Cadillac w końcu wprowadził wersję V dla swojej cenionej serii Escalade, wkraczając tym samym do segmentu SUV-ów sportowych z największym modelem na drogach.
Chociaż nie był stworzony, by konkurować z takimi pojazdami jak Porsche Cayenne Turbo czy SUV-y Mercedes-AMG pod względem osiągów, Cadillac Escalade-V oferował bardziej luksusowy wygląd, wsparty komfortem i funkcjami wygody. Producent bardziej koncentrował się na lokalnych konkurentach, takich jak Grand Wagoneer od Jeepa i Lincoln Navigator.
Jeśli chodzi o styl, duży SUV miał czarną atrapę chłodnicy zamiast chromowanej, która znajduje się w pozostałych modelach. Para pionowo zamontowanych wlotów powietrza miała wbudowane diody LED do jazdy dziennej, a dolna atrapa chłodnicy w zderzaku zwiększała pojemność chłodzenia.
Kanciaste, muskularne linie pojazdu były podkreślone czarnymi bocznymi listwami i dużymi felgami ze stopów lekkich. Dodatkowo, czarne słupki B, C i D tworzyły wrażenie unoszącego się dachu. Z tyłu, kwadratowe końcówki wydechu otaczały bezużyteczną osłonę umieszczoną pod zderzakiem. Spojler dachowy był tam głównie po to, aby dłużej utrzymywać tylną szybę w czystości, niż dla zwiększenia siły docisku.
Podobnie jak jego wersja nie-V, Caddy-V posiadał niezależne zawieszenie w każdym rogu, wspierane przez adaptacyjne zawieszenie, które zwiększało komfort lub właściwości jezdne, w zależności od preferencji kierowcy.
2023 Cadillac Escalade będzie pierwszym SUV-em, który otrzyma wysokowydajny znak V-Series. Po niemal dwóch dekadach osiągów inspirowanych wyścigami, oznaczenie V-Series zarezerwowane jest dla pojazdów, które reprezentują szczyt osiągów Cadillaca, odważny, wyróżniający się design oraz innowacyjną technologię.