Chevrolet chciał zdobyć większy rynek w Europie i wprowadził linię modelową Aveo/Kalos w 2004 roku, oferując trzy wersje nadwozia, w tym trzydrzwiowy hatchback.
Po przejęciu pozostałości po Daewoo, marka z logo w kształcie bow-tie wykorzystała swoje wcześniej zaplanowane modele i platformy. Mimo że była już obecna na rynku z Opel/Vauxhall, nie miała budżetowej marki, więc zdecydowała się na oznaczenie Chevrolet. Jednak już trzy lata później rozpoczęła się światowa kryzys gospodarczy, który doprowadził do znacznych strat finansowych dla amerykańskiej marki.
Linia Kalos (co znaczy piękny po grecku) została zaprojektowana przez Pininfarinę. Włosi starali się nadać samochodowi kształt, który wyróżniałby go na tle innych konkurentów na rynku. Dzięki prostokątnym reflektorom i podzielonej grillu, jego wygląd był atrakcyjny. Z boku, trzydrzwiowy model przypominał sportowy hatchback, w przeciwieństwie do pięciodrzwiowego odpowiednika, który wydawał się zbyt prosty.
Choć wygląd zewnętrzny obiecywał pojazd o dobrych właściwościach, wnętrze miało nijaką stylistykę i budżetowe materiały. GM nie mógł ukryć swojego powiązania z byłymi modelami Daewoo, wprowadzając jedynie nową kierownicę i nowe radio CD (tylko w najwyższych wersjach wyposażenia). Zestaw wskaźników, w szczególności, miał tani wygląd i sztuczne plastikowe elementy imitujące aluminium.