CADILLAC XLR-V 2008-2011

CADILLAC XLR-V 2008-2011

Przejdź do galerii zdjęćCADILLAC XLR-V 2008-2011

Kiedy General Motors wprowadziło na rynek model Cadillac XLR, celowało wysoko wśród klientów Mercedesa SL, jednak niskie sprzedaże pokrzyżowały te plany.

Cadillac zaprezentował model XLR w 2003 roku jako luksusowy, dwuosobowy roadster. To mieszany pojazd oparty na podwoziu Chevroleta Corvette, z silnikiem Northstar V-8, wszystko osadzone w nadwoziu o kształcie klina z chowanym twardym dachem. Nie był to zły pomysł, ale sześciocyfrowa cena sprawiła, że klienci zaczęli wahać się z zakupem.

W 2008 roku Cadillac podjął ostateczną próbę zdobycia rynku, wprowadzając odświeżoną wersję, która miała zmodyfikowany przedni pas. Charakteryzowała się polerowaną, srebrną kratką, która przypominała starsze modele Cadillaca. Design samochodu inspirowany był myśliwcem F-117 Stealth, a panelach nadwozia znalazły się jedynie obowiązkowe krzywizny potrzebne do kół i drzwi. Z tyłu, producent nadał kształt tylnym światłom, aby pasowały do tylnych błotników, z wąskimi i wysokimi diodami LED. Pod zderzakiem model XLR-V miał cztery rury wydechowe, które przypominały te zastosowane w modelu C5 Corvette.

Wnętrze XLR-V zostało ręcznie wykonane przez Cadillaca. Skórzane wykończenie oferowało indywidualną przestrzeń dla dwóch pasażerów. Kierowca mógł otworzyć lub zamknąć dach w 13 sekund lub szybciej. GM oferowało opcję jednostki infotainment z ekranem dotykowym i premium systemem audio na centralnej konsoli.

Pod maską znalazł się ręcznie montowany silnik Northstar V-8 z kompresorem, który generował więcej mocy niż SL500, ale mniej niż SL55 AMG. Mimo że Cadillac zapewniał, że nie będzie konkurować z Mercedes-Benz, kształt samochodu i jego cena uczyniły go bezpośrednim konkurentem w oczach klientów, co jednak zakończyło się porażką.

XLR roadster, odważne wejście Cadillaca do elitarnego klubu luksusowych kabrioletów, dodaje odrobinę ekskluzywności do swojego unikalnego połączenia osiągów, zaawansowanej technologii i dramatycznego designu. XLR jest ikoną trwającego renesansu Cadillaca, wyrażając odrodzenie marki w kategoriach poważnych osiągów, wizerunku, luksusu i technicznej finezji.

XLR reprezentuje szczyt oferty Cadillaca z dwoma podstawowymi modelami: XLR z silnikiem 4.6L Northstar V-8 VVT o mocy 320 koni mechanicznych (239 kW); oraz wysokowydajną wersją XLR-V – najszybszym i najbardziej zwrotnym Cadillakiem, jaki kiedykolwiek oferowano – z silnikiem 4.4L Northstar V-8 z doładowaniem o mocy 443 koni mechanicznych (330 kW).

W 2008 roku Cadillac zwiększa ekskluzywność, wprowadzając limitowaną serię produktów, wyprodukowaną w krótkim okresie budowy (od grudnia 2007 do lutego 2008). Limitowana edycja Alpine White XLR z 2008 roku posiada chromowaną atrapę grilla i 18-calowe chromowane felgi. Biała wersja Alpine zastępuje Passion Red XLR z 2007 roku, który szybko się wyprzedał.

Cadillac będzie kontynuował również bardzo ekskluzywną serię XLR Platinum, wprowadzając jeszcze więcej luksusu do portfolio marki za pomocą luksusowych akcentów, w tym ręcznie wykonanych skórzanych wnętrz. Na rok 2008 dostępnych jest sześć kombinacji kolorów zewnętrznych i wewnętrznych: Black Raven (Ebony/Cashmere); Goldstream Metallic (Burl/Cashmere); Liquid Amethyst (Burl/Cashmere); Light Platinum (Ebony/Cashmere); Elektra Blue (Ebony/Cashmere); Crystal Red (Ebony/Cashmere).

Również w 2008 roku, Cadillac XLR dodaje podgrzewaną kierownicę oraz ulepszoną wersję uznanego systemu Magnetic Ride Control. System tłumienia wstrząsów XLR został zmodyfikowany na rok 2008, co wydłuża już imponującą równowagę zwinności i jakości jazdy. Inne zaawansowane technologie obejmują Adaptive Forward Lighting, które umożliwia obracanie reflektorów zgodnie z kierunkiem jazdy pojazdu; wyświetlacz przezierny; StabiliTrak; podgrzewane i wentylowane fotele; Keyless Access z przyciskiem start; oraz nawigację DVD i rozrywkę.

Nowoczesny design

XLR jest współczesnym wyrazem dziedzictwa Cadillaca w zakresie przełomowego designu i zaawansowanej technologii. Zainspirowany designem samolotów myśliwskich Stealth, XLR tworzy dramatyczną obecność nowoczesnego luksusu i osiągów.

XLR zapewnia najwyższą wygodę dzięki składanemu twardemu dachowi. Przy naciśnięciu i przytrzymaniu jednego przycisku, XLR może przejść od coupé do otwartego roadstera w mniej niż 30 sekund. Dach wykonany jest z aluminium i magnezu oraz posiada kompozytowe panele zewnętrzne, podgrzewane szklane tylne światło i szklane okna tylne.

Wnętrze wyraża współczesny luksus. Unikalne drewno eukaliptusowe w jasnych lub ciemnych odcieniach, w połączeniu z uderzającymi akcentami aluminiowymi, zapewniają luksusowe i zachęcające otoczenie. Wskaźniki zaprojektowano we współpracy z włoską luksusową marką Bvlgari.

Czysta moc

Silnik Northstar 4.6L V-8 VVT XLR to silnik z 90-stopniowym kątem, DOHC, z czterema zaworami na cylinder, z aluminiowym blokiem i głowicami cylindrów, oraz konfiguracją rozrządu z rolkowymi wahaczami. Generuje 320 koni mechanicznych (239 kW) i 310 lb.-ft. (420 Nm) momentu obrotowego.

Silnik wyposażono również w ciągłe zmienne sterowanie zaworami (VVT); elektronicznie sterowane hydrauliczne fazery wałków rozrządu dolotowego i wydechowego na wszystkich czterech wałkach rozrządu dla dodatkowej kontroli; elektroniczne sterowanie przepustnicą (ETC); niskoprzepływowe kolektory dolotowe i wydechowe oraz porty głowicy cylindrów; blisko umieszczone katalizatory zamontowane bezpośrednio obok kolektorów wydechowych; oraz system indukcji powietrza zaprojektowany dla zwiększonej pojemności i tłumienia hałasu.

V-8 oferuje płynne, wyrafinowane osiągi w całym zakresie pracy. Jest cichy, ale dostosowany, aby dawać kierowcy informacje zwrotne z otoczenia. Działa czysto i efektywnie, zapewniając doskonałą niezawodność i trwałość. Silnik 4.6L V-8 jest połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Zaletą roadstera Cadillaca, której nie mają konkurenci, jest tylne zamontowanie skrzyni biegów. Pomaga to XLR uzyskać wirtualny rozkład masy 50/50 z przodu do tyłu, co zapewnia doskonałą równowagę, a także zapewnia pasażerom nadzwyczaj przestronną przestrzeń na stopy.

Struktura i zawieszenie

XLR wykorzystuje unikalną, opatentowaną konstrukcję samochodów sportowych GM, składającą się ze stalowych, hydroklejonaych ram stalowych, zamkniętego strukturalnego „tunelu”, aluminiowej konfiguracji kokpitu i podłóg z rdzeniem balsowym. Zapewniając sztywność bez masy oraz wyjątkową odporność na siły skręcające i zginające, ta konstrukcja stanowi fundament dla doskonałych właściwości jezdnych i prowadzenia XLR.

System zawieszenia sprawia, że XLR jest prawdziwym luksusowym roadsterem o właściwościach jezdnych samochodu sportowego. Projekt wykorzystuje podwójne wahacze w każdym rogu, w połączeniu z transwersalnie zamontowanymi, kompozytowymi sprężynami liściastymi z przodu i z tyłu. System został zaprojektowany tak, aby zapewnić pewną kontrolę nad ruchem kół, jednocześnie dostarczając skomponowaną i komfortową jakość jazdy. XLR osiąga maksymalne boczne przeciążenie G wynoszące ponad 0,9. Używa opon Goodyear EMT z zaawansowaną technologią run-flat, co eliminuje potrzebę posiadania zapasówki oraz zapewnia wyjątkowe właściwości opon.

Na rok 2008 XLR oferuje opcjonalne chromowane koła.

Magnetic Ride Control

XLR był jednym z pierwszych pojazdów na świecie wyposażonych w Magnetic Ride Control – elektronicznie sterowane, oparte na cieczy magnetycznej tłumienie w czasie rzeczywistym. Standard w XLR i XLR-V, system ten wykorzystuje cztery czujniki przemieszczenia kół do pomiaru ruchu kół na powierzchni drogi i reaguje, dostosowując tłumienie wstrząsów z prędkościami sięgającymi jednej milisekundy. Sekretem jest magneto-reologiczna ciecz zawarta w jego tłumikach, zastępująca tradycyjne mechaniczne zawory. W tej cieczy zawieszone są małe cząsteczki żelaza, które reagują na ładunek elektromagnetyczny.

Nowy profil tłoka na rok 2008 poprawia zdolność tłumienia i zmniejsza temperatury wstrząsów, co prowadzi do nowej kalibracji pojazdu i poprawy jakości jazdy oraz prowadzenia.

Komfort i luksusowa wygoda

XLR oferuje Keyless Access, co czyni go prawdziwie „bezkluczykowym” samochodem. Kierowca może po prostu trzymać kluczyk w kieszeni lub torebce, aby otworzyć drzwi, bagażnik i uruchomić silnik. Kluczyk komunikuje się z systemem komputerowym XLR za pomocą anten radiowych umieszczonych pod karoserią pojazdu. System jest intuicyjny i bezproblemowy.

XLR jest jednym z pierwszych pojazdów, które wprowadziły technologię Adaptive Forward Lighting. Ta technologia umożliwia reflektorom dostosowanie wzoru oświetlenia zgodnie z kierunkiem jazdy, co znacznie poprawia widoczność kierowcy w nocy.

Oparcia i siedziska w XLR są podgrzewane i wentylowane. Na rok 2008 dodano podgrzewaną kierownicę. Siedmiocalowy (178 mm) kolorowy ekran dotykowy umieszczony w górnej centralnej konsoli daje kierowcy i pasażerowi dostęp do nawigacji DVD; dziewięcio-głośnikowego systemu audio Bose z sześciopłytowym odtwarzaczem CD i trybami przetwarzania sygnału cyfrowego; XM Satellite Radio (w USA i Kanadzie) oraz rozrywki DVD (dostępnej tylko w pozycji Park). XLR jest również wyposażony w wyświetlacz przezierny, który wyświetla kluczowe informacje dla kierowcy na przedniej szybie.

XLR ma adaptacyjny tempomat (ACC). Choć nie zastępuje pełnej uwagi kierowcy, system ten zwiększa wygodę korzystania z tempomatu. ACC wykorzystuje czujnik radarowy zamontowany z przodu samochodu do wykrywania obiektów na swojej drodze. Jeśli pas przed pojazdem jest pusty, system utrzymuje ustawioną prędkość, tak jak w tradycyjnym tempomacie. Gdy wykryje pojazd na tym samym pasie przed samochodem, system dostosowuje prędkość, aby pomóc utrzymać stałą odległość, ustawioną przez kierowcę.

Modele XLR wyposażone są w technologię Generation 7 OnStar, w tym nawigację OnStar Turn-by-Turn. Turn-by-Turn to pierwszy fabrycznie zainstalowany, w pełni zintegrowany system nawigacji GPS od OnStar. Umożliwia użytkownikom rozmowę na żywo z doradcą, który następnie wysyła pełne instrukcje krok po kroku do pojazdów klientów przez system OnStar. Te instrukcje audio automatycznie odtwarzają się przez stereo pojazdu w miarę potrzeby, uruchamiane przez możliwości GPS systemu OnStar. Umożliwia to kierowcom dotarcie do celu, trzymając ręce na kierownicy i oczy na drodze.

XLR-V – doładowana moc i luksus

Superładowany Cadillac XLR-V z 2008 roku jest najszybszym, najzwrotniejszym i najbardziej ekskluzywnym Cadillakiem w historii, łączącym zaawansowaną technologię z ręcznym rzemiosłem, które nawiązuje do początków Cadillaca jako producenta luksusowych pojazdów na zamówienie.

Jego superładowany silnik Northstar V-8 o mocy 443 koni mechanicznych* jest ręcznie składany zgodnie z rygorystycznymi standardami w Centrum Budowy Wydajności GM w Wixom, Michigan. Każdy silnik jest budowany od początku do końca przez jednego wykwalifikowanego rzemieślnika. Silnik jest połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z funkcją Driver Shift Control. Ta potężna kombinacja umożliwia przyspieszenie od 0 do 60 mph w mniej niż pięć sekund. XLR-V zawiera liczne ulepszenia podwozia dla doskonałej wydajności, opracowane i dostosowane w jednych z najbardziej wymagających warunków na świecie.

Na rok 2008 do palety kolorów XLR-V dodano Elektra Blue.

Wnętrze charakteryzuje się dużą ilością powierzchni pokrytych skórą, stworzonych przez rzemieślników, którzy indywidualnie wycinają, owijają i szyją komponenty skórzane. Akcenty z aluminium Kinetic zdobią kierownicę i panel instrumentów, a egzotyczne drewniane elementy Zingana pojawiają się w całej kabinie.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.