Chevrolet starał się jak najdłużej utrzymać swoją obecność na europejskim rynku, oferując budżetowy pojazd oparty na starej platformie Daewoo.
Podczas gdy marka Daewoo została wycofana z rynku europejskiego, Chevrolet zajął jej miejsce, wprowadzając modele Aveo/Kalos jako większego brata dla Chevroleta Spark, wcześniej znanego jako Daewoo Matiz. Nowa linia została zaprojektowana przez studio Giugiaro i była dostępna w wersji czterodrzwiowej sedana oraz w wersjach trzy- i pięciodrzwiowych hatchbacków.
Uznawano ją za dobry samochód miejski dla rodziny, która potrzebowała pojazdu do codziennych dojazdów do pracy i do szkoły dla dzieci w wersji pięciodrzwiowej. Wąskie, poziome reflektory były uzupełnione na dole zestawem kierunkowskazów zamontowanych w zderzaku. Dodatkowy kierunkowskaz znalazł miejsce na przednich błotnikach. Chevrolet wiedział, jak przyciągnąć klientów i postawił na bezpieczne rozwiązania, takie jak klamki i lusterka w kolorze nadwozia.
W środku było wystarczająco miejsca dla czterech pasażerów o średnim wzroście Europejczyków (1,75 m – 5,75 stopy). Wysokie i wąskie siedzenia zapewniały wystarczającą przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu. Mimo krótkiego rozstawu osi, hatchback Kalos/Aveo oferował wystarczająco miejsca na nogi dla tylnych pasażerów.