Chevrolet wprowadził model Blazer w 1995 roku jako wszechstronne SUV z pewnymi zdolnościami terenowymi i dobrymi właściwościami drogowymi.
Dzięki zaokrąglonym kształtom i przedniemu zawieszeniu niezależnemu, Blazer z 1995 roku od samego początku zyskał reputację pojazdu rodzinnego, a nie typowego terenowego. Zarząd GM uważał, że ci, którzy kochali K5 w młodości, docenią nowy, komfortowy model, który był dostępny w wersji z trzema lub pięcioma drzwiami.
Blazer był doskonałym pojazdem rodzinnym w wersji pięciodrzwiowej, idealnym do codziennego dojazdu do szkoły lub weekendowej wyprawy w góry z całą rodziną na pokładzie. Miał sportowy i praktyczny wygląd. Z lampami oddzielonymi od kierunkowskazów szeroką, poziomą chromowaną listwą, jego przedni design inspirował bardziej do jazdy po drogach niż po szlakach. Niemniej jednak, potrafił poradzić sobie z oboma. Z tyłu, klapa bagażnika posiadała system szklanych drzwi, co umożliwiało załadunek bagażu bez konieczności otwierania całej klapy.
Wewnątrz, Blazer wyposażony był w materiałowe fotele z opcją welurowych. Model z 1995 roku miał wybierak biegów montowany na kolumnie kierowniczej oraz pokrętło do systemu 4×4: 2WD, 4WD auto i blokada 4×4. Pojazdy z manualną skrzynią biegów miały drążek zmiany biegów umieszczony na podłodze oraz wybierak skrzyni rozdzielczej.