CADILLAC XLR 2008-2009

Cadillac XLR z 2008 roku miał niezwykle unikalny i przyciągający wzrok design, który zwracał uwagę każdego.

Ten luksusowy roadster wyposażony był w składany twardy dach i oferowany był w trzech wersjach: podstawowej, Platinum Edition oraz Alpine White Edition.

Podstawowa wersja XLR była bardzo dobrze wyposażona, oferując wiele luksusowych funkcji, takich jak adaptacyjne reflektory ksenonowe, 8-kierunkowe fotele z podgrzewaniem i skórzaną tapicerką, podgrzewana kierownica oraz wysokiej jakości system audio Bose. W wyposażeniu znalazł się również system nawigacji, bezkluczykowy zapłon, wyświetlacz head-up i tempomat adaptacyjny.

Wersja Platinum XLR wzbogacona była o różne felgi, drewniane i metalowe wstawki we wnętrzu, dedykowane kolory lakierów oraz charakterystyczne oznaczenia Platinum.

Zgodnie z oczekiwaniami, Alpine White Edition miała unikalny kolor oraz chromowany grill i chromowane koła.

XLR napędzany był silnikiem V8 o pojemności 4,6 litra, który rozwijał moc 320 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 310 funtów na stopę. Tak potężny silnik był wspierany przez efektywny system hamulcowy.

W zakresie bezpieczeństwa, XLR wyposażony był w hamulce tarczowe z systemem ABS, kontrolę stabilności, poduszki powietrzne boczne oraz czujniki parkowania z tyłu.

Luksusowe wnętrze wypełnione było najnowszą technologią. Kabina charakteryzowała się atrakcyjnym połączeniem drewnianych i aluminiowych wykończeń.

Bagażnik oferował przyzwoitą przestrzeń ładunkową.

XLR roadster, odważne wejście Cadillaca do elitarnego klubu luksusowych kabrioletów, dodaje nutkę ekskluzywności do swojej unikalnej kombinacji osiągów, zaawansowanej technologii i dramatycznego designu. XLR jest ikoną trwającego renesansu marki Cadillac, wyrażając jej powrót w kategoriach poważnych osiągów, wizerunku, luksusu i technicznej wyrafinowanej.

XLR reprezentuje szczyt oferty Cadillaca z dwoma podstawowymi modelami: XLR z silnikiem Northstar V-8 VVT o mocy 320 koni mechanicznych (239 kW) i XLR-V, wysokowydajną wersją – najszybszym i najbardziej zwrotnym Cadillakiem, jaki kiedykolwiek oferowano – z doładowanym silnikiem Northstar V-8 o mocy 443 koni mechanicznych (330 kW).

W 2008 roku Cadillac dodaje jeszcze więcej ekskluzywności, wprowadzając limitowaną edycję produkowaną w krótkim okresie budowy (od grudnia 2007 do lutego 2008). Limitowana edycja XLR w kolorze Alpine White z 2008 roku charakteryzuje się chromowaną atrapą chłodnicy i 18-calowymi chromowanymi felgami. Alpine White XLR jest kontynuacją modelu Passion Red z 2007 roku, który szybko się wyprzedał.

Cadillac będzie również kontynuować swoją niezwykle ekskluzywną serię XLR Platinum, wpuszczając jeszcze więcej luksusu do portfela marki za pomocą luksusowych akcentów, w tym ręcznie wykonanej skórzanej tapicerki. Na rok 2008 dostępnych jest sześć kombinacji kolorystycznych wnętrza i nadwozia: Black Raven (Ebony/Cashmere); Goldstream Metallic (Burl/Cashmere); Liquid Amethyst (Burl/Cashmere); Light Platinum (Ebony/Cashmere); Elektra Blue (Ebony/Cashmere); Crystal Red (Ebony/Cashmere).

Dodatkowo w 2008 roku Cadillac XLR zyskuje podgrzewaną kierownicę oraz ulepszoną wersję cenionego systemu Magnetic Ride Control. System tłumienia drgań XLR został zaktualizowany na rok 2008, co poprawia już imponującą równowagę zwinności i jakości jazdy. Inne zaawansowane technologie to Adaptive Forward Lighting, która umożliwia obrót reflektorów w synchronizacji z kierowaniem pojazdem; wyświetlacz przezierny; StabiliTrak; podgrzewane i wentylowane fotele; bezkluczykowy dostęp z przyciskiem startu; oraz nawigacja DVD i system rozrywki.

Odważny design

XLR jest współczesną interpretacją dziedzictwa Cadillaca w dziedzinie przełomowego designu i zaawansowanej technologii. Inspirowany designem myśliwców Stealth, XLR tworzy dramatyczną obecność nowoczesnego luksusu i osiągów.

XLR oferuje maksymalną wygodę w postaci chowanego twardego dachu. Przy naciśnięciu i przytrzymaniu jednego przycisku, XLR może przekształcić się z coupe w otwarty roadster w mniej niż 30 sekund. Dach wykonany jest z aluminium i magnezu z kompozytowymi panelami zewnętrznymi, podgrzewanym szklanym tyłem i szklanymi oknami tylnymi.

Wnętrze wyraża współczesny luksus. Unikalne drewno eukaliptusowe w jasnych lub ciemnych odcieniach, połączone z uderzającymi aluminiowymi akcentami, tworzy luksusowe i przytulne otoczenie. Wskaźniki zaprojektowano we współpracy z włoską marką luksusową Bvlgari.

Czysta moc

Silnik Northstar 4.6L V-8 VVT w XLR to silnik DOHC z 90-stopniową konstrukcją, czterema zaworami na cylinder, z blokiem i głowicami cylindrów wykonanymi z aluminium oraz konfiguracją układu zaworowego ze rolnymi palcami. Generuje 320 koni mechanicznych (239 kW) i 310 lb-ft (420 Nm) momentu obrotowego.

Silnik wyposażony jest również w ciągłą regulację czasowania zaworów (VVT); elektronicznie sterowane hydrauliczne fazy wałków rozrządu ssących i wydechowych na wszystkich czterech wałkach rozrządu dla lepszej kontroli; elektroniczną kontrolę przepustnicy (ETC); niskostopniowe kolektory ssące i wydechowe oraz porty głowicy cylindrów; blisko ustawione katalizatory zamontowane bezpośrednio obok kolektorów wydechowych; oraz system indukcji powietrza zaprojektowany w celu zwiększenia pojemności i tłumienia hałasu.

Silnik V-8 oferuje płynną, wyrafinowaną wydajność w całym zakresie pracy. Pracuje cicho, ale jest dostrojony tak, aby kierowca otrzymywał informacje zwrotne z otoczenia. Działa czysto i efektywnie, z doskonałą niezawodnością i trwałością. Silnik 4.6L V-8 połączony jest z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Zaletą roadstera Cadillaca, której nie dzielą konkurenci, jest jego tylnie umiejscowiona skrzynia biegów. Pomaga to uzyskać w XLR praktycznie idealny rozkład masy 50/50 z przodu do tyłu, co zapewnia doskonałą równowagę oraz oferuje pasażerom niezwykle przestronną przestrzeń na nogi.

Struktura i zawieszenie

XLR korzysta z unikalnej, opatentowanej konstrukcji samochodu sportowego GM, z stalowymi hydroformowanymi szynami ramy obwodowej, zamkniętym „tunelem” strukturalnym, aluminiową konfiguracją kokpitu oraz podłogami wykonanymi z kompozytu z rdzeniem balsowym. Zapewniając sztywność bez nadmiaru masy, oraz z wyjątkową odpornością na siły skręcające i zginające, ta struktura jest fundamentem doskonałych właściwości jezdnych i trakcyjnych XLR.

System zawieszenia sprawia, że XLR jest prawdziwym luksusowym roadsterem z cechami sportowego samochodu. Projekt wykorzystuje podwójne wahacze w każdym rogu, połączone z poprzecznie zamontowanymi, kompozytowymi sprężynami liściastymi z przodu i z tyłu. System został zaprojektowany w celu zachowania ścisłej kontroli nad ruchem kół, jednocześnie zapewniając spokojną i komfortową jakość jazdy. XLR osiąga maksymalne siły G równe ponad 0,9. Jeździ na oponach Goodyear EMT z zaawansowaną technologią run-flat, eliminując potrzebę posiadania zapasowej opony i zapewniając doskonałe ogólne osiągi opon.

W 2008 roku XLR oferuje opcjonalne chromowane felgi.

Magnetic Ride Control

XLR był jednym z pierwszych pojazdów na świecie wyposażonych w Magnetic Ride Control – elektronicznie kontrolowane tłumienie płynu magnetycznego w czasie rzeczywistym. Standardowy w XLR i XLR-V, system wykorzystuje cztery czujniki przemieszczenia kół, aby mierzyć ruch kół na nawierzchni drogi i reaguje, dostosowując tłumienie wstrząsów w czasie zbliżonym do jednej milisekundy. Sekret tkwi w płynie magnetoreologiczny zawartym w jego tłumikach, który zastępuje tradycyjne zawory mechaniczne. W tym płynie zawieszone są drobne cząsteczki żelaza, które reagują na ładunek elektromagnetyczny.

Nowy profil tłoka wprowadzony w 2008 roku poprawia zdolność tłumienia i obniża temperatury wstrząsów, co prowadzi do nowej kalibracji pojazdu oraz poprawionych właściwości jezdnych.

Komfort i luksusowa wygoda

XLR oferuje bezkluczykowy dostęp, czyniąc go prawdziwie „bezkluczykowym” samochodem. Kierowca może po prostu trzymać kluczyk w kieszeni lub torebce, aby otworzyć drzwi, bagażnik i uruchomić silnik. Kluczyk komunikuje się z systemem komputerowym XLR za pośrednictwem anten radiowych umieszczonych pod nadwoziem samochodu. System jest intuicyjny i bezproblemowy.

XLR jest jednym z pierwszych pojazdów, które wprowadziły technologię Adaptacyjnego Oświetlenia Przedniego. Ta technologia umożliwia reflektorom dostosowanie wzoru oświetlenia w synchronizacji z kierowaniem pojazdem, co znacznie zwiększa widoczność kierowcy w nocy.

Oparcia i siedziska w XLR są podgrzewane i wentylowane. W 2008 roku dodano podgrzewaną kierownicę. Siedmiocalowy (178 mm) kolorowy ekran dotykowy zamontowany w górnej części konsoli centralnej umożliwia kierowcy i pasażerowi dostęp do nawigacji DVD; dziewięcio-głośnikowego systemu audio Bose z sześciopłytowym zmieniarką CD i trybami przetwarzania sygnału cyfrowego; XM Satellite Radio (USA i Kanada) oraz rozrywki DVD (dostępnej tylko w pozycji Park). XLR jest również wyposażony w wyświetlacz przezierny, który wyświetla kluczowe informacje dla kierowcy na przedniej szybie.

XLR wyposażony jest w adaptacyjny tempomat (ACC). Choć nie zastępuje pełnej uwagi kierowcy, ten system zwiększa wygodę korzystania z tempomatu. ACC używa czujnika radarowego zamontowanego z przodu samochodu, aby wykrywać obiekty na swojej drodze. Jeśli pas przed pojazdem jest wolny, system utrzymuje ustawioną prędkość, podobnie jak tradycyjny tempomat. Kiedy wykryje pojazd w tym samym pasie przed samochodem, system dostosowuje prędkość, aby pomóc w utrzymaniu stałej odległości między pojazdami, ustalonej przez kierowcę.

Modele XLR wyposażone są w technologię OnStar Generacji 7, w tym nawigację OnStar Turn-by-Turn. Turn-by-Turn to pierwszy fabrycznie zainstalowany, w pełni zintegrowany system nawigacji GPS od OnStar. Umożliwia konsumentom rozmowę z doradcą, który z kolei wysyła pełne, krok po kroku instrukcje do pojazdu klienta przez system OnStar. Te dźwiękowe instrukcje automatycznie odtwarzają się przez stereo pojazdu w razie potrzeby, uruchamiane przez możliwości GPS systemu OnStar. To pozwala kierowcom dotrzeć do celu, mając ręce na kierownicy i oczy na drodze.

XLR-V – doładowana moc i luksus

XLR-V z 2008 roku to najszybszy, najbardziej zwrotny i najexkluzjowniejszy Cadillac, jaki kiedykolwiek oferowano, łączący zaawansowaną technologię z ręcznym rzemiosłem, które nawiązuje do początków Cadillaca jako producenta luksusowych samochodów na zamówienie.

Jego 443-konna* doładowana jednostka Northstar V-8 jest ręcznie montowana według ściśle określonych standardów w Centrum Budowy Wydajności GM w Wixom w stanie Michigan. Każdy silnik jest budowany od początku do końca przez jednego eksperta rzemieślnika. Silnik jest połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z funkcją Driver Shift Control. Ta potężna kombinacja umożliwia przyspieszenie od 0 do 60 mil (96 km/h) w mniej niż pięć sekund. XLR-V zawiera liczne ulepszenia podwozia dla doskonałej wydajności, opracowane i dostosowane w jednych z najbardziej wymagających warunków na świecie.

W 2008 roku do palety kolorystycznej XLR-V dodano Elektra Blue.

Wnętrze charakteryzuje się szerokim wykorzystaniem powierzchni owiniętych skórą, wytworzonych przez rzemieślników, którzy indywidualnie kroją, owijają i szyją skórzane komponenty. Kinetic aluminium zdobi kierownicę i panel instrumentów, a egzotyczne wykończenia z drewna Zingana pojawiają się w całej kabinie.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.