CHEVROLET Avalanche SUT 2006-2013

CHEVROLET Avalanche SUT 2006-2013

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Avalanche SUT 2006-2013

Chevrolet wprowadził drugą generację modelu Avalanche w 2006 roku, prezentując ulepszony ogólny design, ale zachowując jego główne zalety.

Oparty na tej samej platformie co Chevrolet Silverado/Cadillac Escalade, model Avalanche SUT był wersją budżetową Escalade SUT. Był to czterodrzwiowy SUV z krótką przestrzenią ładunkową z tyłu. Pomysł nie był zły, ale klienci nie byli skłonni do jego przyjęcia.

W modelu z 2006 roku, Avalanche SUT dzielił przedni zderzak z modelami Tahoe i Suburban. Posiadał dwa prostokątne reflektory z kierunkowskazami zamontowanymi w rogach oraz dzienne światła u dołu. Jego kratka miała poprzeczny pasek z złotą odznaką w środku, a GM ozdobiło zderzak parą świateł przeciwmgielnych. Z boku czterodrzwiowy pickup miał krótką przestrzeń ładunkową z tyłu.

GM zbudował wersję SUT z bardzo elastycznym obszarem ładunkowym. Kabina miała demontowalną tylną ścianę, co pozwalało na wydłużenie przestrzeni ładunkowej. To była główna zaleta Avalanche SUT. Jego kokpit oferował dwa szerokie fotele z przodu oraz dzieloną kanapę z tyłu. Dzięki temu klienci mogli używać tylnych siedzeń jako przestrzeni do przechowywania lub pomieścić w środku trzy dorosłe osoby. Na desce rozdzielczej Chevrolet umieścił przyciski do załączania systemu 4×4 oraz biegów niskich.

Pod maską GM zamontował wybór dwóch silników: 5.3-litrowy V-8 oraz 6.0-litrowy V-8. Pierwszy z nich był dostępny w konfiguracji z napędem na dwie osie, podczas gdy drugi był dostępny wyłącznie w wersji 4×4.

Chevrolett Avalanche był pierwszym pojazdem, który połączył komfort podróżowania SUV-a z możliwością przewozu ładunków typową dla ciężarówki. Model z 2007 roku oparty jest na nowej, pełnowymiarowej platformie SUV z grupy GM, która oferuje większą moc przy ulepszonej, wiodącej w segmencie ekonomii paliwowej oraz możliwość wykorzystania paliwa E85 w niektórych wersjach; precyzyjniejsze prowadzenie; poprawioną jakość wnętrza i lepszą ciszę w kabinie; a także bezpieczeństwo na światowym poziomie. Dzięki komfortowi SUV-a i pomysłowemu Midgate, Avalanche oferuje unikalne połączenie opcji transportu ładunków i pasażerów.

„Avalanche to pojazd bez konkurencji, który sprzedał się w liczbie ponad 379 500 sztuk od momentu wprowadzenia na rynek wiosną 2001 roku do grudnia 2005 roku,” powiedział Ed Peper, dyrektor generalny Chevrolet.

Avalanche dostępny jest w wersjach LS, LT i LTZ, z napędem 2WD lub 4WD. W późniejszym czasie w roku modelowym oferowany będzie pakiet off-road Z71. Na początku produkcji Avalanche będzie wyposażony w wydajny silnik V-8 o pojemności 5,3 litra, dostarczający 320 koni mechanicznych (238 kW)* i 335 lb-ft momentu obrotowego (463 Nm)*, a także w technologię Active Fuel Management™, która płynnie przełącza się między mocą ośmiu a czterech cylindrów, aby oszczędzać paliwo. Dwie wersje silnika Vortec 5,3L Gen IV V-8 – w tym wersja z aluminiowym blokiem, która jest standardowa w modelach 4WD – są kompatybilne z E85. Mogą działać na dowolnej mieszance benzyny i/lub paliwa E85. Później w roku dostępny będzie nowy, mocny silnik V-8 o pojemności 6,0 litra, wykonany w całości z aluminium, z zmiennym czasowaniem zaworów oraz Active Fuel Management. Silnik szacowany jest na 355 koni mechanicznych (264 kW).

Wprowadzony w pierwszej generacji Avalancha, Midgate otwiera się, aby zwiększyć pojemność ładunkową z długości 5,3 stopy (1,6 m) do 8,2 stopy (2,5 m) – o 2 cale (51 mm) dłużej niż w poprzednich modelach. Aby osiągnąć maksymalną pojemność ładunkową, tylną kanapę trzeba złożyć; z kanapą uniesioną i Midgate zamkniętym, Avalanche pomieści do sześciu pasażerów. Avalanche oferuje również możliwość holowania do 8000 funtów (3629 kg), kiedy jest odpowiednio wyposażony, co podkreśla jego elastyczność i gotowość na wszystko.

Nowe funkcje w modelu ’07 zwiększają elastyczne atrybuty Avalancha i odzwierciedlają opinie klientów:
Centralnie zamykana klapa bagażnika – zamykanie i odblokowywanie klapy bagażnika jest bardziej bezpieczne, ponieważ tradycyjny zamek na klucz został usunięty z klapy. Funkcje zamykania i odblokowywania są obsługiwane przez wewnętrzne przyciski zamka lub z pilota bezkluczykowego.
Zdalne uruchamianie pojazdu – standardowe w niektórych modelach i dostępne w innych, system zdalnego uruchamiania pojazdu umożliwia wygodne uruchomienie silnika z daleka, aby wstępnie nagrzać lub schłodzić wnętrze pojazdu.
Pasy mocujące pokrywę ładunkową – nowe pasy pozwalają na pewne zamocowanie pokryw ładunkowych, gdy są usunięte z schowków.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.