CADILLAC Escalade ESV 2002-2006

CADILLAC Escalade ESV 2002-2006

Przejdź do galerii zdjęćCADILLAC Escalade ESV 2002-2006

Pierwszym pojazdem Cadillaca opartym na bazie ciężarówki był Escalade, zaprojektowany w celu połączenia cech luksusowego samochodu z możliwościami SUV-a.

Nowy model z 2002 roku oferował większą moc i poprawioną dynamikę jazdy.

Dostępny był w wersji z napędem na dwie lub cztery koła, a obie wersje wyposażone były w potężne silniki, takie jak jednostka 5.3-litra generująca 285 KM (w wersji z napędem na dwie koła) oraz specyficzny dla napędu na cztery koła 6.0-litrowy silnik V8, który rozwijał nie mniej niż 345 KM. Budowa jednostki V8 była zapożyczona z Corvetty.

Jak można się było spodziewać, bardziej wydajny silnik zapewniał lepszą zdolność holowania wynoszącą 3,855 kg, podczas gdy silnik 5.3-litra mógł ciągnąć do 2,993 kg.

Nie tylko zewnętrzna konstrukcja uległa znacznym poprawom, wnętrze zostało również przeprojektowane, oferując więcej luksusu niż wcześniej. Wnętrze zawierało zupełnie nowe wskaźniki oraz system komunikacji OnStar, który oferował możliwość prowadzenia rozmów telefonicznych bez użycia rąk, a także dostęp do wiadomości, prognoz pogody i innych informacji.

Inne wyposażenie obejmowało 11-głośnikowy system audio Bose, składane w proporcji 50/50 siedzenia w trzecim rzędzie, samopoziomujące zawieszenie tylne, system StabiliTrack (system kontroli stabilności, który poprawiał prowadzenie i hamowanie na śliskich nawierzchniach), ABS oraz kontrolę trakcji.

Dostępny był również system zawieszenia Road Sensing, który poprawiał stabilność nadwozia, zwiększał komfort jazdy oraz oferował lepsze osiągi podczas holowania.

 W ciągu ostatnich kilku lat Cadillac dosłownie się zrewolucjonizował. Kiedyś głównie producent dużych luksusowych sedanów, Cadillac poszerzył swoją wizję i ofertę, niedawno debiutując z sedanem średniej wielkości CTS, Escalade i Escalade EXT.

Teraz Cadillac ponownie rozszerza swoją ofertę, wprowadzając nowy, pełnowymiarowy Escalade ESV.

Escalade ESV z 2003 roku to największy i najpotężniejszy luksusowy SUV dostępny na rynku. Jest o 22 cale dłuższy od Escalade, co wydłuża wnętrze o ponad 20 cali, co przekłada się na więcej premium miejsc siedzących i dodatkowe możliwości przewozowe. A ponieważ to Escalade, nowy ESV przyjmuje niepodważalny styl Cadillaca oraz ekskluzywny silnik Vortec 6000 o mocy 345 KM.

„Escalade ESV przenosi Cadillaca na zupełnie nowy poziom na rynku luksusowych SUV-ów” – powiedziała Susan Docherty, dyrektor marketingu Escalade. „Jego unikalne połączenie rozmiaru, wydajności, komfortu i wyrafinowania wyznacza wysokie standardy na tym rynku.”

Wyrafinowany styl i bezpieczeństwo zakorzenione w przełomowym designie

agresywny przód, charakterystyczne elementy stylizacji
Linia Escalade opiera się na dziedzictwie Cadillaca w zakresie wiodącego wzornictwa, a 2003 ESV dzieli tę samą odważną formę zewnętrzną i dominującą obecność na drodze jak Escalade i Escalade EXT.

Jak wszystkie Escalade, agresywny przód pojazdu jest jego najbardziej charakterystyczną cechą zewnętrzną, wyróżniającą się dużym wieńcem i herbem Cadillaca oraz charakterystyczną kratką chłodnicy. Reflektory HID o wysokiej intensywności z chromowanymi obramowaniami nadają biżuteryjny wygląd i są zintegrowane z prostokątnymi lampami parkingowymi i kierunkowskazami. Przednia część pojazdu zawiera schowane haki holownicze i prostokątne lampy przeciwmgłowe. Widoczność jest zapewniona zarówno w dzień, jak i w nocy, dzięki lampom HID, światłom do jazdy dziennej i automatycznemu systemowi Twilight Sentinel. Z tyłu, funkcjonalny zderzak z haka holowniczego sprytnie ukrywa standardowy hak holowniczy klasy VII.

Harmonijne, zintegrowane wnętrze
Wewnątrz nowo zaprojektowana deska rozdzielcza i zestaw wskaźników umieszczają istotne dane operacyjne przed kierowcą i używają nowych grafik, aby podkreślić luksusowy charakter Cadillaca, wykorzystując włoską markę luksusową Bvlgari. Bvlgari zaprojektowało również tarczę zegara analogowego, umieszczoną w przedłużeniu konsoli. Ebony tło kontrastuje z białymi grafikami oraz wszystkimi pokrętłami sterującymi, co tworzy harmonijny, zintegrowany wygląd. Wskaźniki w zestawie mają prostszy design, z chromowanymi pierścieniami podkreślającymi tylko obrotomierz i prędkościomierz.

centrum informacji kierowcy monitoruje 34 funkcje
Nowe Centrum Informacji Kierowcy monitoruje i raportuje do 34 funkcji systemu – więcej niż jakikolwiek pojazd w swojej klasie. Deska rozdzielcza i zestaw wskaźników pojazdu – zaprojektowane, aby pomieścić te nowe funkcje – dostarczają więcej kluczowych danych operacyjnych niż jakikolwiek konkurent. Dostępne sterowanie na kierownicy z dziewięcioma przyciskami umożliwia właścicielom personalizację kilku funkcji i bezpieczny dostęp do nowych systemów multimedialnych.

Nowa kierownica owinięta skórą, udekorowana drewnem, ma dziewięć przycisków sterujących, w tym cztery do powielania kontroli audio, dwa do obliczania trasy i paliwa, dwa do programowania funkcji pojazdu i jeden do uruchamiania rozpoznawania głosu dla standardowego systemu OnStar.

bezproblemowo zintegrowana, funkcjonalna konsola centralna
Nowa konsola centralna płynie w kierunku deski rozdzielczej i ma nowy, bezproblemowo zintegrowany, jednolity design dla lepszej jakości wykonania. Nowy schowek z pokrywą „push-push” został dodany po lewej stronie zegara. Tył konsoli ma nowy wyświetlacz temperatury LCD oraz większą głowicę kontrolną dla niezależnej klimatyzacji tylnej.

Główna konsola ma dwa duże uchwyty na kubki, dwa punkty zasilania i popielniczkę, wszystko sprytnie ukryte pod tłumionymi, sprężynowymi pokrywami, a także osobny schowek na mapy, karty kredytowe lub telefon komórkowy. Tył konsoli, skierowany do drugiego rzędu siedzeń, ma punkt zasilania, kontrolki audio dla tylnych siedzeń, oddzielne kontrolki dla podgrzewanych siedzeń w drugim rzędzie, inny zestaw uchwytów na kubki i oświetlenie dla pasażerów z tyłu. Nad głową znajduje się mini konsola z lampami do czytania oraz kontrolkami dla tylnej klimatyzacji i Homelink, które pozwala właścicielom pojazdów zaprogramować do trzech różnych sygnałów dla przedmiotów takich jak otwieracz do bramy garażowej, światła w domu czy elektryczna brama. Znajdują się tam również kontrolki dla szyberdachu. Prawie każda wyobrażalna funkcja komfortu – od większych, podgrzewanych lusterka wstecznego z pamięcią, składających się z sygnalizatorami po „Puddle Lamps”, które oświetlają obszar wokół pojazdu, gdy drzwi są otwarte, gdy używana jest bezkluczykowa wejście lub gdy włączane jest wewnętrzne światło – są dostępne w Escalade ESV.

przeprojektowany system audio Bose premium
Escalade ESV oferuje przeprojektowany i skonfigurowany system audio Bose z dziewięcioma głośnikami, zapewniającymi znakomitą jakość dźwięku i odpowiedź tonalną. Inżynierowie GM i Bose współpracowali blisko, aby zoptymalizować lokalizację głośników i dostroić je, tak aby realistycznie odtwarzały dźwięk w całym pojeździe. System generuje 250 watów RMS mocy i zawiera sześciopłytowy zmieniacz CD umieszczony w desce rozdzielczej. Aby zapewnić doskonałą jakość odbioru radia, zastosowano nowy system antenowy Diversity. Wykorzystuje on antenę FM umieszczoną na tylnym oknie kierowcy oraz antenę AM/FM na szybie pasażera, które przesyła sygnał do modułu w tylnym panelu, który następnie przekaże go do radia z optymalnym sygnałem.

wyjątkowy komfort siedzenia
Dzięki swojemu klasowemu rozmiarowi, Escalade ESV wyróżnia się komfortem siedzenia i możliwościami przewozowymi, oferując miejsce dla ośmiu osób. Nowe, bardziej dopasowane fotele są wyjątkowo miękkie i wspierające, a ich powierzchnie siedzące wykonane są z miękkiej, aromatycznej skóry Nuance. Standardowe fotele kubełkowe z przodu są wyposażone w 10-stopniowe elektryczne regulacje podparcia dla kierowcy i pasażera. Oferują one również elektrycznie regulowane boczne podparcia i podparcie lędźwiowe, elektryczne regulowane oparcia, niezależne podgrzewane oparcia i siedziska (trzy ustawienia), kieszeń na przechowywanie w oparciu, składane podłokietniki wewnętrzne, manualne regulowane podparcia głowy w czterech pozycjach, pamięć siedzeń kierowcy w dwóch pozycjach oraz programowalną funkcję wyjścia. Drugi rząd oferuje również standardowe fotele kubełkowe z regulacją nachylenia, które mają podgrzewane siedziska. Opcjonalnie dostępne jest również ławka w drugim rzędzie z podgrzewanymi siedziskami. Aby zrobić miejsce na ładunek, fotele kubełkowe w drugim rzędzie można odwrócić i złożyć. Ława w trzecim rzędzie może być złożona lub usunięta dla maksymalnej elastyczności przewozowej, ale nadal oferuje przestronne miejsca nawet dla dorosłych. Ponadto oparcia siedzeń drugiego i trzeciego rzędu mogą być złożone, aby stworzyć płaską powierzchnię ładunkową. W tej konfiguracji Escalade ESV ma wystarczająco dużo przestrzeni ładunkowej, aby przewieźć arkusze materiałów budowlanych 4×8 przy całkowicie zamkniętej i zabezpieczonej tylnej klapie.

wyśmienita kontrola klimatu
Nowy system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji w dwóch strefach, dostępny zarówno w wersji manualnej, jak i automatycznej (ACC), zapewnia znakomity komfort. Podwójne sterowanie pozwala kierowcy i pasażerowi z przodu dostosować temperaturę do własnych potrzeb – do 30 stopni Fahrenheita różnicy między dwiema strefami przednimi. Opcjonalny system ACC w dwóch strefach automatycznie kontroluje dostarczanie powietrza, prędkość wentylatora, temperaturę oraz nawiew powietrza z obiegu wewnętrznego lub zewnętrznego, aby zapewnić szybsze nagrzewanie i chłodzenie.

Skoncentrowanie na bezpieczeństwie

mocna, sztywna konstrukcja
Inżynierowie wbudowali wysoki poziom bezpieczeństwa i ochrony w Escalade ESV, zaczynając od wyjątkowo mocnej i sztywnej konstrukcji nadwozia, dzięki trójczłonowej, pełno długości ramie modułowej z hydroformowanymi szynami i tłoczoną stalową częścią środkową.

System Wykrywania Pasażera
Pojazd wyposażony jest w takie urządzenia bezpieczeństwa, jak System Wykrywania Pasażera (PSS) GM. Ten inteligentny system wykrywa, czy na przednim siedzeniu pasażera znajduje się mały dorosły lub fotelik dziecięcy i automatycznie wyłącza poduszkę powietrzną po stronie pasażera. Dodatkowo Escalade ESV ma poduszki powietrzne o podwójnym działaniu, które kontrolują tempo ich otwierania w zależności od położenia siedzenia w stosunku do deski rozdzielczej. Wszystkie Escalade mają przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, a także poduszki powietrzne boczne dla kierowcy i pasażera z przodu. Dodatkowo boczne belki drzwi i energochłonne bloki piankowe we wnętrzu chronią pasażerów przed urazami głowy.

Inne funkcje bezpieczeństwa obejmują dużą przednią szybę zapewniającą maksymalną widoczność, duże, 50-calowe elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, automatyczne programowalne zamki drzwi oraz system zapobiegający kradzieży PASS Lock II.

Pewność w klasowej mocy i napędzie na wszystkie koła

większa moc, większy moment obrotowy niż jakikolwiek SUV
Najlepszy w swojej klasie silnik Vortec 6000 daje AWD Escalade większą moc i moment obrotowy na litr niż jakikolwiek SUV, osiągając 345 KM przy 5200 obr./min oraz 380 lb-ft momentu obrotowego przy 4000 obr./min. Silnik o wysokim stopniu sprężania zapewnia mocne przyspieszenie z imponującą mocą przy niskich obrotach i płaską krzywą momentu obrotowego, gwarantującą świetne przyspieszenie w całym zakresie obrotów. Jest połączony z automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 4L60-E HD (ciężka) sterowaną elektronicznie, ze wspomaganiem.

Kluczem do zwiększonej wydajności silnika 6.0L jest zestaw specjalnych głowic cylindrów odlewanych z aluminium, które redukują wagę, wspomagają chłodzenie silnika, produkują stopień sprężania 10:1 i zapewniają lepszy przepływ powietrza do komór spalania oraz na zewnątrz poprzez większe porty dolotowe i wylotowe. Większa przepustnica o średnicy 75 mm oraz zmieniona charakterystyka wałka rozrządu pozwalają silnikowi w pełni wykorzystać zwiększony przepływ powietrza. Vortec 6000 zawiera również zaawansowany system Electronic Throttle Control (ETC), który precyzyjnie dostosowuje progresję gazu, aby poprawić komfort jazdy, wydajność paliwową i emisję spalin. Nowo zaprojektowany, mniej restrykcyjny układ wydechowy z systemem katalitycznym nie tylko zwiększa wydajność, ale również eliminuje potrzebę stosowania systemu wydechowego i pomaga Escalade ESV spełnić wymogi certyfikacyjne dotyczące ultra niskiej emisji spalin (ULEV) w Kalifornii i innych stanach z podobnymi przepisami.

wytrzymała skrzynia biegów Hydra-Matic
Aby poradzić sobie z dodatkową mocą silnika V8 w Escalade, ESV wykorzystuje nową elektronicznie kontrolowaną skrzynię biegów Hydra-Matic 4L60-E z czterema biegami i overdrive. Ta ciężka wersja znanej skrzyni GM charakteryzuje się szeroką gamą wewnętrznych ulepszeń, które poprawiają zarówno pojemność momentu obrotowego, jak i trwałość. Inne innowacje obejmują system Stabilizacji Zmiany Biegu, który wykrywa zbyt częste zmiany biegów i opóźnia zmiany na wyższe obroty, jednocześnie pomagając zredukować zużycie skrzyni biegów, a także ekskluzywny w GM tryb Tow/Haul, który opóźnia zmiany biegów w celu skuteczniejszego ciągnięcia i transportowania. Escalade ESV ma standardowy pakiet do ciągnięcia przyczepy, z pojemnością holowniczą wynoszącą 7400 funtów – co odpowiada w pełni załadowanej przyczepie dla dwóch koni.

system napędu na wszystkie koła na stałe
Inżynierowie wysokowydajni dbają o to, by użyteczna moc była przekazywana tylko na nawierzchnię drogi. Dlatego Escalade ESV wyposażono w standardowy stały system napędu na wszystkie koła (AWD). Automatycznie i nieprzerwanie przekazuje moc na koła w płynny, niezauważalny sposób, aby utrzymać optymalne rozłożenie momentu obrotowego między przodem a tyłem i najlepszą równowagę charakterystyk prowadzenia w każdych warunkach eksploatacyjnych. Działa doskonale w połączeniu z zaawansowanymi systemami kontroli trakcji i stabilności GM, Escalade ESV wykorzystuje najnowszą technologię do optymalizacji kontroli i właściwości jezdnych w każdych warunkach drogowych lub ładunkowych.

precyzyjnie wyważone koła i opony
Nowe, jednostopniowe otwarte różnicowe skrzynki przekładni Borg-Warner pozwalają na większy i bardziej elastyczny transfer momentu obrotowego między przodem a tyłem niż poprzednia przekładnia z połączeniem lepkim. Jego zwiększone nachylenie momentu obrotowego z przodu (40 procent przód/60 procent tył) poprawia również stabilność w yaw, zmniejszając potencjał do podsterowności. Większe chromowane koła o średnicy 17 x 7,5 cala i opony Goodyear Touring P265/70R-17 zostały starannie dobrane, aby zapewnić dobry balans między wygodą jazdy, prowadzeniem a przyczepnością, jednocześnie w pełni wykorzystując system AWD.

wizja jazdy z zaawansowanymi technologiami

technologie światowej klasy, bogate w wyposażenie
Wierny przełomowemu dziedzictwu inżynieryjnemu Cadillaca, Escalade ESV łączy niektóre z wiodących światowych technologii motoryzacyjnych. Być może najbardziej zauważalnym z nich jest system StabiliTrak GM, który poprawia stabilność i przyczepność na wszystkich nawierzchniach drogowych przy wszystkich prędkościach. Nowa generacja systemu stabilizacji StabiliTrak – wcześniej dostępna tylko w luksusowych pojazdach i samochodach sportowych – jest standardem w Escalade ESV. Zaawansowane czujniki StabiliTrak korzystają z zawieszenia, kierownicy, systemu ABS oraz systemu kontroli trakcji, nieprzerwanie mierząc kąt skrętu, prędkości kół, ciśnienie w hamulcach, przyspieszenie boczne i podłużne oraz tempo yaw (rate of rotation pojazdu, na przykład w zakrętach).

reaguje na zamiary kierowcy
StabiliTrak pomaga przemieszczać pojazd tam, gdzie wskazuje kierowca, reagując na podsterowność lub nadsterowność w ciągu zaledwie kilku dziesiętnych sekundy. Porównuje zamierzoną ścieżkę kierowcy z rzeczywistą ścieżką pojazdu i selektywnie dostosowuje moment obrotowy silnika oraz dowolne z czterech hamulców, aby pomóc przywrócić kontrolę nad pojazdem.

Zawieszenie Wykrywające Drogę
W zestawie ze StabiliTrak występuje również komputerowo sterowane Zawieszenie Wykrywające Drogę (RSS) GM, w pełni automatyczny system, który poprawia stabilność nadwozia, komfort jazdy, wydajność holowania, kontrolę kół i ogólne prowadzenie w każdym stanie obciążenia. RSS wykorzystuje elektrycznie sterowane amortyzatory, cztery elektroniczne czujniki położenia kół, czujnik kąta kierownicy, sygnały hamulcowe oraz moduł sterujący komputerem. Amortyzatory to tłumiki monotubowe o dużej średnicy 46 mm, z wewnętrzną dwuetatową solenoidą elektryczną. Wykorzystując czujniki i dane pojazdu, moduł niezależnie w czasie rzeczywistym dostosowuje funkcję tłumienia na wszystkich czterech amortyzatorach, monitorując każdy sygnał 1000 razy na sekundę. Dzięki złożonym algorytmom oprogramowania oblicza indywidualne zapotrzebowanie na tłumienie dla każdego koła, aby zoptymalizować prowadzenie pojazdu i wydajność jazdy w danym momencie. Wprowadzenia kierowania, hamowania i przyspieszenia, które mogą pomóc w przewidywaniu nadchodzącego przewracania, uniesienia i opadania, dodatkowo wzbogacają system. Podczas jazdy po nawierzchniach generujących częste sygnały do kół, takich jak drogi wyboiste, system wybiera najlepsze tłumienie, aby utrzymać kontakt kół z drogą.

Ultrasonic Rear Parking Assist
Dla dodatkowego bezpieczeństwa, Escalade ESV wyposażony jest w system Ultrasonic Rear Parking Assist (URPA) Cadillaca, który wykorzystuje sygnały audio i wizualne, aby informować o odległości obiektów za pojazdem, wspomagając kierowcę w manewrach parkowania. System wykorzystuje cztery czujniki na tylnym zderzaku, które sekwencyjnie wysyłają ultradźwiękowe fale, gdy pojazd porusza się do tyłu. Czujniki odbierają echo sygnału, gdy odbija się od obiektu, a następnie aktywują wyświetlacz wizualny umieszczony w prawym tylnym filarze D, widoczny również w lusterku wstecznym kierowcy i współpracujący z systemem dźwiękowym, by powiadomić kierowcę o potencjalnych zagrożeniach. Gdy pojazd i obiekt zbliżają się do siebie, system dostosowuje wizualne i dźwiękowe sygnały, aby wskazać mniejszą odległość. System nie tylko zawiera algorytm śniegu/lodu/błota w swoim oprogramowaniu, który informuje kierowcę o konieczności oczyszczenia tylnych czujników, ale także może być wyłączany podczas holowania przyczepy, zapobiegając niepotrzebnemu sygnalizowaniu.

OnStar i XM Satellite Radio

technologie telematyki/infotainment
Kierowcy Escalade ESV mogą również cieszyć się korzyściami z dwóch nowoczesnych technologii telematycznych – OnStar i XM Satellite Radio. Usługa Directions and Connections OnStar jest standardowa przez rok i obejmuje automatyczną pomoc w nagłych wypadkach, gdy poduszki powietrzne zostaną uruchomione, a także zdalne odblokowywanie i usługi diagnostyczne. XM Satellite Radio jest również standardowe w Escalade ESV. Radio XM oferuje 100 cyfrowych kanałów od wybrzeża do wybrzeża, w tym 71 kanałów muzycznych (ponad 30 z nich bez reklam) od hip-hopu po operę, klasykę po country, bluegrass po bluesa oraz 29 kanałów sportowych, talk-show i programów rozrywkowych. XM wprowadza również do samochodu, po raz pierwszy na radio, różnorodne źródła wiadomości 24 godziny na dobę, które wcześniej były dostępne tylko w domu. A technologia dźwięku nowej generacji XM zapewnia wyjątkową jakość dźwięku, niezwykle bliską jakości płyt kompaktowych.

inteligentniejsze systemy elektryczne
Nowa zaawansowana architektura elektryczna typu multiplex sprawia, że uruchamianie wszystkich funkcji i cech Escalade ESV jest proste i skuteczne. Nowa architektura znacznie redukuje liczbę przewodów, spawów i złączy, minimalizuje wagę, poprawia efektywność pakowania, niezawodność, trwałość i umożliwia funkcje takie jak Centrum Informacji Kierowcy, system infotainment, Automatyczna Klimatyzacja oraz System Wykrywania Pasażera.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.