CHEVROLET Aveo/Kalos Sedan 2004-2006

CHEVROLET Aveo/Kalos Sedan 2004-2006

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Aveo/Kalos Sedan 2004-2006

Po zakupie pozostałości po Daewoo, GM natrafiło na stos planów i projektów kilku samochodów, w tym pojazdu z segmentu małych aut – Aveo/Kalos.

Chevrolet potrzebował budżetowego samochodu, który był wymagany nie tylko przez firmy wynajmujące auta, ale także przez klientów indywidualnych. Aveo pojawiło się w odpowiednim momencie, przynajmniej w niektórych krajach. W USA, mały sedan dobrze radził sobie w dużym ruchu, miał imponującą efektywność paliwową, ale osiągi przypominały osła w pełnym gniewie.

Zaokrąglone kształty Aveo, z prostymi liniami dla przednich kierunkowskazów i świateł, pokazywały połączenie biodesignu z nowoczesnym stylem. Uśmiechnięty grill miał poziomą listwę, na której Chevrolet umieścił małą, prawie niewidoczną emblematkę w kształcie muszki. Rzeźbiona linia schodziła w dół na panelach drzwi, podczas gdy z tyłu, wysoka klapa bagażnika wyglądała, jakby została dodana po zbudowaniu hatchbacka. I rzeczywiście tak było, ponieważ pierwotny projekt dotyczył pięciodrzwiowego hatchbacka, a nie sedana.

W środku, Aveo zostało zbudowane z materiałów budżetowych. Posiadało korbkowe okna oraz brak klimatyzacji i radia w podstawowej wersji wykończenia. Zazwyczaj klienci wybierali droższe wersje. Z przodu, wysokie siedzenie powodowało, że wyżsi kierowcy musieli ocierać głowę o sufit samochodu, podczas gdy pasażerowie z tyłu mieli minimalną przestrzeń na nogi, ramiona, łokcie i głowę. Przynajmniej bagażnik był wystarczająco duży, aby pomieścić cztery średniej wielkości walizki.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.