Opierając się na sedanie Cadillac CTS, SRX był wyższym wagonem z elementami stylizacji SUV-a.
SRX pięknie łączył cechy sportowego sedana, oferując jednocześnie dużą przestrzeń ładunkową i możliwość przewozu nawet siedmiu osób.
Ten średniej wielkości crossover nie sprzedawał się zbyt dobrze przez lata, ponieważ jego kształt bardziej przypominał wagon niż inne crossovery dostępne na rynku w tamtym czasie.
Luksusowy crossover był dostępny w dwóch poziomach wyposażenia, które wskazywały na silnik zamontowany w każdym z nich: V6 oraz V8.
Wersja V6 obejmowała 17-calowe felgi, skórzaną tapicerkę, system komunikacji OnStar, automatyczną klimatyzację w dwóch strefach, premium system audio Bose z ośmioma głośnikami, złącze audio oraz lusterko wsteczne z automatycznym przyciemnianiem.
Przechodząc do wersji V8, oprócz większego silnika, najwyższa wersja dodała większe 18-calowe felgi, reflektory ksenonowe, podgrzewane przednie fotele, drewniane akcenty oraz elektrycznie regulowane siedzenie pasażera z przodu.
Wersja V6 była wyposażona w silnik V6 o pojemności 3,6 litra, który generował 255 koni mechanicznych oraz 254 funty-siły momentu obrotowego, współpracujący z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Silnik V8 miał większą pojemność 4,6 litra i rozwijał moc 320 koni oraz 315 lb-ft momentu obrotowego. Ten silnik był połączony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Obie wersje były dostępne z napędem na tylne koła lub napędem na wszystkie koła.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, SRX był standardowo wyposażony w hamulce tarczowe z systemem ABS, kontrolę stabilności oraz poduszki powietrzne czołowe i boczne w pierwszych dwóch rzędach.
Cadillac zaprezentował nową generację crossovera klasy średniej 2010 Cadillac SRX, który wyróżnia się całkowicie nowym designem oraz bardziej efektywnymi i nowoczesnymi silnikami na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Ameryce Północnej w 2009 roku.
„Całkowicie nowy SRX to świeży i atrakcyjny crossover, który w pełni odpowiada priorytetom luksusowych klientów,” powiedział Mark McNabb, wiceprezydent Cadillaca w Ameryce Północnej. „Dzięki nowym technologiom zwiększającym efektywność i bezpieczeństwo, przekształcony model 2010 SRX koncentruje się zarówno na emocjonalnych, jak i praktycznych aspektach luksusowych konsumentów.”
Model 2010 Cadillac SRX został zaprojektowany z myślą o efektywnej wydajności, w tym z wyborem dwóch nowoczesnych silników V6 o dużej mocy, które są nowością w ofercie Cadillaca. Standardowy silnik to nowy, bezpośrednio wtryskiwany i przystosowany do E85 silnik V6 o pojemności 3.0L, a opcjonalnie dostępny jest również nowy silnik V6 turbo o pojemności 2.8L. Oba silniki wykorzystują technologię, która pozwala uzyskać moc równą większym jednostkom napędowym. Bezpośredni wtrysk umożliwia redukcję emisji węglowodorów o 25 procent. Oczekiwane zużycie paliwa na poziomie średnio 20 litrów na 100 km na autostradzie, ale testy jeszcze się nie zakończyły.
Wydajność i bezpieczeństwo są poprawiane przez dostępny system napędu na wszystkie koła (AWD), który ma na celu optymalizację prowadzenia i stabilności pojazdu w każdych warunkach drogowych. System AWD zawiera zaawansowane elektroniczne ograniczenie poślizgu (eLSD), które rozdziela moment obrotowy w razie potrzeby z boku na bok na tylnej osi, a także z przodu na tylną oś. System aktywnego działania na żądanie zapewnia dodatkową moc w mokrych lub oblodzonych warunkach.
Model 2010 SRX porusza się na szerokim torze, zaprojektowanym w celu zapewnienia zwinnego i responsywnego doświadczenia w prowadzeniu. Mieści pięć osób, oferując dużo miejsca dla pasażerów i bagażu, oraz może holować do 1,588 kg.
Wyjątkowy design i rzemiosło
„Cadillac znany jest z odważnego designu. Crossover 2010 SRX rozwija tę reputację,” powiedział Clay Dean, globalny dyrektor designu Cadillaca. „Podobnie jak w przypadku modelu 2008 CTS, udoskonaliliśmy nasz design Art and Science, aby stworzyć crossover dla klientów zwracających uwagę na styl. Zewnętrzna część auta charakteryzuje się dramatycznym kształtem, który nadaje wrażenie ruchu, nawet gdy pojazd stoi w miejscu.”
Wieloczęściowy grill w kształcie tarczy oraz charakterystyczne dla Cadillaca pionowe reflektory, z technologią świetlnych rur i dostępnym adaptacyjnym oświetleniem przednim, tworzą oblicze Cadillaca SRX. Łączą się z opływowym nadwoziem, które zwęża się ku tyłowi, nadając pojazdowi sportowy charakter, powiedział Dean.
Cadillac SRX ma szerokie nadwozie, minimalne zwisy i koła umieszczone na rogach. Standardowe koła mają średnicę 18 cali, a oferowane są również 20-calowe. Odważna linia akcentu biegnie wzdłuż boku nadwozia i kończy się w chromowanej wentylacji na przednim błotniku, która zawiera lampkę boczną. Zintegrowany spojler na tylnym brzegu dachu wydłuża smukłe linie i poprawia aerodynamikę.
„Wnętrze nowego SRX łączy techniczną precyzję z rzemiosłem starego świata,” powiedział Dean. „Ręcznie krojone i szyte pokrycia na desce rozdzielczej oraz detale oświetlenia ambientowego tworzą elegancką kabinę.”
Zintegrowany środkowy panel zawiera elementy sterujące systemami klimatyzacji i audio, podczas gdy system nawigacyjny wysuwa się z centrum deski rozdzielczej. Na szczególną uwagę zasługują logotypy Cadillaca na progach przednich drzwi, które świecą się, gdy drzwi są otwierane.
Zaawansowane technologie i systemy rozrywkowe
Model 2010 Cadillac SRX oferuje liczne zaawansowane funkcje elektroniczne. Wśród najważniejszych znajduje się wysuwany ekran nawigacyjny z obrazowaniem 3D; adaptacyjne oświetlenie przednie, które obraca reflektory w synchronizacji z kierownicą pojazdu; zasilana elektrycznie tylna klapa z regulacją wysokości; zintegrowany dysk twardy do przechowywania audio oraz system z podwójnym ekranem do rozrywki z tyłu.
Standardowa jest również kompatybilność Bluetooth oraz usługa nawigacji turn-by-turn OnStar dla klientów, którzy nie wybierają opcji systemu nawigacyjnego w samochodzie.
Effektywna wydajność
Cadillac SRX jest napędzany przez nowy, oszczędny silnik V6 3.0L z bezpośrednim wtryskiem, który dostarcza około 260 koni mechanicznych (193 kW) i współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Bezpośredni wtrysk pozwala uzyskać większą moc, lepszą efektywność paliwową i niższe emisje, wszystko to w ramach mniejszej jednostki napędowej. W rezultacie nowy silnik V6 ma podnieść standardową moc SRX o 5 koni mechanicznych, osiągając jednocześnie poprawę efektywności paliwowej o szacowane 10-15 procent.
Silnik V6 3.0L z bezpośrednim wtryskiem jest mniejszą wersją silnika 3.6L z bezpośrednim wtryskiem, który znalazł się w sportowym sedanie Cadillac CTS i został uznany za jeden z 10 Najlepszych Silników na Świecie w 2009 roku przez Ward’s Automotive. Oprócz technologii bezpośredniego wtrysku, silnik 3.0L wykorzystuje zmienne timowanie zaworów, aby zoptymalizować moc i efektywność paliwową oraz zredukować emisje.
Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów Hydra-Matic 6T70 pomaga oszczędzać paliwo, obniżając liczbę obrotów silnika przy stałych prędkościach na autostradzie, a ręczna dźwignia zmiany biegów pozwala na większą interakcję kierowcy, gdy jest to potrzebne. Nowy Cadillac SRX wyposażony jest w tryb „eco”, który zmienia punkty zmiany biegów skrzyni, aby maksymalizować efektywność paliwową.
„Model 2010 SRX zapewni doskonałe, zrównoważone prowadzenie w każdych warunkach pogodowych,” powiedział Bob Reuter, globalny główny inżynier pojazdów. „System napędu na wszystkie koła z elektronicznym ograniczeniem poślizgu skutecznie przenosi moment obrotowy nie tylko z przodu na tył, ale także wzdłuż tylnej osi. Ten system wyznacza nowy standard dla wszystkich systemów AWD, dając kierowcy kontrolę i pewność na każdej nawierzchni.”
Kontrola trakcji została jeszcze bardziej rozwinięta w modelach AWD z tylnym eLSD. W warunkach oblodzonych lub mokrych system może przenieść aż do 100 procent momentu obrotowego na koło, które ma lepszą przyczepność. eLSD umożliwia również kierowcy lepszą kontrolę podczas jazdy w zakręcie lub wykonywania manewrów przy dużej prędkości, takich jak zmiana pasa, poprzez chwilowe zastosowanie większego lub mniejszego momentu obrotowego na jednym z kół, aby pomóc tylnej części pojazdu w lepszym podążaniu za kierunkiem przednich kół.
Zawieszenie zawiera system tłumienia w czasie rzeczywistym, w połączeniu z AWD, który dostosowuje stawki tłumienia w zależności od warunków drogowych, zapewniając płynność jazdy.
Podwyższone bezpieczeństwo
Funkcje bezpieczeństwa Cadillaca SRX zostały zaprojektowane, aby chronić pasażerów przed, w trakcie i po wypadku. Mocna struktura nadwozia i podwozie, które absorbują energię uderzenia, są uzupełnione zastosowaniem stali martenzytycznej w całkowicie zamkniętych segmentach progowych. Stal martenzytyczna jest jedną z najsilniejszych dostępnych, a jej obecność w progach pomaga chronić przed wnikaniem podczas wypadku bocznego, a także utrzymywać strukturę podczas wypadków z przodu i tyłu.
Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa to standardowe poduszki powietrzne w poduszkach zasłonowych, standardowe poduszki powietrzne boczne montowane w fotelach przednich, pasy bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami i ogranicznikami siły, czujniki przeciwdziałania przewróceniu, system uwalniania pedałów, asystent stabilności przyczepy i OnStar.