Europejska gałąź Chevroleta wprowadziła facelifting modelu Aveo/Kalos w 2008 roku. Był to mały, wysoki i przystępny cenowo pojazd, który idealnie wpisał się w czas globalnego kryzysu finansowego.
Kiedy pieniędzy zaczęło brakować, a duże firmy zmuszono do redukcji zatrudnienia lub cięcia pensji, wzrosło zapotrzebowanie na tanie samochody. GM posiadało Daewoo od kilku lat i zaczęło budować pojazdy oparte na koreańskich platformach, takich jak Aveo/Kalos. Nazwa Kalos pochodzi z greckiego i oznacza piękny. W wersji trzydrzwiowej wyglądał bliżej swojej nazwy niż kiedykolwiek wcześniej.
Odświeżony Kalos różnił się znacznie od swojego poprzednika. Jego wydłużone reflektory i przeprojektowany grill, przypominający pojedynczą ramkę Audi, nadawały mu bardziej agresywny wygląd. Z boku, wznosząca się linia łączyła nadkola przednie z tylnymi światłami. W wersji trzydrzwiowej tylne okno miało zawiasy z przodu i mogło być uchylane, co umożliwiało dopływ świeżego powietrza.
Wewnątrz, model Aveo z 2008 roku miał identyczne twarde plastikowe materiały na desce rozdzielczej. Był to samochód budżetowy, więc nikt nie spodziewał się skórzanej tapicerki czy miękkich materiałów. Przynajmniej producent zapewnił przyciski na kierownicy do obsługi systemu audio, który był zaczerpnięty z Opla Corsy. W zależności od wersji wyposażenia, jednostka klimatyzacyjna była montowana w standardzie.