CADILLAC XT5 2016-2019

Cadillac XT5 zadebiutował na rynku w listopadzie 2015 roku jako model na rok 2017, zastępując poprzednika – SRX. Ten kompaktowy SUV od amerykańskiej marki premium był dużym krokiem naprzód.

Rebranding z SRX na XT5 był dość nietypowy, ponieważ SRX był już ustaloną i rozpoznawalną nazwą na rynku. Jednak nowy SUV musiał zostać przemianowany, aby pozbyć się niektórych nieprzyjemnych skojarzeń związanych z SRX. Czasami zmiana nazwy oznacza więcej niż tylko nową generację.

Design XT5 kontynuował typowy dla modeli Cadillaca nowoczesny styl, z kanciastymi liniami na całej powierzchni. Z przodu, ostre reflektory i duża, chromowana osłona chłodnicy podkreślały luksusowy charakter pojazdu. Cadillac nie chciał wtopić się w rynek premium SUV-ów kompaktowych; chciał mieć go na własność. Dodatkowe kanciaste linie pojawiły się z boku i z tyłu, na klapie bagażnika i światłach tylnego. Nawet wydech miał kanciaste kształty.

Wnętrze modelu 2017 Cadillac XT5 oferowało liczne luksusowe opcje, a projektanci dbali o to, aby w strefach dotykowych zastosowane były wyłącznie materiały najwyższej jakości. Zainstalowano nowy system infotainment z 8-calowym ekranem dotykowym. System obsługiwał zarówno Apple CarPlay, jak i Android Auto. W tylnej części pojazdu płaska podłoga umożliwiała komfortowe wygodne siedzenie trzem pasażerom.

Pod maską XT5 oferowany był z silnikiem V6 o pojemności 3.6 litra na rynek amerykański. Silnik ten był wyposażony w system aktywnego zarządzania paliwem z dezaktywacją cylindrów, dzięki czemu samochód mógł pracować w trybie czterocylindrowym podczas jazdy na luzie lub przy niskich lub umiarkowanych obciążeniach. Standardowo był montowany 8-biegowy automatyczny skrzynia biegów.

Pierwszy w historii Cadillac XT5 z 2017 roku to luksusowy crossover, który przeszedł kompleksowe aktualizacje i stanowi fundament nowej serii crossoverów w ramach ciągłej ekspansji marki. Produkcja pierwszego Cadillaca XT5 rozpoczęła się w USA i Chinach wiosną 2016 roku.

Crossovery Cadillaca będą nosić oznaczenie „XT”, co jest kluczowym aspektem globalnego planu wzrostu opartego na produktach marki.

CHASSIS – Lekka, efektywna konstrukcja umożliwia więcej przestrzeni

Cadillac XT5 to zupełnie nowy model, zbudowany na unikalnej ramie i strukturze.

Nowy crossover Cadillaca odzwierciedla umiejętności firmy w zakresie lekkiej i zwrotnej dynamiki jazdy. Nowy XT5 jest o 126 kg lżejszy niż aktualny SRX, a także o 45 kg lżejszy od Audi Q5 – mimo że Cadillac jest o siedem cali dłuższy. Nowy Cadillac XT5 jest ponad 295 kg lżejszy niż Mercedes-Benz GLE-Class, osiągając to bez kompromisów w zakresie sztywności nadwozia i wydajności w przypadku zderzeń.

Przestrzeń na nogi z tyłu wzrosła o 8,1 cm w porównaniu do SRX. Tylną kanapę można również odchylać i przesuwać w przód i w tył.

To osiągnięto dzięki zastosowaniu wielu technik używanych w sportowych sedanach Cadillaca CTS i ATS – najlżejszych samochodach w swoich segmentach. Obejmuje to użycie spawania laserowego, stali o ultra wysokiej wytrzymałości oraz zaawansowanej analizy, które zapewniają mocniejszą strukturę i doskonałą wydajność w przypadku zderzeń przy mniejszej masie.

„Nowy XT5 wykorzystuje doświadczenia zdobyte z lekkich i zwinnych luksusowych samochodów Cadillaca i dostosowuje formułę do unikalnych potrzeb klientów crossoverów,” mówi David Leone, główny inżynier wykonawczy Cadillaca. „Zmniejszenie masy i objętości nie tylko poprawia dynamikę jazdy, ale pozwala nam również zwiększyć przestrzeń wewnętrzną i efektywność paliwową.”

Nowa architektura zapewnia rozstaw osi o dodatkowe dwa cale w porównaniu do SRX oraz szerszy tor o jeden cal, co zwiększa użyteczną przestrzeń wewnętrzną. Jednak całkowita długość, szerokość i wysokość Cadillaca XT5 są nieco mniejsze niż w SRX. Dzięki temu samochód ma stabilną postawę oraz smukły, aerodynamiczny wygląd.

DESIGN WNĘTRZA – Nowy motyw projektowania wnętrza Cadillaca podkreśla przestronność i rzemiosło

Cadillac XT5 wnosi nowy poziom wyrafinowania, prezentując rozwijający się język projektowania marki, widoczny ostatnio w nadchodzącym sedan CT6. XT5 ma silną obecność wizualną, smukłe i napięte powierzchnie z płynącymi, nieskrępowanymi liniami oddzielonymi wyraźnymi krawędziami.

„XT5 ma świetną postawę, z kołami przesuniętymi bliżej rogów i zmniejszonymi zwisami,” powiedział Andrew Smith, dyrektor wykonawczy ds. projektowania globalnego Cadillaca. „Nasz zespół nadal rozwija język projektowania Cadillaca.”

Wnętrze Cadillaca XT5 opiera się na filozofii nowoczesnej elegancji i rzemiosła.

„Uważamy, że klienci luksusowych crossoverów szczególnie zwracają uwagę na projektowanie wnętrz i materiały,” powiedział Smith. „Wskazania tej kierunki są oparte na nowoczesnym rzemiośle i artystycznej integracji technologii.”

Powierzchnie wewnętrzne XT5 są szersze i bardziej poziome, co podkreśla efektywne wykorzystanie przestrzeni. Podobnie jak wszystkie modele Cadillaca, wnętrze jest montowane z ciętych i szytych paneli, a nie formowanych powierzchni, typowych dla powszechnie dostępnych pojazdów.

„Naszym celem dla wnętrza była wyrafinowanie i prostota, zapewniając oszczędność linii, aby zmniejszyć wizualny hałas i bałagan,” powiedział Smith. „Poczucie przestrzeni to ostateczny luksus, więc chcieliśmy to podkreślić. Używamy również szerszej gamy autentycznych materiałów i palety kolorów, aby dostarczyć ekspresyjne wnętrza we wszystkich poziomach wyposażenia.”

Cadillac po raz pierwszy w tym segmencie zaoferuje edycję Platinum. Początkowo popularna w modelu Escalade, XT5 Platinum będzie zawierać unikalne wykończenia wnętrza i zewnętrzne oraz materiały, łącząc je z najnowocześniejszymi funkcjami technologicznymi. W sumie, Cadillac XT5 oferuje pięć wyborów kolorów i wykończeń wnętrza, z opcjami dekoracyjnymi od włókna węglowego po dwa rodzaje aluminium i trzy rodzaje prawdziwego drewna.

NAPĘD – Zaawansowane napędy zwiększają efektywność i dynamikę

Na rynku amerykańskim, Cadillac XT5 z 2017 roku będzie napędzany nowym silnikiem V6 o pojemności 3,6 litra, który zadebiutował wcześniej w tym roku w sportowych sedanach ATS i CTS oraz jest zawarty w CT6. Ten silnik został całkowicie przeprojektowany i wyposażony w technologię aktywnego zarządzania paliwem, która pozwala na płynne i automatyczne przełączanie się na oszczędny tryb 4-cylindrowy przy niskich lub umiarkowanych obciążeniach.

Przy szacowanej maksymalnej mocy 310 koni mechanicznych i 270 lb-ft momentu obrotowego, nowy V6 wykorzystuje zmienny rozrząd dla szybkiej reakcji i płynnej dostawy mocy. Nowa technologia Stop/Start Cadillaca automatycznie zatrzymuje i uruchamia silnik, gdy pojazd zatrzyma się w korkach, oszczędzając paliwo i redukując emisje, jednocześnie poprawiając ciszę, której oczekuje się od luksusowego pojazdu.

W Chinach, Cadillac XT5 będzie oferowany ze standardowym silnikiem czterocylindrowym turbo o pojemności 2,0 litra. Mocny, ale kompaktowy, 2.0T wyposażony jest również w technologię Stop/Start.

Nowa 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów jest standardem w XT5 i debiutuje z elektronicznym wyborem biegu – pierwszym elektronicznie sterowanym dźwignią skrzyni biegów w Cadillacu. Elektroniczny wybór biegu redukuje hałas i wibracje oraz pozwala na lepsze wykorzystanie przestrzeni kabiny, z miejscem do przechowywania pod centralną konsolą.

Opcjonalny nowy, zaawansowany system napędu na wszystkie koła „twin clutch” nieprzerwanie i automatycznie zapewnia doskonałą przyczepność w różnych warunkach. Oprócz tego, że został zaprojektowany specjalnie do osiągania silnych osiągów w mokrych, śnieżnych lub lodowatych warunkach, zapewnia również zwiększoną stabilność w suchych warunkach.

Dzięki konstrukcji twin clutch, system AWD jest zdolny do przesyłania do 100 procent dostępnego momentu obrotowego na oś przednią lub tylną. Również, na tylnej osi, elektronicznie sterowany dyferencjał tylny może kierować do 100 procent dostępnego momentu obrotowego na każde z kół na boki. Ta funkcjonalność jest zaprojektowana do „split-coefficient” nawierzchni, na przykład gdy na jednej stronie drogi jest więcej wody, lodu lub śniegu niż na drugiej.

System AWD jest sterowany przez kierowcę i zawiera nową funkcję „odłączenia”, która dezaktywuje jednostkę napędu tylnego dla lepszej efektywności paliwowej i zmniejszenia emisji.

Lekka konstrukcja Cadillaca XT5 jest sztywniejsza i mocniejsza niż w SRX dzięki zastosowaniu ulepszonych materiałów i zaawansowanych metod projektowych. Przekątna „A-frame” w przedniej części podwozia została dodana, aby zapewnić bardziej solidne odczucie dla kierowcy i sztywność pojazdu w zakrętach.

Nowe zawieszenie wykorzystuje lekkie komponenty z designem MacPherson Strut z przodu oraz pięciowahaczowym z niezależnym zawieszeniem z tyłu.

Standardowe koła mają 18 cali, a opcjonalne 20 cali. Wszystkie wersje wyposażone w 20-calowe koła mają system Continuous Damping Control, który zarządza kontrolą jazdy w czasie rzeczywistym. Dodatkowe poduszki zawieszenia na tylnym uchwycie są dostępne tylko w modelu XT5 Platinum i są specjalnie dostrojone, aby zapewnić większy komfort jazdy dla pasażerów na tylnej kanapie.

TECHNOLOGIA – Zaawansowane systemy technologiczne zwiększają luksus i bezpieczeństwo

Pierwszy w historii XT5 zawiera najnowsze systemy produkcyjne Cadillaca w zakresie łączności i bezpieczeństwa.

Nowy opatentowany przez Cadillaca system Rear Camera Mirror debiutuje w sedanie CT6 i XT5. System ten zwiększa widoczność tylną kierowcy o 300 procent, wykorzystując wyświetlacz wideo na konwencjonalnym lusterku wewnętrznym. Kamera o wysokim zakresie dynamiki rejestruje szersze obrazy za samochodem, przesyła obraz do oprogramowania do przetwarzania wideo, które „usuwa” przeszkody, takie jak dach, tylne słupki i pasażerowie siedzący z tyłu, projektując niezakłócony widok na wyświetlaczu LCD.

System Cadillac CUE do łączności i kontroli został zaktualizowany dla XT5. Szybszy i mocniejszy procesor zapewnia najlepszą dotychczasową reakcję i precyzję. Cadillac XT5 wyposażony jest w zintegrowany bezprzewodowy charger do urządzeń mobilnych, z kieszenią wbudowaną w centralnej konsoli. Jak wszystkie modele Cadillaca w 2016 roku, XT5 ma łączność 4G, z wbudowanym hotspotem Wi-Fi i standardowym Apple CarPlay oraz Android Auto dla prostszej integracji telefonu w samochodzie.

Tylna klapa Cadillaca XT5 ma funkcję bezdotykowego otwierania i zamykania, co umożliwia jej działanie za pomocą gestów pod tylnym zderzakiem.

Opcjonalny kolorowy wyświetlacz Heads-Up z możliwością konfiguracji jest dostępny. Charakterystyczne światła LED Cadillaca są standardowe wewnątrz i na zewnątrz, podczas gdy pełne reflektory LED są opcjonalne. Funkcja Surround Vision umożliwia „widok z góry” otoczenia wokół samochodu, co pomaga w parkowaniu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.