrukcja na ramie była standardowym wymaganiem amerykańskich klientów, którzy nie zwracali zbytniej uwagi na nadwozia typu unibody w dużych luksusowych autach.

Na zewnątrz, mimo dużych rozmiarów, Escalade wyróżniał się dużym, chromowanym grillem oraz prostokątnymi, pionowymi reflektorami. LED-owe światła dzienne biegły od wnętrza reflektorów aż do dolnych świateł przeciwmgielnych. Z boku zachowano tę samą koncepcję co w poprzedniku, z przeszklonymi słupkami A i C w kolorze nadwozia oraz przyciemnionymi słupkami B i D. Tak jak jego poprzednicy, był dostępny w wersji z krótkim lub długim rozstawem osi.

Wnętrze Escalade’a podążało za liniami stylistycznymi wprowadzonymi przez jego mniejszych „braci” i oferowało drogie materiały oraz zaawansowane technologie. W pakiecie bezpieczeństwa znajdowały się systemy automatycznego hamowania oraz asystent utrzymania pasa ruchu. Zamontowana wysoko na środkowej konsoli jednostka multimedialna wyposażona była w standardowy, 12,3-calowy ekran dotykowy i była kompatybilna z Android Auto oraz Apple CarPlay.

Jedynym dostępnym silnikiem był 6.2-litrowy silnik V8 z bezpośrednim wtryskiem oraz systemem dezaktywacji cylindrów. Standardowo współpracował z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Escalade dostępny był w wersji z napędem na 2 lub 4 koła, a tylny, blokowany dyferencjał był standardem.

 Cadillac zaprezentował całkowicie nowego Escalade z 2015 roku, wyrafinowanego luksusowego SUV-a, który ma na celu ustanowienie nowych standardów w zakresie rzemiosła i technologii.

Czwarta generacja Cadillac Escalade to zupełnie nowy projekt, który jest natychmiast rozpoznawalny. Wiele istotnych zmian w redesignie flagowego SUV-a Cadillac znajduje się we wnętrzu, gdzie nowe poziomy luksusu łączą się z najnowszą technologią.

„Wzrost Cadillaca stanowi idealną platformę do wprowadzenia całkowicie nowego Escalade, który robi duży krok naprzód,” powiedział Bob Ferguson, starszy wiceprezydent Global Cadillac. „2015 Escalade to całkowicie nowy model, zarówno pod względem designu, jak i technologii – wewnątrz i na zewnątrz. Naszym jasnym celem jest ponowne zajęcie pozycji lidera w segmencie luksusowych SUV-ów.”

Od momentu swojego wprowadzenia, Cadillac Escalade szybko stał się standardem w segmencie luksusowych SUV-ów, oferując śmiałą stylistykę, potężne osiągi i luksusowe wnętrze dla maksymalnie ośmiu pasażerów. Trzy kolejne generacje prowadziły klientów luksusowych SUV-ów do nadania mu statusu ikony. Escalade z 2015 roku czerpie z rozwoju produktów Cadillaca, aby podnieść rangę podpisowego SUV-a marki.

Produkcja Escalade 2015 rozpocznie się wiosną 2014 roku w Arlington w Teksasie. Linia produktowa będzie składać się z standardowego modelu Escalade oraz wydania ESV o przedłużonej długości, który oferuje o 14 cali (355 mm) dłuższy rozstaw osi oraz około 20 cali (508 mm) więcej całkowitej długości, maksymalizując przestrzeń dla pasażerów trzeciego rzędu oraz oferując aż 60% więcej miejsca na bagaż za siedzeniem trzeciego rzędu w porównaniu do Cadillaca Escalade.

Escalade będzie dostępny zarówno w wersji z napędem na jedną oś (2WD), jak i napędem na cztery koła (4WD), a jego silnik 6.2L V-8 jest bardziej wydajny i mocniejszy niż w poprzednich modelach. Magnetic Ride Control Cadillaca, najszybciej reagujący system zawieszenia na świecie, jest teraz standardem i zapewnia precyzyjnie kontrolowane osiągi jezdne.

Zewnętrzne elementy charakteryzują się wyraźniejszymi, nowymi i bardziej wyrafinowanymi powierzchniami, akcentowanymi dramatycznym oświetleniem diodowym LED.

Nowe wnętrze zawiera materiały wycięte i zszyte oraz oklejone, z opcjami wykończenia drewnem wybranymi ze względu na elegancję i autentyczność. Fotele zostały zaprojektowane, aby były bardziej komfortowe i miały bardziej rzeźbiony kształt. Nowe wnętrze jest również znacznie cichsze, dzięki mocniejszej strukturze nadwozia, nowym i ulepszonym materiałom wygłuszającym oraz technologii Bose Active Noise Cancellation.

CUE, zaawansowany system łączności i kontroli Cadillaca, jest standardem, oferującym nowoczesne rozpoznawanie mowy z dotykowymi kontrolami, które są powszechne w najpopularniejszych tabletach i urządzeniach mobilnych. Standardowy 12.3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników może być skonfigurowany z czterema motywami, a dostępny wyświetlacz przezierny projekcyjny wyświetla informacje na szybie. Dostępny system rozrywki tylnej z odtwarzaczem Blu-Ray DVD zawiera dziewięcio-calowy ekran montowany na dachu w Escalade oraz dwa dziewięcio-calowe ekrany w Escalade ESV.

Przestrzeń dla pasażerów z przodu oferuje ponad 1.5 cala (44 mm) więcej przestrzeni na głowę i ponad cztery cale (101 mm) dodatkowego miejsca na nogi w porównaniu do poprzednich modeli, podczas gdy siedzenia w drugim i trzecim rzędzie składają się, oferując większą wszechstronność ładunkową – a pierwszy w segmencie bezdotykowy bagażnik ma możliwość programowania wysokości.

Nowe technologie Cadillaca Escalade obejmują funkcje bezpieczeństwa, które pomagają chronić pasażerów przed, w czasie i po kolizji, takie jak automatyczne hamowanie z przodu i z tyłu, które opiera się na technologii radarowej krótkiego zasięgu i ultradźwiękowych czujnikach, pomagając kierowcy unikać niskich prędkości kolizji z przodu i z tyłu za pomocą ciągłej serii powiadomień, które rozciągają się do całkowitego hamowania, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Nowością jest także jedyny w segmencie centralnie umieszczony poduszkowy system powietrzny dla fotela kierowcy, który ma na celu zapewnienie dodatkowej ochrony kierowcom i pasażerom z przodu w przypadku zderzeń bocznych, gdzie dotknięty pasażer siedzi po przeciwnej stronie pojazdu.

Pakiet świadomości kierowcy obejmuje powiadomienia o kolizji z przodu, system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu oraz opatentowane siedzenie Safety Alert Seat, które oferuje kierowcy drgania kierunkowe w celu ostrzeżenia o potencjalnych zagrożeniach kolizyjnych. Pakiet asystenta kierowcy dodaje adaptacyjny tempomat o pełnym zakresie prędkości, automatyczne hamowanie z przodu i z tyłu, automatyczne przygotowanie na kolizję oraz automatyczne napinanie pasów bezpieczeństwa.

Dodatkowo, standardowe w modelach Luxury i Premium są czujniki martwego pola, czujniki ruchu z tyłu oraz ostrzeżenia o zmianie pasa ruchu.

Wykonane wnętrze

Rzemiosło definiuje przestrzeń pasażerską w Escalade 2015, zaprojektowaną, aby być jednym z najbardziej autentycznych i luksusowych wnętrz w branży, z płynnie zintegrowaną technologią dla współczesnych, luksusowych klientów.

Prawdziwe drewno połączone z materiałami premium, wyciętymi i zszytymi oraz akcentami z zamszu, a także oświetleniem ambientowym, zostały zaprojektowane, aby dodać elegancji wewnętrznemu wzornictwu. Ścisłe tolerancje na panelu instrumentów i panelach drzwiowych, precyzyjne kontrolki i potrójnie uszczelnione drzwi zostały zaprojektowane, aby wzmocnić poczucie jakości.

„Wyjątkowy poziom rzemiosła został włożony w redesign Escalade 2015, a wszystko koncentruje się na materiałach premium i szerokim wykorzystaniu wycinanych i szytych elementów – w sposób, w jaki produkuje się meble,” powiedział Eric Clough, dyrektor ds. wzornictwa wnętrz Cadillaca. „Zaprojektowaliśmy Escalade z tym, co nazywamy pięknem kontrastu. Oferuje on charakterystyczne połączenie śmiałej, truckowej sylwetki, ale również wyrafinowania słownika form Cadillaca i technologii.”

Fotele zostały zaprojektowane, aby były bardziej komfortowe i miały bardziej rzeźbiony kształt, z odchylanym drugim rzędem. W projekcie zastosowano podwójną twardość pianki, aby zapewnić komfort podczas długich podróży i zapewnić długotrwały wygląd.

Fotele przednie oraz fotele w drugim rzędzie mają standardowe ogrzewanie i wentylację. Dostępna kanapa w drugim rzędzie ma teraz ogrzewane zewnętrzne fotele i możliwość odchylenia.

Intuicyjna technologia

Technologia jest integralną częścią doświadczenia jazdy Cadillaca Escalade. Nowe i ulepszone funkcje pomagają uczynić z pojazdu, który już był jednym z najbardziej połączonych w branży, samochód bardziej intuicyjnym.

Po raz pierwszy Escalade będzie oferować standardowy system CUE. Ośmiocalowy ekran centralny wykorzystuje technologię dotykową pojemnościową i rozpoznawanie gestów, umożliwiając dotykanie i przesuwanie jak w smartfonach i tabletach. CUE wykorzystuje czujniki zbliżeniowe do aktywacji typowych opcji i kontroli, gdy ręka użytkownika się zbliża. Rozszerzona sekcja „ulubione” oferuje szybki dostęp do kontaktów telefonicznych, miejsc nawigacyjnych – nawet muzyki cyfrowej – w tej samej formie jednego dotknięcia, jak tradycyjne predefiniowane stacje radiowe.

Zestaw wskaźników zawiera standardowy, konfigurowalny, wysokiej rozdzielczości 12.3-calowy wyświetlacz informacji dla kierowcy, połączony z systemem infotainment CUE Cadillaca. Kluczowe dane są również wyświetlane na dostępnej, kolorowej projekcji przeziernej. Oprócz informacji o systemach pojazdu, kolorowy wyświetlacz informacji dla kierowcy dostarcza szczegółów dotyczących systemu audio, telefonu Bluetooth i systemu nawigacji, które można łatwo dostosować za pomocą przycisków na kierownicy.

Precyzyjny wygląd zewnętrzny

Zewnętrzna forma Cadillaca Escalade 2015 rozwija 15-letnie dziedzictwo wyróżniającego się designu, z ewoluującymi wskazówkami stylu zaprojektowanymi w celu dodania wyrafinowania. Pełne oświetlenie LED tworzy nową, odważną interpretację pionowego znaku świetlnego Cadillaca.

Reflektory zawierają pierwszy w branży system Total Internal Reflection LED dla świateł drogowych, który składa się z czterech pionowo ustawionych soczewek kryształowych i diod LED. Światło mijania składa się z pięciu soczewek kryształowych i diod LED, które tworzą wzór światła. Na obramowaniu reflektora znajduje się napis Cadillac. Wysokie, cienkie pionowe lampy tylne LED sięgają do szczytu Escalade i mają insygniami wieńca i herbu marki, które świeci w ciemności. Cadillac Escalade posiada również podświetlane klamki drzwi w modelu Premium Collection.

„Nowa powłoka Escalade jest wyrafinowana, a podział nadwozia emanuje większymi emocjami, tworząc nową obecność dla ikony SUV-a Cadillaca,” powiedział Bob Boniface, dyrektor ds. wzornictwa Exteriors Cadillaca. „Nasi projektanci współpracowali z rzeźbiarzami w studiu jak nigdy dotąd, aby przetłumaczyć dwuwymiarowe wizje na trójwymiarową reprezentację, która przyciąga uwagę z daleka, a następnie wciąga szczegółami w lampach, klamkach drzwi i kołach.”

Nowe drzwi wbudowane pasują do otworów na bokach nadwozia, zamiast wystawać nad nadwozie, znacznie redukując hałas wiatru i poprawiając aerodynamikę, co pomaga pojazdowi płynąć przez powietrze na autostradzie z mniejszym oporem powietrza. Aktywne przesłony powietrzne zamykają się przed zespołem skraplacza/chłodnicy przy określonych prędkościach na autostradzie, aby poprawić aerodynamikę dla większej efektywności. Lekka aluminiowa pokrywa silnika oraz panele bagażnika redukują masę całkowitą.

Szpary między panelami nadwozia są bardziej zbliżone. Nowy bagażnik został zaprojektowany, aby miał bardziej smukły wygląd, integrując wycieraczkę tylnej szyby w spojler.

„Przeniesienie tylnej wycieraczki na górę szyby i umiejscowienie jej w konturach spojlera zaowocowało czystym wyglądem i poprawioną widocznością,” powiedział Boniface. „To przykład dbałości o szczegóły w nowym Escalade.”

Wydajność i doświadczenia w jeździe

Próg wydajności dla linii Escalade 2015 wzrasta dzięki całkowicie nowemu, bardziej wydajnemu silnikowi 6.2L V-8, który uzyskuje moc 420 koni mechanicznych (313 kW) przy 5600 obr./min oraz 460 lb-ft momentu obrotowego (623 Nm) – co stanowi prawie 5-procentowy wzrost mocy i 10% więcej momentu. Większy moment dostarcza zwiększone poczucie mocy na żądanie, szczególnie przy ruszaniu z miejsca i na niskich prędkościach.

Nowy silnik 6.2L ma nowoczesne technologie, w tym bezpośredni wtrysk, aktywne zarządzanie paliwem (dezaktywacja cylindrów), ciągłą zmienną regulację zaworów i zaawansowany system spalania, zaprojektowany tak, aby maksymalnie wykorzystać moc, moment obrotowy i wydajność w szerokim zakresie warunków eksploatacji. Precyzyjnie kontrolowane spalanie pozwala Cadillac Escalade pracować z wyższym stosunkiem sprężania, co przekłada się na większą moc i oczekiwaną wydajność.

Silnik jest sparowany z automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 6L80 o sześciu przełożeniach i ulepszonym trybie TapShift.

Wydajność Escalade przekłada się na bardziej wyrafinowane podwozie i system zawieszenia, zaprojektowane w celu zapewnienia lepszego poczucia solidności oraz cichszej, płynniejszej jazdy. Całkowicie zamknięta rama – składająca się w ponad 75% z wysokowytrzymałej stali – stanowi fundament jakości jazdy. Nowe montaże typu shear redukują wibracje przekazywane do pojazdu.

Dodatkowe cechy podwozia i zawieszenia to:

Przednie zawieszenie typu coil-over-shock oraz tylne pięcio-linkowe/z sprężyną śrubową
Szybszy tylny rozstaw, co przyczynia się do bardziej stabilnej pozycji
Standardowe 20-calowe koła i dostępne 22-calowe koła
Nowy, elektryczny, zmienny układ wspomagania kierownicy, który poprawia wydajność paliwową i dostosowuje wspomaganie kierownicy do prędkości pojazdu
Nowa 9.5-calowa oś tylna i standardowy automatyczny blokujący dyferencjał tylni
Elektroniczny system stabilizacji StabiliTrak, w tym tryb holowania/załadunku, automatyczne hamowanie na zboczu i pomoc przy ruszaniu na wzniesieniu
Nowy system hamulcowy z tarczami Duralife™, które oferują do dwóch razy dłuższą żywotność, wraz z udoskonaleniem pedału hamulca, co poprawia poczucie hamowania dla pewniejszej wydajności
Trzecia generacja systemu Magnetic Ride Control jest standardem w trybach Tour i Sport.
Magnetic Ride Control to system tłumienia w czasie rzeczywistym, który zapewnia bardziej precyzyjną kontrolę ruchu nadwozia, „czytając” drogę co milisekundę. Tłumienie może zmieniać się od pełnej siły do najniższej siły w kilka milisekund, lub w promieniu trzech cali ruchu drogi. Zastępuje ono tradycyjne wymienne sprężyny hydrauliczne elektronicznie kontrolowanymi amortyzatorami wypełnionymi cieczą magnetoreologiczną zawierającą maleńkie cząsteczki żelaza. W obecności pola magnetycznego cząsteczki żelaza ustawiają się w celu zapewnienia praktycznie natychmiastowego oporu tłumienia.

Środki bezpieczeństwa

Nowy Cadillac Escalade został zaprojektowany z myślą o większych funkcjach bezpieczeństwa, aby zniechęcić do prób kradzieży, w tym czujnikiem inwazji, czujnikiem nachylenia i czujnikami pęknięcia szkła. Oprócz uruchamiania systemów alarmowych pojazdu, niektóre funkcje wyłączają systemy kontroli kluczy, co czyni niemal niemożliwym uruchomienie lub poruszenie pojazdu. Funkcje zabezpieczeń wspierane są przez OnStar Stolen Vehicle Assistance, które mogą pomóc policji w zlokalizowaniu pojazdu.

Specyfikacje techniczne

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.