Chevrolet desperacko próbował uratować swoją europejską filię, wprowadzając budżetowy samochód, który miał zwiększyć sprzedaż w tonącemu rynku.
GM zakupił pozostałości po Daewoo i wykorzystał już zaplanowane modele, aby zwiększyć swoje udziały na rynku europejskim. Czasy były trudne, a światowy kryzys finansowy wpłynął na sprzedaż na całym świecie. Pojazd z małego segmentu o atrakcyjnym designie wydawał się dobrym pomysłem, ale nie zadziałało to dobrze w przypadku Chevrolet Aveo/Kalos.
Kalos (piękny po grecku) został zaprojektowany przy współpracy ze studiem Pininfarina. Włosi próbowali nadać samochodowi kształt, który wyróżniałby się na tle konkurencji. Prosto ścięte reflektory i podzielona atrapa chłodnicy nadawały mu dobry wygląd. Z boku, sportowy hatchback wyglądał lepiej na zdjęciach niż w rzeczywistości.
Podczas gdy zewnętrzna część obiecywała pojazd o dobrych właściwościach, wnętrze wyposażono w bezbarwny design i materiały budżetowe. Połączenia z wcześniejszymi modelami Daewoo nie dało się ukryć, nawet po wprowadzeniu nowej kierownicy i nowego radia CD (tylko w najwyższych wersjach wyposażenia). Zestaw wskaźników, w szczególności, miał tani wygląd z fałszywymi plastikowymi elementami, które imitowały aluminium.
Pod elegancką karoserią GM użył tej samej starej platformy po Daewoo. Dostępne były nowe silniki, w tym 1.2-litrowy z 16 zaworami, połączony z 5-biegową skrzynią manualną. Wyższa wersja, wyposażona w silnik 1.4-litrowy, była dostępna z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Chevrolet Aveo, następca modelu Kalos, po raz pierwszy zaprezentowano na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2007 roku. Najważniejsze cechy tego całkowicie przeprojektowanego modelu to jego przykuwający uwagę design, wysoka jakość wnętrza oraz nowy, jeszcze bardziej wydajny silnik benzynowy. Podobnie jak jego brat z nadwoziem typu notchback, nowy model hatchback również nosi nazwę Aveo w całej Europie. Model pięciodrzwiowy trafi do europejskich salonów jako pierwszy (w marcu 2008 roku), a kilka tygodni później do sprzedaży wejdzie model trzydrzwiowy. Jak wszystkie Chevrolety, nowy Aveo wyróżnia się doskonałym stosunkiem jakości do ceny.
Hatchback Aveo prezentuje nowe cechy designu Chevroleta, charakteryzujące się dużą, poziomo podzieloną kratką grilla z poprzeczką w kolorze nadwozia oraz wyraźnie umieszczonym na środku logo marki. Dynamiczne detale obejmują dużą, zakrzywioną lampę przednią oraz lampy przeciwmgielne, które wystają jak reflektory z dolnej części zderzaka. Wloty powietrza na masce podążają za liniami grilla. Wyraziste kontury, które płynnie przechodzą od maski do słupka A, podkreślają sportowy charakter.
Dodatkowe wskaźniki po bokach z przodu lusterek zwiększają bezpieczeństwo. W profilu, wyróżniające się linie ramion nadwozia przyciągają wzrok, a także dynamiczna listwa, która przebiega od przednich do tylnych drzwi. Tył samochodu dominuje solidny zderzak oraz okrągłe lampy tylne w przezroczystej obudowie.
Nowoczesna i wysokiej jakości deska rozdzielcza podzielona jest na cztery srebrne elementy sterujące oraz centralną konsolę z wyrazistymi nawiewami, w pełni zintegrowanym systemem audio oraz dużymi, łatwymi w obsłudze pokrętłami klimatyzacji. Gładkie powierzchnie z tworzywa sztucznego i przyjemne w dotyku wykończenie zarówno deski rozdzielczej, jak i górnej części panelu drzwi są miłe w dotyku.
Nowe Aveo nieco urosło i jest o cztery centymetry dłuższe od swojego poprzednika. Jego podstawowe wymiary to:
Aveo hatchback
Długość (metry): 3.92
Szerokość (metry): 1.68
Wysokość (metry): 1.51
Rozstaw osi (metry): 2.48
Pojemność bagażnika (litry): 220 – 980
Aveo oferuje wybór dwóch silników benzynowych: nowy silnik o pojemności 1.2 litra z dwoma wałkami rozrządu i mocą 84 KM oraz istniejący silnik 1.4 litra, który teraz rozwija moc 98 KM i jest dostępny z automatyczną skrzynią biegów.