Lotus Seven, budowany przez brytyjską firmę przez dwadzieścia lat, od 1952 do 1972 roku, nie zniknął. Zmienił się i stał się szybszy w formie Caterhama, a model 620R z 2013 roku jest na to szybkim i solidnym dowodem.
Kiedy Lotus tworzył oryginalny model Seven, uznał, że dla kierowcy wystarczą silnik, podwozie, skrzynia biegów i siedzenie. Z powodu przepisów zamontowano światła, szybę i nadwozie, aby pojazd wyglądał jak pojazd. Caterham kupił licencję na słynnego brytyjskiego roadstera i kontynuował produkcję, używając różnych silników i nowoczesnych technologii.
Model 620R dla Seven zadebiutował w 2013 roku, a jego wygląd był wyraźnym sygnałem wydajności. To prawdziwy samochód dla kierowców, z minimalnymi lub żadnymi kompromisami. Miał długą maskę w porównaniu do reszty pojazdu, wlot powietrza na masce oraz dwa odsłonięte, okrągłe reflektory zamontowane na wspornikach. Odsłonięte podwójne zawieszenie przednie typu wishbone oraz duża liczba 7 na grillu były częścią atrakcyjności jego designu.
Trudno powiedzieć, że Seven miał wnętrze zaprojektowane z myślą o komforcie. Posiadał dwa miejsca w małym kokpicie i brak szyby. Miał kilka deflektorów wiatru, tylko dla lepszego wyglądu. Panel z włókna węglowego od lewej do prawej przed kierowcą pełnił także funkcję deski rozdzielczej. Na wysokim tunelu centralnym producent zamontował dźwignię zmiany biegów do skrzyni sekwencyjnej. Fotele były ciasne i powinny być szyte na miarę dla nabywcy.