Caterham zawsze produkował pojazdy przede wszystkim na tor, a nie do przyjemnej jazdy po drogach publicznych. Model Supersport wynosi to na zupełnie nowy poziom. Z kolei Superlight R400 był de facto samochodem w zestawie, który trzeba było samodzielnie złożyć. Nie minęło dużo czasu, zanim brytyjska firma zaczęła je montować i sprzedawać jako pełnowartościowe pojazdy.
Pojazd Superlight był dostępny na krótkiej (SR) lub długiej (SV) podstawie podwozia, co zapewniało więcej miejsca dla pasażerów i ich bagażu. Oczywiście, jeśli ktoś byłby na tyle szalony, by podróżować na długich dystansach w samochodzie o twardym zawieszeniu, wyraźnym przyspieszeniu i absolutnie żadnej dźwiękoszczelności.
Nazwa Superlight pochodzi od szerokiego zastosowania włókna węglowego na desce rozdzielczej i przednich błotnikach, a także od aerodynamicznej osłony z GRP, pasów bezpieczeństwa wyścigowych i odczepianego koła kierownicy. Oczywiście, nie zainstalowano poduszki powietrznej.
Wszystkie modele Superlight są wyposażone w silnik Ford Duratec o pojemności 2,0 litra, dostępny w różnych wariantach mocy. R400 ma 210 KM, a R500 263 KM. Oferowano również sześciobiegową skrzynię biegów z sekwencyjnym przełączaniem jako opcję. R500 z tą skrzynią osiągnął czas 0-96 km/h (0-60 mph) w 2,88 sekundy. Maksymalna prędkość wynosiła 240 km/h (150 mph). Odetuningowana wersja, nazwana R300, wykorzystywała wersję o mocy 177 KM, znaną jako Supersport R.