CADILLAC XLR-V 2005-2007

CADILLAC XLR-V 2005-2007

Przejdź do galerii zdjęćCADILLAC XLR-V 2005-2007

AMG dla Mercedesa, M dla BMW, a V-series dla Cadillaca. Ma to sens? V-series to sportowe wersje już istniejących modeli Cadillaca.

XLR-V wyposażono w silnik V8 Northstar o pojemności 4,4 litra, pożyczony od GM, który współpracował z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Ukrywając pod maską 443 KM, XLR-V przyspieszał do 100 km/h w około 4,7 sekundy. Jednostka Northstar imponowała niesamowitym momentem obrotowym nawet przy niższych prędkościach, co sprawiało, że prowadzenie potężnego XLR-V było niezwykle przyjemne.

Podwozie zostało ulepszone w porównaniu do wersji podstawowej, z solidnym przednim stabilizatorem i tylnym stabilizatorem, którego nie było w XLR. Dzięki temu jazda stała się bardziej stabilna przy wyższych prędkościach.

Superładowana wersja XLR-V była wyposażona w 19-calowe koła oraz opony Pirelli z systemem run-flat.

Standardowe wyposażenie obejmowało system nawigacji, dwustrefową klimatyzację, fotele elektryczne, system bezkluczykowy oraz skórzane wykończenia z francuskimi szwami wewnątrz kabiny.

Samochód dwuosobowy nie oferował wiele miejsca na bagaże przy złożonym dachu, a także przestrzeń bagażowa była raczej skromna. Wykorzystanie XLR-V do wyjazdu mogło wymagać pozostawienia dachu w górze, aby zaoszczędzić trochę miejsca.

Chociaż był to sportowy samochód, oferował doskonały komfort, dużą moc i styl, a także dobrą wartość w stosunku do ceny.

 Cadillac XLR-V z 2006 roku to ultra-luksusowy, wysoce wydajny roadster, który ustanawia nowe standardy w zakresie mocy, osiągów i osobistych udogodnień, łącząc wyróżniający się, odważny design z nowoczesnym luksusem, genialną technologią i osiągami napędu na tylne koła.

W sercu XLR-V znajduje się nowa wersja silnika Northstar o pojemności 4,4 L, wyposażona w sprężarkę z chłodzeniem pośrednim. Silnik Northstar V-8 SC (sprężarkowy), który napędza także STS-V, generuje moc 443 koni mechanicznych (330 kW) przy 6400 obrotach na minutę oraz moment obrotowy 414 lb.-ft. (561 Nm) przy 3900 obrotach (certyfikowane przez SAE*). Moc silnika podkreśla jego zdolność do osiągania 90 procent szczytowego momentu obrotowego między 2200 a 6000 obrotów na minutę. Silnik dysponuje także zmiennym czasowaniem zaworów, co zapewnia doskonałe osiągi przy wysokich obrotach, jednocześnie utrzymując wyrafinowanie i jakość związane z luksusową marką. Silnik współpracuje z nową automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 6L80 o sześciu przełożeniach.

6L80 to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie automatycznych skrzyń biegów w branży, wykorzystująca działanie sprzęgła oraz zintegrowany sterownik skrzyni biegów 32-bit, co zapewnia płynne i precyzyjne zmiany biegów. Dodatkowo szeroki zakres przełożeń 6.04:1 poprawia osiągi i ekonomię paliwową.

6L80 zawiera również szereg zaawansowanych funkcji wspomagających jazdę, w tym zaawansowane algorytmy zmiany biegów (PAS), algorytmy unikania podnoszenia stopy (PAL) oraz kontrolę zmiany biegów przez kierowcę (DSC).

Modyfikacje podwozia XLR-V obejmują większe hamulce; skalibrowany na nowo system Magnetic Ride Control (MR); większy przedni stabilizator oraz dodanie tylnego stabilizatora; sztywniejsze osłony dolnych wahaczy; większe koła i opony; chłodnicę płynu wspomagania kierownicy; oraz pompę paliwową o wyższej wydajności.

+ Modyfikacje stylizacji XLR-V nadają mu odważniejszy charakter, odpowiadający jego osiągom, a jednocześnie zachowują aurę wyrafinowanej elegancji. Udoskonalenia projektowe obejmują:
+ Polerowaną siatkę górnego i dolnego grilla, sygnaturę serii V
+ Agresywnie ukształtowaną maskę, w której zmieściła się sprężarka
+ Nowy, 10-ramienny projekt aluminiowych felg o srebrnym wykończeniu
+ Unikalne oznaczenia V-Series i Supercharged
+ Cztery polerowane końcówki wydechowe ze stali nierdzewnej
+ Czarny lakier na zaciskach hamulcowych z wyciętym logo V-Series
+ Trzy kolory nadwozia: Infra Red, Black Raven oraz Light Platinum
+ Drewno Zingana na gałce zmiany biegów, w miejscu na kubki, na kierownicy oraz w częściach drzwi i konsoli centralnej
+ Skórzane wykończenie w odcieniu hebanowym z francuskim przeszyciem na elementach wnętrza
+ Miękkie, giętkie skórzane siedzenia z francuskim przeszyciem i dopasowanymi perforowanymi wstawkami z zamszu
+ Akcenty aluminiowe w całym wnętrzu

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.