CADILLAC XLR 2008-2009

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Cadillac XLR z 2008 roku miał niezwykle unikalny i przyciągający wzrok design, który zwracał uwagę każdego.

Ten luksusowy roadster wyposażony był w składany twardy dach i oferowany był w trzech wersjach: podstawowej, Platinum Edition oraz Alpine White Edition.

Podstawowa wersja XLR była bardzo dobrze wyposażona, oferując wiele luksusowych funkcji, takich jak adaptacyjne reflektory ksenonowe, 8-kierunkowe fotele z podgrzewaniem i skórzaną tapicerką, podgrzewana kierownica oraz wysokiej jakości system audio Bose. W wyposażeniu znalazł się również system nawigacji, bezkluczykowy zapłon, wyświetlacz head-up i tempomat adaptacyjny.

Wersja Platinum XLR wzbogacona była o różne felgi, drewniane i metalowe wstawki we wnętrzu, dedykowane kolory lakierów oraz charakterystyczne oznaczenia Platinum.

Zgodnie z oczekiwaniami, Alpine White Edition miała unikalny kolor oraz chromowany grill i chromowane koła.

XLR napędzany był silnikiem V8 o pojemności 4,6 litra, który rozwijał moc 320 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 310 funtów na stopę. Tak potężny silnik był wspierany przez efektywny system hamulcowy.

W zakresie bezpieczeństwa, XLR wyposażony był w hamulce tarczowe z systemem ABS, kontrolę stabilności, poduszki powietrzne boczne oraz czujniki parkowania z tyłu.

Luksusowe wnętrze wypełnione było najnowszą technologią. Kabina charakteryzowała się atrakcyjnym połączeniem drewnianych i aluminiowych wykończeń.

Bagażnik oferował przyzwoitą przestrzeń ładunkową.

XLR roadster, odważne wejście Cadillaca do elitarnego klubu luksusowych kabrioletów, dodaje nutkę ekskluzywności do swojej unikalnej kombinacji osiągów, zaawansowanej technologii i dramatycznego designu. XLR jest ikoną trwającego renesansu marki Cadillac, wyrażając jej powrót w kategoriach poważnych osiągów, wizerunku, luksusu i technicznej wyrafinowanej.

XLR reprezentuje szczyt oferty Cadillaca z dwoma podstawowymi modelami: XLR z silnikiem Northstar V-8 VVT o mocy 320 koni mechanicznych (239 kW) i XLR-V, wysokowydajną wersją – najszybszym i najbardziej zwrotnym Cadillakiem, jaki kiedykolwiek oferowano – z doładowanym silnikiem Northstar V-8 o mocy 443 koni mechanicznych (330 kW).

W 2008 roku Cadillac dodaje jeszcze więcej ekskluzywności, wprowadzając limitowaną edycję produkowaną w krótkim okresie budowy (od grudnia 2007 do lutego 2008). Limitowana edycja XLR w kolorze Alpine White z 2008 roku charakteryzuje się chromowaną atrapą chłodnicy i 18-calowymi chromowanymi felgami. Alpine White XLR jest kontynuacją modelu Passion Red z 2007 roku, który szybko się wyprzedał.

Cadillac będzie również kontynuować swoją niezwykle ekskluzywną serię XLR Platinum, wpuszczając jeszcze więcej luksusu do portfela marki za pomocą luksusowych akcentów, w tym ręcznie wykonanej skórzanej tapicerki. Na rok 2008 dostępnych jest sześć kombinacji kolorystycznych wnętrza i nadwozia: Black Raven (Ebony/Cashmere); Goldstream Metallic (Burl/Cashmere); Liquid Amethyst (Burl/Cashmere); Light Platinum (Ebony/Cashmere); Elektra Blue (Ebony/Cashmere); Crystal Red (Ebony/Cashmere).

Dodatkowo w 2008 roku Cadillac XLR zyskuje podgrzewaną kierownicę oraz ulepszoną wersję cenionego systemu Magnetic Ride Control. System tłumienia drgań XLR został zaktualizowany na rok 2008, co poprawia już imponującą równowagę zwinności i jakości jazdy. Inne zaawansowane technologie to Adaptive Forward Lighting, która umożliwia obrót reflektorów w synchronizacji z kierowaniem pojazdem; wyświetlacz przezierny; StabiliTrak; podgrzewane i wentylowane fotele; bezkluczykowy dostęp z przyciskiem startu; oraz nawigacja DVD i system rozrywki.

Odważny design

XLR jest współczesną interpretacją dziedzictwa Cadillaca w dziedzinie przełomowego designu i zaawansowanej technologii. Inspirowany designem myśliwców Stealth, XLR tworzy dramatyczną obecność nowoczesnego luksusu i osiągów.

XLR oferuje maksymalną wygodę w postaci chowanego twardego dachu. Przy naciśnięciu i przytrzymaniu jednego przycisku, XLR może przekształcić się z coupe w otwarty roadster w mniej niż 30 sekund. Dach wykonany jest z aluminium i magnezu z kompozytowymi panelami zewnętrznymi, podgrzewanym szklanym tyłem i szklanymi oknami tylnymi.

Wnętrze wyraża współczesny luksus. Unikalne drewno eukaliptusowe w jasnych lub ciemnych odcieniach, połączone z uderzającymi aluminiowymi akcentami, tworzy luksusowe i przytulne otoczenie. Wskaźniki zaprojektowano we współpracy z włoską marką luksusową Bvlgari.

Czysta moc

Silnik Northstar 4.6L V-8 VVT w XLR to silnik DOHC z 90-stopniową konstrukcją, czterema zaworami na cylinder, z blokiem i głowicami cylindrów wykonanymi z aluminium oraz konfiguracją układu zaworowego ze rolnymi palcami. Generuje 320 koni mechanicznych (239 kW) i 310 lb-ft (420 Nm) momentu obrotowego.

Silnik wyposażony jest również w ciągłą regulację czasowania zaworów (VVT); elektronicznie sterowane hydrauliczne fazy wałków rozrządu ssących i wydechowych na wszystkich czterech wałkach rozrządu dla lepszej kontroli; elektroniczną kontrolę przepustnicy (ETC); niskostopniowe kolektory ssące i wydechowe oraz porty głowicy cylindrów; blisko ustawione katalizatory zamontowane bezpośrednio obok kolektorów wydechowych; oraz system indukcji powietrza zaprojektowany w celu zwiększenia pojemności i tłumienia hałasu.

Silnik V-8 oferuje płynną, wyrafinowaną wydajność w całym zakresie pracy. Pracuje cicho, ale jest dostrojony tak, aby kierowca otrzymywał informacje zwrotne z otoczenia. Działa czysto i efektywnie, z doskonałą niezawodnością i trwałością. Silnik 4.6L V-8 połączony jest z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Zaletą roadstera Cadillaca, której nie dzielą konkurenci, jest jego tylnie umiejscowiona skrzynia biegów. Pomaga to uzyskać w XLR praktycznie idealny rozkład masy 50/50 z przodu do tyłu, co zapewnia doskonałą równowagę oraz oferuje pasażerom niezwykle przestronną przestrzeń na nogi.

Struktura i zawieszenie

XLR korzysta z unikalnej, opatentowanej konstrukcji samochodu sportowego GM, z stalowymi hydroformowanymi szynami ramy obwodowej, zamkniętym „tunelem” strukturalnym, aluminiową konfiguracją kokpitu oraz podłogami wykonanymi z kompozytu z rdzeniem balsowym. Zapewniając sztywność bez nadmiaru masy, oraz z wyjątkową odpornością na siły skręcające i zginające, ta struktura jest fundamentem doskonałych właściwości jezdnych i trakcyjnych XLR.

System zawieszenia sprawia, że XLR jest prawdziwym luksusowym roadsterem z cechami sportowego samochodu. Projekt wykorzystuje podwójne wahacze w każdym rogu, połączone z poprzecznie zamontowanymi, kompozytowymi sprężynami liściastymi z przodu i z tyłu. System został zaprojektowany w celu zachowania ścisłej kontroli nad ruchem kół, jednocześnie zapewniając spokojną i komfortową jakość jazdy. XLR osiąga maksymalne siły G równe ponad 0,9. Jeździ na oponach Goodyear EMT z zaawansowaną technologią run-flat, eliminując potrzebę posiadania zapasowej opony i zapewniając doskonałe ogólne osiągi opon.

W 2008 roku XLR oferuje opcjonalne chromowane felgi.

Magnetic Ride Control

XLR był jednym z pierwszych pojazdów na świecie wyposażonych w Magnetic Ride Control – elektronicznie kontrolowane tłumienie płynu magnetycznego w czasie rzeczywistym. Standardowy w XLR i XLR-V, system wykorzystuje cztery czujniki przemieszczenia kół, aby mierzyć ruch kół na nawierzchni drogi i reaguje, dostosowując tłumienie wstrząsów w czasie zbliżonym do jednej milisekundy. Sekret tkwi w płynie magnetoreologiczny zawartym w jego tłumikach, który zastępuje tradycyjne zawory mechaniczne. W tym płynie zawieszone są drobne cząsteczki żelaza, które reagują na ładunek elektromagnetyczny.

Nowy profil tłoka wprowadzony w 2008 roku poprawia zdolność tłumienia i obniża temperatury wstrząsów, co prowadzi do nowej kalibracji pojazdu oraz poprawionych właściwości jezdnych.

Komfort i luksusowa wygoda

XLR oferuje bezkluczykowy dostęp, czyniąc go prawdziwie „bezkluczykowym” samochodem. Kierowca może po prostu trzymać kluczyk w kieszeni lub torebce, aby otworzyć drzwi, bagażnik i uruchomić silnik. Kluczyk komunikuje się z systemem komputerowym XLR za pośrednictwem anten radiowych umieszczonych pod nadwoziem samochodu. System jest intuicyjny i bezproblemowy.

XLR jest jednym z pierwszych pojazdów, które wprowadziły technologię Adaptacyjnego Oświetlenia Przedniego. Ta technologia umożliwia reflektorom dostosowanie wzoru oświetlenia w synchronizacji z kierowaniem pojazdem, co znacznie zwiększa widoczność kierowcy w nocy.

Oparcia i siedziska w XLR są podgrzewane i wentylowane. W 2008 roku dodano podgrzewaną kierownicę. Siedmiocalowy (178 mm) kolorowy ekran dotykowy zamontowany w górnej części konsoli centralnej umożliwia kierowcy i pasażerowi dostęp do nawigacji DVD; dziewięcio-głośnikowego systemu audio Bose z sześciopłytowym zmieniarką CD i trybami przetwarzania sygnału cyfrowego; XM Satellite Radio (USA i Kanada) oraz rozrywki DVD (dostępnej tylko w pozycji Park). XLR jest również wyposażony w wyświetlacz przezierny, który wyświetla kluczowe informacje dla kierowcy na przedniej szybie.

XLR wyposażony jest w adaptacyjny tempomat (ACC). Choć nie zastępuje pełnej uwagi kierowcy, ten system zwiększa wygodę korzystania z tempomatu. ACC używa czujnika radarowego zamontowanego z przodu samochodu, aby wykrywać obiekty na swojej drodze. Jeśli pas przed pojazdem jest wolny, system utrzymuje ustawioną prędkość, podobnie jak tradycyjny tempomat. Kiedy wykryje pojazd w tym samym pasie przed samochodem, system dostosowuje prędkość, aby pomóc w utrzymaniu stałej odległości między pojazdami, ustalonej przez kierowcę.

Modele XLR wyposażone są w technologię OnStar Generacji 7, w tym nawigację OnStar Turn-by-Turn. Turn-by-Turn to pierwszy fabrycznie zainstalowany, w pełni zintegrowany system nawigacji GPS od OnStar. Umożliwia konsumentom rozmowę z doradcą, który z kolei wysyła pełne, krok po kroku instrukcje do pojazdu klienta przez system OnStar. Te dźwiękowe instrukcje automatycznie odtwarzają się przez stereo pojazdu w razie potrzeby, uruchamiane przez możliwości GPS systemu OnStar. To pozwala kierowcom dotrzeć do celu, mając ręce na kierownicy i oczy na drodze.

XLR-V – doładowana moc i luksus

XLR-V z 2008 roku to najszybszy, najbardziej zwrotny i najexkluzjowniejszy Cadillac, jaki kiedykolwiek oferowano, łączący zaawansowaną technologię z ręcznym rzemiosłem, które nawiązuje do początków Cadillaca jako producenta luksusowych samochodów na zamówienie.

Jego 443-konna* doładowana jednostka Northstar V-8 jest ręcznie montowana według ściśle określonych standardów w Centrum Budowy Wydajności GM w Wixom w stanie Michigan. Każdy silnik jest budowany od początku do końca przez jednego eksperta rzemieślnika. Silnik jest połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z funkcją Driver Shift Control. Ta potężna kombinacja umożliwia przyspieszenie od 0 do 60 mil (96 km/h) w mniej niż pięć sekund. XLR-V zawiera liczne ulepszenia podwozia dla doskonałej wydajności, opracowane i dostosowane w jednych z najbardziej wymagających warunków na świecie.

W 2008 roku do palety kolorystycznej XLR-V dodano Elektra Blue.

Wnętrze charakteryzuje się szerokim wykorzystaniem powierzchni owiniętych skórą, wytworzonych przez rzemieślników, którzy indywidualnie kroją, owijają i szyją skórzane komponenty. Kinetic aluminium zdobi kierownicę i panel instrumentów, a egzotyczne wykończenia z drewna Zingana pojawiają się w całej kabinie.

4.6 V8 5AT (325 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4565 Cm3
Moc239 Kw @ 6400 Rpm
325 Hp @ 6400 Rpm
321 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 4400 Rpm
420 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówAutomatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP235/50R18
Długość177.7 In (4514 Mm)
Szerokość72.3 In (1836 Mm)
Wysokość50.4 In (1280 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.6/62.1 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika4.4 Cuft (125 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3726 Lbs (1690 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4508 Lbs (2045 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Średnie spalanie19.5 Mpg Us (12.1 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.