CADILLAC XTS 2013-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Cadillac XTS z 2013 roku wprowadził nowy język designu Cadillaca oraz świeże podejście do rynku. Ostry, nachylony i agresywny wygląd powinien być bardziej atrakcyjny dla istotnej części konsumentów.

General Motors lepiej nasłuchiwał potrzeb rynku, co zaowocowało modelem XTS jako odpowiedzią na te wymagania. Jego design jest prosty, ale jednocześnie efektowny, z wieloma szczegółami do odkrycia. Standardowe koła mają średnicę 19 cali, ale dostępne są również 20-calowe koła aluminiowe.

Wnętrze pojazdu emanuje luksusem w każdym detalu. Zestaw wskaźników to konfigurowalny wyświetlacz TFT o przekątnej 12,3 cala. Na konsoli centralnej znajduje się 8-calowy ekran dotykowy do systemu multimedialnego. Wystrój wnętrza jest starannie wykonany, z skórzanymi siedzeniami i Alcantarą na suficie. Wstawki z anodowanego aluminium oraz drewna dopełniają luksusowy wygląd.

Platforma XTS z 2013 roku oparta jest na architekturze napędu na przednie koła, a napęd na cztery koła dostępny jest w opcji. System Magnetic Ride Control uznawany był za najszybszy dostępny w momencie premiery i był standardem.

Pod maską znajduje się silnik o pojemności 3,6 litra połączony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. W tym aspekcie XTS traci na tle konkurencji w swoim segmencie, która oferuje więcej opcji silnikowych oraz większą liczbę biegów w skrzyni.

Cadillac zaprezentował model XTS z 2013 roku, najnowszy dodatek do luksusowej linii sedanów Cadillac. Samochód trafi do salonów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie wiosną 2012 roku jako najbardziej zaawansowane technologicznie auto produkcyjne w historii marki.

Nowy Cadillac XTS jest większy niż model CTS, oferując przestronność, elegancję i dramatyczną obecność, które są charakterystyczne dla Cadillaca, lecz przy użyciu całkowicie nowych i zaawansowanych technik dostosowanych do nowego pokolenia klientów luksusowych. To również debiut CUE, kompleksowego systemu multimedialnego, który łączy intuicyjny design z nowatorskimi kontrolami oraz komendami do zarządzania informacjami i mediami.

Oprócz interfejsu CUE i możliwości łączności, wiele innych zaawansowanych technologii jest integralną częścią nowego XTS. To będzie jedyny luksusowy sedan z standardowym systemem Magnetic Ride Control – najszybciej reagującym zawieszeniem na świecie. Dostępne są także zaawansowane technologie zwiększające widoczność i bezpieczeństwo kierowcy.

Nowy XTS znajduje się bezpośrednio powyżej centralnego modelu CTS w odświeżonej ofercie Cadillaca, a jego sercem jest silnik o pojemności 3,6 litra z bezpośrednim wtryskiem oraz zaawansowany system napędu na wszystkie koła, co oznacza przejście na wydajniejszą moc w przestronnym luksusowym sedan.

„Cadillac XTS reprezentuje nową formułę luksusu, napędzaną zaawansowaną technologią,” powiedział Don Butler, wiceprezydent marketingu Cadillaca. „XTS prezentuje ewolucję naszej filozofii Sztuki i Nauki, łącząc najlepsze pomysły techniczne z ciągłym udoskonalaniem wzornictwa Cadillaca.”

Cadillac CUE to niezwykle konfigurowalny interfejs użytkownika, który ilustruje połączenie zaawansowanej technologii i artystycznego designu XTS-a. Serce CUE, które oznacza doświadczenie użytkownika Cadillaca, to standardowy ośmiocalowy (203 mm) wyświetlacz w „centralnym panelu”, panel poniżej ekranu oraz kontrolki na kierownicy. CUE wyposażone jest w kilka przełomowych rozwiązań w branży, w tym sterowanie dotykowe z detekcją zbliżeniową, rozpoznawanie gestów i naturalne rozpoznawanie głosu.

Wyjątkowym rozwiązaniem w Cadillac XTS jest konfigurowalny zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala (312 mm). Oferuje on żywe wyświetlacze graficzne w czterech motywach wybieranych przez kierowcę, od minimalnych po rozbudowane informacje. I choć jest to kluczowy element technologicznego charakteru XTS, CUE jest częścią bardziej złożonego podejścia do designu, możliwości i wydajności samochodu.

„Im dłużej patrzysz, tym więcej warstw odkrywasz w XTS,” powiedział Butler. „Nie zawsze są one widoczne na pierwszy rzut oka, ale wzajemnie się uzupełniają w istotny sposób, wzmacniając siłę designu, komfortu i doświadczenia jazdy.”

Do najważniejszych cech należą:

  • Zaawansowany system napędu na wszystkie koła Haldex z elektronicznie sterowaną ograniczoną ślizgowością
  • Magnetic Ride Control, tylne zawieszenie powietrzne, przednie zawieszenie HiPer Strut i hamulce Brembo – wszystko w standardzie
  • Standardowe koła o średnicy 19 cali i dostępne 20-calowe
  • Bezpośrednio wtryskiwany silnik V-6 o pojemności 3,6L z lekkimi elementami, w tym zintegrowanymi głowicami cylindrów i kolektorami wydechowymi
  • Tankowanie paliwa bez korka dla łatwiejszego i czystszego uzupełniania
  • Składane zagłówki tylnych siedzeń, które poprawiają widoczność z tyłu
  • Fotel ostrzegawczy, który wibruje, aby ostrzec kierowcę
  • System interweniujący, który zmniejsza lub unika potencjalnych kolizji
  • Radarowe systemy krótkiego i długiego zasięgu wspierające:
  • Adaptacyjny tempomat
  • Automatyczne hamulce z przodu i z tyłu
  • Ostrzeżenie o krzyżującym się ruchu z tyłu.

XTS to także najbardziej przestronny sedan Cadillaca, zaprojektowany, aby zapewnić przestronność w bardziej efektywnie wymiarowanym pakiecie. Oferuje więcej miejsca wewnątrz niż średniej wielkości luksusowe samochody i porównywalne do sedanów pełnowymiarowych, szczególnie w tylnej części, gdzie ma 40 cali (1,016 mm) przestrzeni na nogi. To około czterech cali więcej niż BMW serii 5, Mercedes-Benz klasy E i około dwóch cali więcej niż Audi A6 – i porównywalne z większymi sedanami.

Jeśli chodzi o przestrzeń bagażową, Cadillac XTS nie ma sobie równych, oferując 18 stóp sześciennych (509 L), przewyższając zarówno samochody średniej wielkości, jak i pełnowymiarowe konkurencje – więcej niż Audi A6 i A8 L, BMW serii 5 i 7 oraz Mercedes-Benz klasy E i S. Dla klientów XTS ta przewaga ładunkowa oznacza więcej miejsca na pięć lub więcej walizek.

Technologia wzmacnia wielowymiarową filozofię projektowania

Podzespoły i wymiary przestrzenne Cadillaca XTS stanowią fundamenty, które wspierają nowy poziom szczegółowości. Wielowymiarowe elementy zewnętrzne i wnętrza, w tym grill, reflektory i nowe zastosowania oświetlenia akcentowego, łączą się, nadając XTS obecność i dbałość o szczegóły, jakiej nie miały żadne wcześniejsze modele Cadillaca.

„Technologia XTS jest wpleciona w jego design w sposób, który potwierdza, że doświadczenie jazdy jest najważniejsze dla nowego pokolenia klientów luksusowych,” powiedział Clay Dean, dyrektor ds. wzornictwa i ambasador marki Cadillac. „To nowa ekspresja luksusu w Cadillacu, co widać w wielowarstwowych detalach, autentycznych materiałach i bezprecedensowej łączności.”

CUE, na przykład, reprezentuje szczyt technologii, ale pokazywana jest za pomocą subtelnego i eleganckiego wyglądu wnętrza, który harmonizuje z innymi funkcjami, tworząc kojący i przyjemny klimat. Oferuje więcej możliwości i wyborów dostępnych dla kierowcy niż kiedykolwiek wcześniej od Cadillaca, ale centralny panel ma tylko siedem przycisków – z których trzy służą do radia. To mniej niż połowa kontrolek zwykle spotykanych w innych samochodach.

„Technologia pomaga XTS osiągnąć więcej przy mniejszej ilości,” powiedział Dean. „Zorganizowane oświetlenie wnętrza i inne unikalne funkcje dostosowane do indywidualnych preferencji kierowcy uzupełniają CUE, tworząc wyjątkowo wyrafinowaną i zaawansowaną atmosferę.”

Detale powierzchni Cadillaca XTS przekazują także bardziej zniuansowaną filozofię designu, z elementami, które wspierają długie, smukłe proporcje, co jest mile widzianym powrotem do Cadillaca. Wnoszą więcej piękna i elegancji z wyrafinowanymi, łagodnymi kształtami i powierzchniami harmonijnie współpracującymi z ustalonymi liniowymi formami Cadillaca. To samochód, który odzwierciedla kolejny krok w słownictwie formy i powierzchni Cadillaca.

„To odważny, elegancki design, a także bardzo efektywny w sposobie, w jaki obejmuje pasażerów i bagaż,” powiedział Dean. „To nowe proporcje dla Cadillaca i nowa era luksusu.”

Cadillac XTS Platinum to najpełniejsza ekspresja wielowymiarowej filozofii Cadillaca, z takimi cechami jak wykończenie grilla w chromie/satynowym chromie, polerowane 20-calowe koła aluminiowe z chromowanymi wstawkami, w pełni skórzane wnętrze z podsufitką Alcantara i wiele więcej.

Zaawansowane funkcje bezpieczeństwa oparte na strategii 'kontroli i ostrzegania’

Technologia Cadillaca XTS w zasadzie wspiera zestaw zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, oparty na strategii „kontroli i ostrzegania”, która rozszerza pole widzenia wokół pojazdu. Pomaga kierowcom zidentyfikować potencjalne sytuacje kolizyjne, a nawet interweniuje, gdy zagrożenie kolizją staje się bardziej realne, stosując warstwy wizualnych, dźwiękowych i dotykowych (wibracyjnych) ostrzeżeń, w zależności od funkcji ostrzegawczej.

Ostrzeżenia mają na celu zidentyfikowanie przeszkód z odpowiednim wyprzedzeniem, aby dać kierowcy czas na reakcję i wprowadzenie zmian – w tym funkcję Safety Alert Seat, która wibruje po lewej lub prawej stronie poduszki fotela kierowcy, w zależności od lokalizacji zbliżającego się zagrożenia. Funkcje interwencyjne, w tym Automatyczne Przygotowanie do Kolizji, przejmują kontrolę, jeśli zagrożenie staje się bardziej bezpośrednie lub kierowca nie reaguje na wcześniejsze ostrzeżenia.

Dwa poziomy ochrony w ramach strategii zwiększonego bezpieczeństwa (ESS) oferowane są w Cadillacu XTS.

ESS I obejmuje:

  • Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu
  • Ostrzeżenie o kolizji z przodu
  • Fotel ostrzegawczy
  • Ostrzeżenie o martwej strefie z boku
  • Ostrzeżenie o krzyżującym się ruchu z tyłu
  • Wyświetlacz LED odbijany.

ESS II obejmuje wszystkie funkcje ESS I plus:

  • Wyświetlacz Head-up (w kolorze)
  • Automatyczne hamulce z przodu i z tyłu
  • Adaptacyjny tempomat
  • Automatyczne Przygotowanie do Kolizji

Cadillac XTS standardowo wyposażony jest także w system OnStar. Usługa OnStar obejmuje również aplikacje mobilne myCadillac i OnStar myLink, które oferują informacje o pojeździe oraz usługi OnStar za pośrednictwem smartfona klienta.

Napęd na wszystkie koła i Magnetic Ride Control wspierają nowe doświadczenia w prowadzeniu

Wielowarstwowe podejście do doświadczenia prowadzenia opiera się na nowych i sprawdzonych technologiach – wszystkie na bazie sztywnej struktury. Nadwozie wzmocnione jest strategicznie umieszczoną stalą o ultra wysokiej wytrzymałości dla siły i ochrony przed wypadkami, stanowiąc fundament zaawansowanego systemu podwozia.

Inteligentny system napędu na wszystkie koła Haldex – z elektronicznie sterowaną ograniczoną ślizgowością, który dzieli moment obrotowy pomiędzy tylne koła – uzupełnia zaawansowane przednie zawieszenie HiPer Strut oraz standardowy Magnetic Ride Control zapewniający real-time damping, co daje Cadillac XTS pewność prowadzenia, pewność siebie i komfortowe cechy jazdy. Zawieszenie tylne oparte na konstrukcji H z „sprężynami powietrznymi” składa się na jego tylną część.

HiPer Strut oparty jest na konstrukcji przedniego zawieszenia typu MacPherson i charakteryzuje się podwójnymi uchwytami górnymi, które oddzielają przeniesienie obciążeń sprężyn i tłumików na strukturę nadwozia. Poprawia cechy prowadzenia w czterech istotnych aspektach:

  • Zapewnia bardziej liniowe i komunikatywne kierowanie dzięki lepszej kontroli kąta nachylenia
  • Poprawia izolację wstrząsów na nierównych nawierzchniach
  • Zmniejsza torq steer
  • Poprawia wrażliwość pojazdu na nierówności opon i niebalans kół.

Magnetic Ride Control zapewnia precyzyjną kontrolę ruchu nadwozia – „czyta” drogę co milisekundę i zmienia tłumienie w zaledwie pięć milisekund. Zastępuje klasyczne mechaniczne zawory tłumików elektronicznie sterowanymi tłumikami wypełnionymi płynem magneto-reologiczny zawierającym drobne cząstki żelaza. Pod wpływem ładunku magnetycznego cząstki żelaza ustawia się, aby niemal natychmiast zapewnić opór tłumienia.

Elektroniczna kontrola stabilności StabiliTrak jest standardem we wszystkich modelach, junto z kierowaniem o zmiennej sile i czterema hamulcami tarczowymi Brembo z systemem ABS o czterech kanałach – wszystkie te cechy dodają ważne warstwy kontroli do doświadczenia jazdy. Podobnie jak Magnetic Ride Control, Cadillac XTS korzysta z technologii hamulcowej Brembo z serii V o wysokiej wydajności.

Moc silnika Cadillac XTS pochodzi z zaawansowanego silnika V-6 o pojemności 3,6L, znanego jako silnik „LFX”. Jego moc oszacowano na około 300 koni mechanicznych (224 kW). Lekkie elementy pomagają zredukować całkowitą wagę, osiągając większą wydajność oraz korzystniejszy rozkład masy przodu i tyłu. Przykłady to kompozytowy kolektor ssący, który oszczędza około 2,5 kg w porównaniu do aluminium oraz zintegrowany projekt głowicy cylindrów/kolektora wydechowego, który oszczędza około 6 kg na silnik.

Silnik LFX współpracuje z automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 6T70 o sześciu przełożeniach z opcją zmiany biegów.

2.0L 6AT RWD (272 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc203 Kw @ 5500 Rpm
276 Hp @ 5500 Rpm
272 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy260 Lb-Ft @ 3000 Rpm
353 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Przyspieszenie 0-100 km/h6.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednie345 X 20 Mm Tarcze wentylowane
Hamulce tylne315 X 23 Mm Tarcze
Rozmiar oponyP245/45R19 Or P245/40R20
Długość202 In (5131 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.7/62 In (1
Rozstaw osi111.7 In (2837 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3995 Lbs (1812 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5346 Lbs (2425 Kg)

3.6L V6 6AT AWD (305 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3564 Cm3
Moc224 Kw @ 6800 Rpm
305 Hp @ 6800 Rpm
300 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy274 Lb-Ft @ 4800 Rpm
371 Nm @ 4800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednie345 X 20 Mm Tarcze wentylowane
Hamulce tylne315 X 23 Mm Tarcze wentylowane
Rozmiar oponyP245/45R19
Długość202 In (5131 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.7/62 In (1
Rozstaw osi111.7 In (2837 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna4215 Lbs (1912 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5346 Lbs (2425 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa26 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie20 Mpg Us (11.8 L/100Km)

3.6L V6 6AT RWD (305 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3564 Cm3
Moc224 Kw @ 6800 Rpm
305 Hp @ 6800 Rpm
300 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy274 Lb-Ft @ 5200 Rpm
371 Nm @ 5200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna136 Mph (219 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednie345 X 20 Mm Tarcze wentylowane
Hamulce tylne315 X 23 Mm Tarcze wentylowane
Rozmiar oponyP245/45R19
Długość202 In (5131 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.7/62 In (1
Rozstaw osi111.7 In (2837 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna4138 Lbs (1877 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5346 Lbs (2425 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.