Blazer z 1995 roku miał trudne zadanie, aby kontynuować legendarną linię K5, która była bardzo ceniona w środowisku off-roadowym. Jednak Blazer w wersji trzydrzwiowej przyjął inne podejście.
Ze swoimi zaokrąglonymi kształtami i niezależnym zawieszeniem z przodu, Blazer z 1995 roku od samego początku pozycjonował się bardziej jako pojazd rodzinny niż jako hardcore’owy terenowiec. Zarząd GM uznał, że ci, którzy kochali K5 w młodości, docenią nowy komfortowy samochód, który był dostępny w wersji trzy- lub pięciodrzwiowej.
Wersja trzydrzwiowa była głównie przeznaczona dla osób, które wychowały dzieci i nie miały czasu na urządzanie pokoju dziecięcego. Wyglądała bardziej sportowo i praktycznie. Z reflektorami oddzielonymi od kierunkowskazów szeroką, poziomą chromowaną listwą, jej przedni pas inspirował bardziej do jazdy po drogach niż w terenie. Z przodu znajdowało się trójkątne okno za drzwiami z systemem otwierania typu pop-out. Dzięki przyciemnionym słupkom C, tylna część kabiny przypominała obszar z oknami owiniętymi wokół.
Wnętrze Blazera wyposażono w materiałowe fotele z opcją weluru. Model z 1995 roku posiadał dźwignię zmiany biegów zamontowaną na kolumnie kierowniczej oraz pokrętło do systemu 4×4: 2WD, 4WD auto oraz 4×4 lock. Pojazdy z manualną skrzynią biegów miały dźwignię zmiany biegów zamontowaną na podłodze oraz selektor skrzyni rozdzielczej.